Misschien is de titel niet helemaal duidelijk maar voor de winter hebben wij een goedgekeurde welsh hengst gekocht. We hebben dit beestje vooral gekocht vanwege zijn karakter, maar nu zijn we toch ook wel benieuwd naar de mogelijkheden. Hij heeft vaker gedekt, en zijn karakter is daar niet negatief door veranderd dus als het nou echt een goeie hengst is vinden wij het zonde om hem alleen voor eigen gebruik te houden.
Zijn verkoopadvertentie (van zijn vorige eigenaar);
[EA-CO] Te koop stoere ggk bereden welsh a dekhengst (spoed)
En twee foto's van afgelopen weekend (door het slechte weer is hij nauwelijks aan het werk geweest deze winter en hij eet wel dagelijks zijn buik vol op de wei, hij is dus iets te dik en hij zit goed in zijn wintervacht en om dan nog maar niet te spreken over mijn vreselijke fotografeerkunsten

Mijn eigenlijke vraag nu is dus wat moet ik doen om hem te kunnen laten dekken? Ik heb een bonnenboekje, maar hoe zit dat? Moet je die na het dekken meegeven aan de eigenaar van de merrie of moet je die zelf opsturen? Is er nog iets dat je zelf moet regelen met het stamboek?
Wat zou een redelijke prijs zijn om qua dekgeld te vragen? Is het nodig/ de moeite waard om nog keuringen mee te lopen? En zo ja dan neem ik aan dat dat het beste door een stal kan laten doen of door iemand die er ervaring mee heeft, dus mochten jullie adresjes kennen hoor ik dat ook graag

En een vraag voor de kenners is mijn hengst uberhaupt de moeite waard om mee te fokken?
Nou komen er vast nog meer vragen in mij op dalijk, maar als jullie me hier alvast wat antwoorden op zouden kunnen geven zou dat heel erg fijn zijn. Ik ben zelf zowiezo helemaal niet thuis in de 'welsh wereld' dus alle info is welkom.