Welsh pony of Welsh mountain??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmariska97

Welsh pony of Welsh mountain??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:30

Ik heb een verzorgpony genaamd Lady nou zoek ik een singel voor d'r maar kan ik niet vinden welke maat ze ongeveer heeft...
Aan de hand van haar ras kan ik wel uitzoeken welke maat ze nodig is hier dus even een foto:
Afbeelding

Afbeelding

Als je het ras denkt te weten graag reactie..! :D ;)
Alvast bedankt!!

ps.
Omdat het moeder en dochter is en ze even groot zijn 2 verschillende foto's! :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Welsh pony of Welsh mountain??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:32

Aan de hand van het ras lukt het niet een singel uit te zoeken. Ik zou het zader erop leggen en kijken welke maat je nodig hebt. Dit is namelijk per zadel afhankelijk.
Een Welsh Mountain is trouwens een Welsh pony. Alleen niet elke Welsh pony is een Welsh Mountain. ;)

joostvangestel

Re: Welsh pony of Welsh mountain??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 05:17

In principe is de Welsh Mountain Pony (sektie A) tot 1.22m, maar niet iedere pony onder de 1.22m is een Welsh Mountain. Dat hangt namelijk van de afstamming af. Een sektie A moet namelijk twee ouders hebben die ook sektie A/Welsh Mountain zijn.

Aan de merrie te zien is ze wel een sektie A. Wij hebben trouwens twee merries die nichtjes van elkaar zijn, beiden sektie A. Het verschil in singel is meer dan 10 cm.. Dus het is niet altijd even simpel. Maar aan de pony te zien heeft ze wel een normale Welsh Mountain maat.