Welsh A dekhengst gezocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Welsh A dekhengst gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:48

Ik zoek een welsh denkhengst tm de maat 1.20
Liefst in de buurt rond noord brabant,
Ik heb zelf ook al gezocht ;)
Laat maar wat weten :)

Dnies90

Re: Welsh A dekhengst gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:27

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:36

wat zoek je met of zonder papieren ggk of niet ook nog een speciale kleur.zijn er dingen die de hengst moet verbeteren.heb je foto van je merrie en hoe groot is deze je mag ook pb sturen

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 07:39

maakt niet uit met of zonder , met is altijd beter ;) en kleur maakt niet uit maar uitstraling in , we hebben nu een shetland pony merrie , maar onze welsh dekhengst is verkocht dus vandaar dat we er eentje zochten :)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:23

ah, salami in de dop dus :)
Lekker :9

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 17:10

joelledsr schreef:

?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:23

Ruby1995 schreef:
joelledsr schreef:

?

Ze bedoelt dat het fokken van zo maar een veulentje niet wijs is. Er worden elk jaar zoveel ponies gefokt, met en zonder papier. De gene met een goed papier zijn soms al lastig te verkopen omdat de markt gewoon vol zit met paarden. Kun je nagaan hoe moeilijk de gene zonder papier te verkopen zijn. Heel veel van die papierloze hengst veulentjes belanden uiteindelijk op de markt en verdwijnen dan in overvolle vrachtwagens richting Italie om daar in de salami verwerkt te worden.
Wat wil je met het veulen gaan doen? Gewoon voor leuk erbij? Dan kan je beter een leuk beestje kopen in plaats van er nog 1 bij fokken.
Echt fokken betekent jarenlang ervaring opdoen, het ras helemaal kennen en zorgen dat elke generatie die je fokt beter is dan de vorige. Fokken is niet zomaar lukraak de 2 ponies op elkaar zetten en maar afwachten wat er uit komt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:18

Het is niet voor mij dus ik weet het niet ,ik zoek alleen een dekhengstje ;)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:42

stop dan met zoeken en vertel de merrie van de shetlander eigenaar dat het een heel slecht idee is om een veulen te fokken.
Shetlanders zijn er al zo veel dat je ze gratis of voor een kratje bier mag komen ophalen bij mensen. Papierloze kruisingen van shetlanders nog beter. Dit soort pony's zijn lekker makkelijk vet te mesten en perfect voor de salami vrachten.
Dit is geen fokken, dit is vlees produceren. En als dat je doel is, breng het beestje dan alsjeblieft gewoon naar de slager in Nederland, hoeft ie niet in die overvolle vrachtwagen.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:51

Ze bedoelt dat het fokken van zo maar een veulentje niet wijs is. Er worden elk jaar zoveel ponies gefokt, met en zonder papier. De gene met een goed papier zijn soms al lastig te verkopen omdat de markt gewoon vol zit met paarden. Kun je nagaan hoe moeilijk de gene zonder papier te verkopen zijn. Heel veel van die papierloze hengst veulentjes belanden uiteindelijk op de markt en verdwijnen dan in overvolle vrachtwagens richting Italie om daar in de salami verwerkt te worden.
Wat wil je met het veulen gaan doen? Gewoon voor leuk erbij? Dan kan je beter een leuk beestje kopen in plaats van er nog 1 bij fokken.
Echt fokken betekent jarenlang ervaring opdoen, het ras helemaal kennen en zorgen dat elke generatie die je fokt beter is dan de vorige. Fokken is niet zomaar lukraak de 2 ponies op elkaar zetten en maar afwachten wat er uit komt.[/quote]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:52

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

joelledsr schreef:

Melanie5 schreef:
Echt fokken betekent jarenlang ervaring opdoen, het ras helemaal kennen en zorgen dat elke generatie die je fokt beter is dan de vorige. Fokken is niet zomaar lukraak de 2 ponies op elkaar zetten en maar afwachten wat er uit komt.

Zo nu en dan valt mijn mond écht open! Dus er wordt alleen maar gekeken naar schattig zijn, want we hebben een veulentje? Maar dan???? Zijn er écht nog mensen die zó pony's fokken? Ik vond salami lekker op pizza, maar ik eet liever geen paarden! Dus.... dat wordt een kaaspizza voortaan!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:04

Natuurlijk zijn er nog wel ´fokkers`maar ik ben bang dat het meerendeel vermeerderaars zijn in de welsh pony wereld.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:49

we zoeken al niemand meer hoor ;)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:20

Dan kun je misschien beter een slotje plaatsen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:06

ik weet niet hoe je dat doet?!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:10

Moderatoropmerking:
TS heeft alleen gevraagd om een dekhengst. Snerende opmerkingen zijn nergens voor nodig, hou het netjes als je een reactie wilt geven. Aangezien ze heeft aangegeven geen hengst meer te zoeken, hier een slotje.