succes voorjaars keuring putte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rode

succes voorjaars keuring putte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:59

Het was met veel voldoening dat ik op de keuring te putte produkten zag winnen van hengsten die bij
mij op stal hebben gestaan ter dekking.
Bij de jaarlingen won rhanwid betsy v.trevallion stepping john m.rode bess v.geler llewellyn
Bij de tweejarigen won rhanwid lynmoor v.gwenllan siencyn m.rhanwid shana v.geler sparc
Bij de driejarige won rhanwid oups v.geler ryan m.rhanwid mattie uit rhanwid sali v.geler llewellyn
kampioen bij de jonge cobs was rhanwid lynmoor en reserve rhanwid oups
Lynmoor was ook algemeen jeugdkampioen!!!
Ik wil hier zeker de famillie godeau bedanken voor het vertrouwen in mijn hengsten zij zijn eigenaar van de rhanwid stud
Zowel trevallion stepping john,geler ryan,geler sparc,geler llewellyn hebben bij mij gestaan
En gwenllan siencyn staat dit jaar ter publieke dekking volgend jaar gaat die naar de geler stud in wales

tinne1

Re: succes voorjaars keuring putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:09

Was dat samen met de hengstenkeuring? Welke hengsten zijn goedgekeurd?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:08

hengstenkeuring is een groot woord. Het is een keuring waar hengsten veterinair worden gekeurd om als basisboekhengst ingezet te mogen worden. Gaat allemaal wel heel soepeltjes daar in Belgie. In Nederland is die keuring veel strenger. Verschillende hengsten veterinair goedgekeurd zien worden met bijvoorbeeld heel veel verschil in grotes van de testikels. En dan laten we het nog maar helemaal niet hebben over de exterieurmatige kwaliteiten van sommige hengsten die nu dus worden ingezet als basisboekhengst.

Rode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:24

Mijn beste Patrick
In Belgie bestaat er geen basisboekhengst de hengsten worden voor het leven veterinair goedgekeurd
en als de teelbalen niet goed zijn worden ze afgekeurd.
Wij hebben het zelfde systeem dan in Wales ,zijn de belgische cobs dan zo slecht?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:44

basisboek of voor het leven veterinair goedgekeurd komt volgens mij op hetzelfde neer. Weet uit eigen ervaring dat verschil in teelballen in Belgie goedkeuring niet in de weg staat. Hebben vorig jaar een hengst goedgekeurd zien worden die wij vanaf veulen tot 2,5 jaar in het bezit hebben gehad die ook dat probleem had. Werd gewoon voor het leven veterinair goedgeurd. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat Belgische Cobs slecht zijn. Misschien zelfs wel beter dan velen in Nederland.

Rode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:14

Patrick of de cobs beter zijn in Belgie was gewoon een vraag.
Maar over de nederlandse hengsten keuring bij de cobs heb ik toch ook mijn bedenkingen!!!
Meer dan wat er in Belgie word gekeurd aan cobs vandaar ook de kwaliteit in Belgie

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:03

Dit topic is geopend door een schaduw account.
Daarom hier een slotje.