Afgelopen weekend ben ik bij een erg leuk welsh B merrietje wezen kijken. De huidige eigenaar heeft er geen papier bij en heeft haar toen bij een handelaar gekocht. Zij kon mij vertellen dat ze haar uit het oosten van het land hadden bij een man die een hoop welsh pony's op het land had lopen. Het lijkt me moeilijk om erachter te komen wie de ouders zijn aangezien de merries en hengsten in 1 groep liepen. (Alleen via dna). Maar ik vraag me toch af waar de stalnaam met de letter B vandaan komt.
Volgens de handelaar is er toen een hele groep bij de man opgehaald en naar de bloedbank gebracht, alleen is zij er tussenuit gehaald omdat haar huidige eigenaar zn merrie zocht. Dit is nu 2 jaar geleden.
Is er iemand die mij meer kan vertellen over de stalnaam?
Bij Welsh pony's wordt er geen stalnaam achter een naam van een pony gezet. De stalnaam komt voor de naam van de pony. Ik ben dus bang dat in dit geval de B niets zegt over de stal, maar zeker weten doe ik het niet.
Ah ok, ik "zit" zelf in het arabisch dus heb geen idee! Geluk is wel dat ALS het geen stalnaam is... Ik hem makkelijk kan veranderen want ben niet zo weg van haar huidige naam
patrick76
Geplaatst: 22-09-10 21:20
als er toch geen papier bij zit kun je haar toch gaan noemen zoals je zelf wilt? Zit er wel een chip in dan en heeft ze een paspoort? Zo niet dan kun je helemaal alles zelf verzinnen.
Ja dat weet ik, er zit idd een paspoort en chip bij. Ik dacht alleen, als het wel een stalnaam is en er een stal bijhoort, ik mischien er achter kon komen wie haar ouders zijn en waar ze vandaan komt. Want dan had ik er een papier bij kunnen aanvragen (of er was mischien een papier) en dan had ik het zo gelaten.
Weet iemand of het mogenlijk is om DNA af te laten nemen bij het stamboek? Om eventueel fam. te achterhalen? En of ik haar ingeschreven krijg in het stamboek? Met een soort B paspoort ofzo?