handelsstal/ spoedverkoop welsh pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

di_angelo

handelsstal/ spoedverkoop welsh pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 20:30

hoi allemaal,
ik heb een minder leuke vraag en hoop ook op alleen normale reacties want er is niks meer aan de situatie te doen!

wij hebben een fokkerij met welsh pony's, veelal jonge merries maar ook een paar oudere.
zij zoeken met spoed een nieuw thuis daar ik de paarden niet kan onderhouden qua tijd ( het was de hobby van mijn ouders en uiteraard help ik mee en hou ik er zelf 1 aan)
ik verzorg ze nu een tijdje met water en eten maar ik kan het allemaal niet combineren met mijn werk en mijn eigen paard(en).
mijn moeder werkt hele dagen en mijn vader kan bijna niets nu na een hartinfarct en hij kan niet meer met zijn heupen uit de voeten, een weiland inlopen is al niet meer een normale bezigheid.

alle paarden hebben papieren en zijn goed gezond, allen hebben geen eczeem.
we hebben voornamelijk onbeleerde paarden maar ook bereden paarden.

voor 3 paarden hebben we al een goede plek kunnen vinden binnen een paar dagen, maar er zijn er nog 9.

nu zoeken wij eigelijk een NET adres, waar ze op correcte wijze worden beleerd en evt weer verkocht.
mag dus een nette handelsstal zijn maar weet zo geen betrouwbaar adres die ik kan bellen
de handelaren die we tot nu toe hebben gezien of hier gehad stonden mij helemaal niet aan in de omgang naar de paarden toe, of ze meteen op willen laden zonder te kijken wat hij kocht. ze moeten dan wel met spoed weg, maar wel op een waardige manier voor de paarden, we hebben toch een hele tijd een leuke tijd met ze gehad en ze verdienen een leuk plekje.

ik hoop dat jullie kunnen helpen, en aub geen berichtjes van hoe slecht ze terecht kunnen komen, hoe slecht het is dat we over handelaren nadenken blablabla, het is al moeilijk genoeg zo!! en ik geloof er ook in dat er nette handelsstallen bestaan, moet alleen in de goede richting zoeken.
particulieren die een pony opleiden en daarna een goed huisje zoeken ook geen probleem.

het gaat na verkoop ( door een eerdere advertentie op bokt) nog om 5 pony's allemaal merrie's
sectie A t/m K 3 jonge en 2 oudere, onbeleerd/beleerd/dragend.

heeft iemand de gouden tip waar onze pony's snel heen kunnen?? mijn vader ligt in het ziekenhuis met een hartinfarct en de vooruitzichten zijn minimale opname van 12 dagen en daarna is het nog maar de vraag wat er gaat gebeuren.
we hopen op deze manier dus een goede plek te vinden. normale prijsklasse.

wij hebben geen cobs en hengsten/ruinen!

Eilinora

Re: handelsstal/ spoedverkoop welsh pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:36

hier zul je niet snel commentaar krijgen hoor..

neem eens contact op met harold zoet van stal ysselvliedt ,misschien kan hij wel helpen..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:02

volgens mij staan de genoemde pony's ook op marktplaats. Ben bang dat je ze voor die prijzen niet snel kwijt wordt.

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:11

hoihoi,
ik heb al contact gehad met h. zoet, en ik heb het op meerdere plekken staan dat deze pony's weg moeten, maar vond het welsh kopje ook wel passen.
@patrick76 nee de pony's staan niet op martktplaats.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:16

Het zou al een hoop schelen als je iets meer moeite neemt voor de advertentie die je plaatst.
vertel eens wat meer over de paarden en plaats er wat foto's bij ;-)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:18

Jan Folmer uit Lunteren die koopt soms wel ''partijen''paarden op.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:29

Je zou ze op kunnen geven voor de voorjaarsveiling van het NWPCS.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:35

Dit topic hoort thuis op EA. En dan waarschijnlijk EA-CO omdat je een fokkerij hebt, maar misschien kan het ook gewoon op EA-TK-PP.
Het topic voldoet nu echter niet aan de regels van EA dus ik kan het niet verplaatsen.
Daarom hier een slotje.