Trots meldt het bestuur van Welsh Belgium dat de Nationale Welsh Pony & Cob Show op 19 juni 2011 doorgaat op de terreinen van Dhr. Mario Vervaeck, Nieuwhofdreef 22A, 9990 Maldegem. We starten omstreeks 10.00 u.
De jury : Mr. Steve Everitt, Tireve Stud ! Deze wedstrijd staat open voor alle Welsh pony's en Cobs, ingeschreven in ons Belgisch Welsh Pony & Cob Stamboek, toebehorend aan personen die in Europa verblijven. Men dient echter lid te zijn van Welsh Belgium en de deelnemende pony's dienen ten laatste op 1 juni 2011 te zijn ingeschreven in ons stamboek om te mogen deelnemen aan onze Nationale Welsh Pony & Cob Show . Om te kunnen deelnemen aan de Nationale show dienen de hengsten van 4 jaar en ouder goedgekeurd te zijn voor publieke dekking.
Prijzentafel : Voor iedere klaswinnaar is er een mooie rozet voorzien. Voor iedere sectie kampioen is er een mooi deken voorzien; voor de reserve sectie kampioen, de jeugd- en reserve jeugdkampioen, de dagkampioen- en reserve dagkampioen een mooie beker. De beste Belgische gefokte pony van de dag mag een heel mooie wisselbeker in ontvangst nemen.
Indeling der klassen : per sectie.
Voormiddag : jeugd sectie A, B,C,D en Part Bred. Jaarlingen, 2-jarigen, 3-jarigen, gebruiksklassen.
Pauze van ongeveer 1 uur. Mogelijkheid tot barbecue aan de prijs van 15 Euro; op voorhand in te schrijven door middel van storting op ons rekeningnummer 000.0182095.26 met vermelding 'aantal barbecues Nationale show.' Het geld dient ons uiterlijk op 10 juni 2011 toe te komen.
Namiddag : - Merries ouder dan 3 jaar - Veulens min. 3 weken; ze dienen aan de teugel te worden voorgesteld. - Hengsten ouder dan 3 jaar
Algemene kampioenschappen : Per sectie : kampioen & reserve kampioen Alg. jeugdkampioen & reserve : tussen de winnaars van de rubrieken jaarlingen, 2-jarigen, 3-jarigen van de secties A, B, C, D en Part Bred.
Algemeen dagkampioen & Reserve : tussen de winnaars van de sectie en reserve sectiekampioenschappen, alg. jeugd- en reserve jeugd.
Gebruiksklassen : - Leading rein - First Ridden (volgens Engelse regels) - Bereden klassen : voor pony's van - 1.37 m en + 1.37 m, bereden C en D - Aangespannen klas voor enkelspan en dubbelspan.
Progeny class Best Handler (inschrijven ter plaatse aan 2.50 Euro) Best Young Handler (tot 16 jaar) gratis inschrijven ter plaatse, in deze rubriek zijn GEEN HENGSTEN TOEGELATEN.
Sluitingsdatum : 10 juni 2011 Inschrijvingsgeld : Dit bedraagt slechts 10 euro per pony aan de hand, alsook voor de gebruiksklassen.
Te storten op rekeningnummer : 000.0182095.26
Inschrijving : Door middel van een kopie van het stamboekbewijs en inschrijvingsbewijs met vermelding 'nationale show' te sturen naar het secretariaat Welsh Belgium, A. Aerts, Slameuterstraat 43, 2580 Putte (België).
Laattijdige inschrijvingen kunnen niet meer aangenomen worden.
Catalogus : deze is ter plaatse ter beschikking op het secretariaat.
De inrichters behouden zich het recht wijzigingen aan te brengen.
Het bestuur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gebeurlijke ongevallen.
Wij zijn zeker aanwezig !!! Kijken er alweer naar uit om een keuring mee te doen het beloofd weer een mooie keuring te worden !! Enkel het weer kan tegenvallen want de organisatie is zeker in orde zoals de springshow in Putte super georganiseerd was . Dus mensen schrijf jullie pony's in want hoe meer pony's des te leuker de keuring .
Wij hebben een dressuur wedstrijd bij ons op de vereniging! Dus helaas zullen wij niet aanwezig zijn!! Jammer we hadden graag in geschreven! Succes iedereen en ja inderdaad zoals tervakestud zegt hopen op mooi weer!
tervakestud
Geplaatst: 07-06-11 17:27
Claudia misschien wel naar de memorial rudy landuyt op 10 juli 2011 ????
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het volgende week weer mooi weer worden en de week daarop ook...Alleen jammer dat ik dan examens heb en dus binnen zit
Maar wij aanwezig op Memorial. Heb wel een uitnodiging ontvangen, misschien dat ik kom kijken maar neem niks mee
PeeWij
Geplaatst: 07-06-11 18:40
Helaas de verplichting dat je lid moet zijn en de pony's in Belgie geregistreerd moeten worden, houdt ons tegen om in te schrijven! Pony's zijn al dubbel geregistreerd!
zou hou je "buitenlanders" wel mooi buiten de deur en meer concuentie misschien ook wel . . . . .
cuneracobs
Geplaatst: 08-06-11 12:18
buitenlanders buiten de deur en laten we niet vergeten dat zo beter te regelen en verdelen wie de beste word.......
Danny_D
Geplaatst: 08-06-11 12:48
Hallo jongens,
je weet ook hoe ik soms erover denk qua jurering, maar dan denk ik altijd als de film mij niet aanspreekt, dan ga ik niet naar de cinema!!!
Bij jullie NWPCS moet je ook lid zijn en moeten de pony's ook op mijn naam ingeschreven zijn en daar heb ik nooit problemen over gemaakt. Alleen en dat vind ik er toch echt ver over, dat je voor een 1 of 2 jarige die geen NWPCS papier heeft, 22,5€ extra moet betalen wegens administratiekosten??? Kost dat typen van de gegevens uit een ander paspoort dan meer dan van het Nl. paspoort ivm speciale inkt ofzo?
Voor alle andere stamboekkeuringen(Engelse jury) zijn jullie "buitenlanders" welkom zonder lid te zijn.
Peter, ik heb pony's die in 3 landen geregistreerd staan.
Maar Danny je gaat Belgie toch neit met Nederland vergelijken als showland? Aantallen zouden best omhoog kunnen op de Nationale als ze deze regeling zouden laten varen!
Danny_D
Geplaatst: 09-06-11 14:39
Hallo Peter,
Kootwijk is één vd grootste (zoniet de grootste) nationale keuringen die er is, daar is geen twijfel over. Maar jullie hebben ook een pak meer leden en pony's. De keuringen van WPCV zijn te vergelijken vind ik met Putte. Ik ben steeds graag naar de shows in Nl. geweest, maar toen had je juryleden die kennis hadden en zelf toppony's fokten en die mis ik nu.
Maar het ging er mij alleen over dat de regels om nat. te mogen meedoen hetzelfde zijn bij jullie en dat men het nog duurder maakt voor jonge pony's zonder NWPCS papier
abba
Geplaatst: 10-06-11 14:41
Helaas kan ik niet meedoen, want mijn pony's staan NL geregistreerd, ik vind het helaas, want de keuringen en Shows in België zijn altijd supergezellig, heel goed geregeld en er zijn over het algemeen hele beste pony's! Kijk in NL lopen op de R.K. ook wel eens pony's die niet 'show'kwaliteit zijn, maar dat zijn meestal mensen die pas beginnen en ik weet dat ik tijdens mijn eerste keuringen (en soms nog wel eens) ook niet écht wist hoe het allemaal moest, gelukkig zijn de meeste Welsh mensen zéér bereid om je te helpen en van informatie te voorzien! En dat is toch het allerleukste van onze hobby, de prachtige pony's, de onderlinge contacten en de strijd en stress om de prijzen, fantastisch!!
Voor alle mensen die niet mee kunnen doen tijdens de Nationale van België, één dag daarvoor is op hetzelfde terrein een gezellige ponykeuring van Mario Vervaeck (aanvang 13.00 uur) ook met een BBQ achteraan en op 10 juli (een dag na Sevenum dus de pony's zijn toch in keuringsconditie en gewassen) heb je de Memorial Rudy Landuyt, ook supergezellig .
Wie dan roept dat het te ver is..... of de jury ...... of dit of dat????
HET KAN OOK NOG IN VROUWENPOLDER OP 25 juni -JURY: Mr. Andrew Thomas, Tyllwyn Gwent (South Wales) MEER INFO: http://www.caederwenstud.com (Fokker van de Welsh Cob én Welsh Pony of the Cob type) en om alle Cobliefhebbers tegemoet te komen is er zelfs een aparte rijrubriek voor C's en Cobs!
Inschrijven kan nog steeds (tot 20 juni) bij ondergetekende, we hebben tot nu toe 102 nummers vergeven dus.... wie durft die competitie aan???
Met vriendelijke groeten en heel veel show- en keuringsplezier (met mooi weer en veel prijzen), Jacqueline
Is iemand geweest of zijn er uitslagen bekend? Of foto's gemaakt? Ben erg benieuwd naar de welsh belgium show van vandaag.
abba
Geplaatst: 19-06-11 21:01
Ik weet het ook nog niet hoe het vandaag gegaan is, ik ben wel gisteren met onze Welsh A merrie PK's Ceridwen Mabel en haar veulen Oostdijk's Ceridwen Memory (Twisthoeve's (G) Rhydaman) naar de ponyshow van Mario Vervaeck geweest dat werd op hetzelfde terrein gehouden.
Het was echt SUPERgezellig en er waren veel Welsh ponies en daarnaast vooral veel Shetlanders, minipony's, Haflingers en Part-Breds.
Mabel werd 2e in een groep van 6 pony's en Memory werd 2e achter een Welsh Cob hengstveulen ook in een mooie groep.
We zijn er heel tevreden mee, het was weer een hele goede oefening voor ons veulen. Daarna was er nog een gezellige en lekkere BBQ dus..... al met al, een topdag!
YWC
Geplaatst: 19-06-11 21:23
De NATIONALE show van Welsh Belgium was een succes.
OVERALL SUPREME CHAMPION werd LIEZELSHOF MACHO OVERALL RESERVE SUPREME CHAMPION werd RING ROSEBUD
OVERALL YOUNGSTOCK CHAMPION werd STEENHOEVE's ROLINDA OVERALL RESERVE YOUNGSTOCK CHAMPION werd VOERMANHOF QUEST
De rest van de uitslagen zet ik hier morgen op bokt.nl
Oke bedankt voor de reacties! @Abba; ik vind Memory echt heel erg leuk, ik wil d'r ook zo eentje volgend jaar april!
YWC
Geplaatst: 20-06-11 22:03
UITSLAG NATIONALE SHOW WELSH BELGIUM Maldegem 19/06/2011
Jury: Mr. S. Everitt (Tireve stud)
SECT. A, WELSH MOUNTAIN PONY, MAX. 1.22 m 1 jaar/an 1. STEENHOEVE ROLINDA - M. Bellefroid-Roggen, Hasselt 2. MYSTERYSTUD PROMISE – J. Sunaert, Denderwindeke 3. WOLFENHOFS PIMPERNEL – C. Lauwerijns, Sint-Niklaas 4. PAUWHOFS ATHINA – W. Kint, Lochristi 5. ALTESSE DU DRAP D'OR – M. Louf, Campagnes les Guines, Fr.
2 jaar/ans 1. ARMOISES LUCKY SPRING – S. Prévost, Forville 2. TERVAKE JABEDABEDABEDOE – P. Claeys, Maldegem 3. ARMOISES SAPHIR – S. Prévost, Forville 4. VERONIKA – C. Daenekint-Lootens, Lissewege
3 jaar/ans 1. VOERMANHOF QUEST – M. C. Louf, Campagnes les Guines, Fr. 2. UITERWAARDENS EL-TORO, W. Kint, Lochristi
SECT. B, MAX. 1.37 m 1 jaar/an 1. SMIDSHOEVEKE GOLDEN STAR – M. Vervaeck, Maldegem
2 jaar/ans 1. SHAMROCK SPLASH SHEILA – M. Vervaeck, Maldegem 2. DEFAELOG TOPNOTCH – A. Mesure-Vanscheeuwyck, Silly
3 jaar/ans 1. STOUGJESHOEVE DREAM CRYSTAL – M. Vervaeck, Maldegem
SECTIE C 1 jaar/an 1. TERVAKE GUCCI – M. Van Haverbeke-Noack, Maldegem
SECT. D, WELSH COB, MIN. 1.38 m 1 jaar/an 1. RHANWID BETSY – S. Godeau, Baulers
2 jaar/ans 1. RHANWID LYNMOOR – S. Godeau, Baulers 2. LLANGATOCK TRIPLE CROWN – D. Cuypers, Rijmenam
SECT. PART-BRED 1 jaar / an 1. WOLFENHOFS NESTA – C. Lauwerijns, Sint-Niklaas
2 jaar / an 1. VINKENHOVE UNIQUE – R. Bracke, Lochristi
3 jaar / an 1. TERVAKE LADY OFF THE LEGEND – CP. Reybrouck-Maenhout, Maldegem AANGESPANNEN/ATTELé (1) 1. YSEWYN DAME HEATHER – S. Ysewyn, Zuienkerke 2. TERVAKE CARUSO – C. Daenekint-Lootens, Lissewege
LEADING REIN 1. WITHOF SISSI – J. Scheers, Sint-Ulriks-Kapelle
AANGESPANNEN/ATTELé (2) 1. DELLENS SHANNEN & VINKENHOVE ILONA – E. Veranneman, Sinaai-Waas 2. JORIS & TERVAKE SPIDERMAN & AMITY'S GARRETH & BREUKERS BLUE BIRD – K. Notteboom, Maldegem
BEREDEN/MONTé - 1.37 m 1. VENUS – M. Van Haverbeke-Noack, Maldegem 2. TERVAKE CARUSO – C. Daenekint-Lootens, Lissewege
FIRST RIDDEN CLASS 1. VENUS – M. Van Haverbeke-Noack, Maldegem 2. WITHOF SISSI – J. Scheers, Sint-Ulriks-Kapelle 3. TERVAKE CARUSO – C. Daenekint-Lootens, Lissewege
SECT. A, WELSH MOUNTAIN PONY, 1.22 m Merries / juments 4 j./a. & 1.DRIESJESHOEVE NATALMA – K. Daelemans, Liezele 2.LIEZELSHOF SUMMERGIRL – K. Daelemans, Liezele 3.PAUWHOFS JASMINE – M. Bellefroid-Roggen, Hasselt 4.MARISKE – K. Saelaert, Eeklo 5.SHAMROCKLACKE PRIDE PIGEON – R. Lippens, Eeklo
Hengsten/étalons, 4 j./a. & + 1. VENNEBOS SUMMER FUN – K. Daelemans, Liezele 2. LLWYNNEATH EMYR – M. Van Haverbeke-Noack, Maldegem
Champion section A DRIESJESHOEVE NATALMA Reserve champion section A STEENHOEVES ROLINDA
SECT. B, WELSH PONY, max. 1M37 Merries / juments 4 j./a. & + 1.STOUGJESHOEVE DANCING PRINCESS – M. Vervaeck, Maldegem 2.LAKEWAYS MAY-FLOWER – B. Dierick, Oostakker 3.SHAMROCK MISS BRYN PEARL – E. Pieters, Bassevelde 4.FAYRE CARRIANNE – K. Saelaert, Eeklo
Veulens / poulains 1.LAURIERHOF TORNADO – B. Dierick, Oostakker 2.SMIDSHOEVEKE GOLDEN PRINCE – M. Vervaeck, Maldegem 3.RHOSLYN DE SILLY – A. Mesure-Vanscheeuwyck, Silly 4.BIANCA P – E.Pieters, Bassevelde
Weet iemand waar de foto's te zien zijn die er gemaakt zijn? Het was voor ons hollanders (haha) een geslaagde dag ons sectie C veulen (van onze hengst Cobmels syndod Haf) een mooie 1e plaats van de C veulens en een reserve sectie kampioen! En gelukkig viel het weer ook nog heel erg mee!
Foto's werden genomen door Hilde Frissen (Mystery stud) en Martine Dewel-Velle (Dynod stud). Heb niet direct hun email-adres bij de hand, maar zal vanavond eens kijken.