Ik ben op zoek naar nakomelingen van mij merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Ik ben op zoek naar nakomelingen van mij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:15

Hallo Welshbokkers,

Ik heb een merrie van 26 jaar. Die al 22 jaar in mijn bezit is.
Ze heeft in 1992/1993 haar laatste veulen gehad ongeveer.
Nou ben ik ontzettend benieuwd naar deze veulens, ik kan ze helaas niet terug vinden.
Van 2 merries weet ik zeker dat er ze destijds in het welshstamboek ingeschreven zijn.
Heeft iemand voor mij een tip hoe ik daar achter kan komen en eventueel de huidige
eigenaren op kan sporen? Misschien via het stamboek ?
Nou ben ik daar al jaren geen lid meer van, en ik heb geen idee of ze daar medewerking aan verlenen.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:29

handig als je afstammeling van de moeder bij vermeld.
kijk ik heb ook paar van deze ras, zo als vele onder ons.
lijk me sterk als ze allemaal kinderen van jou merrie zijn.
dus gewoon even naam moeder en haar ouders en groot ouders vermeld, kunnen mensen kijken of ze een veulen uit jou merrie hebben.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:55

loes-freke schreef:
.
lijk me sterk als ze allemaal kinderen van jou merrie zijn..

Ik geloof niet dat ik dat gesuggereerd heb in mijn post.

Mijn merrie :
Naam : Sandra
Type:B
Geboren in 1986 bij W. Vossema in de Wilp, Groningen.
Vader : Tethworth Crimson lake. Moeder : Hondsrug Syringa

Diane_Basje

Re: Ik ben op zoek naar nakomelingen van mij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:47

Het stamboek helpt je daar wel bij hoor, gewoon even mailen. Zo ben ik ook verder gekomen. Succes!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:51

Diane_Basje schreef:
Het stamboek helpt je daar wel bij hoor, gewoon even mailen. Zo ben ik ook verder gekomen. Succes!

Bedankt !

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:19

Maar als je de merrie al 22 jaar in bezit hebt, dan heb je de veulens zelf gefokt?
Misschien kun je dan de namen van de veulens erbij zetten en zo op zoek.
Oproepje op site van stamboek etc?

Diane, geeft een stamboek ook alle eigenaren weer? Het lijkt me namelijk dat niet iedereen daar blij mee is.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:52

Nee dat niet maar ik kreeg wel naam adres en tel nr van de laatste (geregistreerde) eigenaar van de moeder van mijn merrie en ook van de fokker. Kreeg ook naam en tel.nr. van degene van wie ik wilde weten wie een bepaalde stalnaam heft gebruikt. Dus best veel info, had ik ook niet verwacht.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:56

Dyonne schreef:
Maar als je de merrie al 22 jaar in bezit hebt, dan heb je de veulens zelf gefokt?
Misschien kun je dan de namen van de veulens erbij zetten en zo op zoek.
Oproepje op site van stamboek etc?

Diane, geeft een stamboek ook alle eigenaren weer? Het lijkt me namelijk dat niet iedereen daar blij mee is.

Ik was zelf 12 ofzo toen ik haar kreeg, de veulens..zijn door mijn opa gefokt, die mijn merrie toen heeft gekocht voor ons beide lol zeg maar, ik reed er op en hij fokte ermee. Opa is er inmiddels niet meer dus mijn merrie is heel speciaal voor me.

Het rottige is dat ik me de namen van de hengsten niet meer kan herinneren en het niet meer kan vragen,Kimberly en Bonanza zijn ( toen 3 jarige merrie en een jaarling hengst naar Veendam verhuisd) Ik zal eens gaan graven in oude fotoalbums misschien dat ik daar nog meer info uit kan halen.

Het eerste veulen was een lichte vos met witte manen en staart, Lady was haar naam. Ze is in 1990 geboren.
Het tweede veulen was Kimberly, een prachtige koffie vos. Kimberly is denk ik van 1992. Ik heb haar entboekje nog maar kan hem nu even niet vinden.
Daarna nog een hengst veulen Bonanza. Een donker bruine hengst met zwarte manen en staart. Hij is ook ingeschreven omdat de hengsthouder hem destijds wilde kopen maar dit is niet door gegaan. Ik verwacht dat Bonanza in 1993/94 is geboren.
Ik kan het allemaal wel nakijken maar ik heb het niet bij de hand momenteel.

Ik ga vanavond even mailen naar het stamboek, ik hou jullie op de hoogte !
Bedankt voor alle info, ik had nl ook niet verwacht dat ze dat vrij zouden geven.