wel dressuur niet dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sier

wel dressuur niet dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 23:22

hallo
ik heb een vraag over mijn stevige lieve welsh cob
zij is 14 jr en ik heb haar nu 2,5 jaar
toen ik haar kreeg had ze verschillende ruiters gehad maar veel beginners
ik heb haar conditie opgebouwd ,ze kan een net proefje lopen maar er is 1 probleem
nagefeelijk rijden blijft een probleem
na verschillende instructeurs die het vaak op de grove manier wilden doen heb ik nu een fijne instructrice die het haar al aardig aangeleerd heeft
en ze heeft ook fijne dagen ertussen zitten ,alleen blijft ze het erg moeilijk of vervelend vinden
buiten in een dolle bui loopt ze zonder moeite nageefelijk en heb ik niets in mijn handen zeg maar
maar vaak in de bak is ze sterk en welsh koppig zoals we het dan voor de grap noemen
ik ben mee bewust dat ik ook nog fouten maak maar mijn vraag is is het te doen om het nu nog te vragen
haar hals is wel al veranderd van vorm in positieve zin .
in stap gaat het goed in draf en galop nog niet zo
gr sier

rockie

Re: wel dressuur niet dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:04

blijven volhouden,

je paard is nooit te oud om nog te leren, bij een ouder paard heeft het wel vaak wel een tijdje langer nodig om dit "vanzelf" te laten gaan.
zij vallen nog eerder terug in hun oude gewoonten.

Ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:48

inderdaad gewoon volhouden, ik heb ook een welsh pony van 14 waar het ook een hele tijd mee geduurd heeft voor hij een beetje nageeflijk begon te worden, maar dat komt vanzelf als je door zet

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:00

dat probleem heb ik ook! (en ik heb zelf ook een welsh)
ze is 13 jaar en een echte leerpony, maar aan de teugel lopen, ho maar!!
en buiten loopt ze ja vet mooi (en in de wei)
ik snap precies wat je bedoelt, het is echt irri

sier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:08

ja dat is bij haar ook zo
het gaat 1 dag goed en dan koppig en ik heb echt een goede instructrice
ik blijf het proberen en wie weet.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:13

Ten eerste: nageeflijk rijden is natuurlijk niet een trucje met de teugels, maar dat zal je zelf ook wel weten. Mijn part-bred cobmerrie is ook niet makkelijk nageeflijk te rijden en ik denk dat dat alles te maken heeft met de combinatie van niet zo voorwaarts zijn en een zware hals. Dat is veel moeilijker buigen dan een slank halsje! Ik denk dat het qua leeftijd zeker nog goed moet kunnen komen, maar heb geduld. Mijn merrie is nu 14 en ik begin het laatste jaar echt te merken dat ze de nageeflijkheid vrij snel zelf op zoekt zo gauw ik haar van achter naar voren rijd. Dat heeft wel heel lang geduurd, door haar bouw is het nou eenmaal niet haar sterkste punt. Ik zou je cob niet afschrijven als dressuurpony, maar zou je wel aanraden om je niet blind te staren op het nageven.

sier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:26

ik rij juist zo min mogelijk met mijn handen anders word het een erg sterke cob
ik vind haar het mooiste lopen als ze licht gebogen loopt dan zie je de ontspanning en rijd ze super
ik heb alleen gemerkt dat het moeilijk mee komen is in de b wedstrijden bij de paarden ,heb net een fijne proef gereden ze liep ontspannen en vaak nog goed rond maar ja helaas
maar ik vond haar fijn lopen dus prima