Welshhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

Welshhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:28

Zou iemand mij meer kunnen vertellen over volgende hengst en zijn afstamming?

http://www.stalgrootprooyen.nl/ter-dekk ... kkers-ori/

Info over zijn nakomelingen is ook welkom. Kan er niets over vinden, hij spreekt me enorm aan en het hengstenstation is natuurlijk laaiend enthousiast over hem, maar misschien hoor ik hier iets objectievere meningen :+

petraaken

Re: Welshhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:36

F-AM --> WPC

Aangezien de echte Weshhengst kenners zich in dit forum bevinden heb ik het topic naar dit forum verplaatst.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:19

Het is maar net wat je er zelf van vind natuurlijk. Je denkt eraan om iets te dekken met hem?
Zijn opa is een hele bekende en goede hengst Revel Paul Jones v. Dyfed Geraint.
Van vaders moeder staat alleen niets meer ingevuld op allbreedpedigree.
Hij heeft nog een half broer, Breenakkers Fabio, en daar vindt je zo links en recht wel wat nakomelingen van. Van Ori kan ik zo ook niets vinden.
Maar er zijn Welsh-kenners op bokt die je misschien verder kunnen helpen.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:35

Ik denk er inderdaad aan om een merrie te laten dekken van hem. De hengst van dit jaar is geen succes geworden ondanks enkele pogingen, dus hiermee ga ik ook niet meer verder. De merrie is eerder altijd van de eerste keer drachtig geraakt, is nagekeken door de veearts die niets kan ontdekken dus opteren we voor een andere hengst.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:44

Het is jammer dat je je merrie dit jaar niet drachtig hebt gekregen. Dat kan natuurlijk een tal van oorzaken hebben.
Heeft je merrie papieren en wat is dan haar afstamming?

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:40

Kan inderdaad, vandaar dat de veearts er ook al bijgehaald is. Wie weet hadden we gewoon een pechjaar, maar ik kies toch liever voor een andere hengst. De vader is Vechtzicht’s Hylander, van de moeder weet ik niets behalve dan dat het ook een schimmel was.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:51

Dyrin Vixen was overigens een fantastische fokmerrie en heeft meerdere kampioenen nagelaten. Hengelhoef's Alexia was uit haar en ook Hengelhoef's Dorry (stammoeder voor de Kleef's ponies in Nederland). Hengelhoef's Dorry was een volle zus van Hengelhoef's Floortje. Een volle zus van Hengelhoef's Idylle is de merrie Hengelhoef's Honey, die als jaarling op de tweede plaats stond bij het Nederlands kampioenschap (NWPCS). Hengelhoef's Dario is een zoon van Bengad Cockles uit Varpullan Vina. Vina was als jaarling beste jaarling van Nederland en als tweejarige beste tweejarige van Nederland.

Ori is overigens een grappige naam, het betekent namelijk "hengst" in het Fins. Op de foto vind ik hem er niet echt best uitzien. Hij is kennelijk pas 9, maar hij ziet er veel ouder uit. Wel een mooi oog en flink wat beenwerk, maar van die hals kan ik nog niet zoveel maken.