welke show? en 'draaiboek''?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

welke show? en 'draaiboek''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:30

ik wil van het voorjaar met mijn welsh a hengstveulen naar de show. nu zag ik op de site van het wpcv dat er 3 shows zijn; premium, regio noord en regio zuid. naar welke show moet ik dan met mn veulen? zelf zou ik gokken op de premium daar deze ook voor youngstock is, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :)

daarbij vroeg ik mij af of iemand mij kan voorzien van een soort van draaiboek. ik weet bijvoorbeeld dat bij de show voor arabieren het de bedoeling is dat t paard de bak in draaft, een of twee rondjes 'showt' en vervolgens wordt deze opgesteld voor de jury waarbij de hals naar voren gestrekt dient de worden. (even heel summier hoor)
maar hoe werkt dat bij welsh? wat moet hij kunnen en kennen?

alvast heel erg bedankt voor de info!

Cemlys

Re: welke show? en 'draaiboek''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:35

afhankelijk of je van regio noord of zuid bent, kun je met 1 van de 2 meedoen. Premium kan ook, dus hij kan bij alle 3 ingeschreven worden.

verder vroeg ik mij zelf af, mijn merrie is ingeschreven in het belgisch stamboek, graag zou ik 1 of 2 van deze shows meedoen, kan dit of moet ik eerst lid worden van wpcv en haar overschrijven?

de verdere info laat ik aan de iets meer gevorderde showers over ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:36

ok dus het maakt niet zo bijster veel uit? noord en zuid had ik inderdaad al door hoe dat werkte hihi :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:49

amyz, het maakt idd niet uit, je kunt aan allen deelnemen.
zitake, lid zijn van de WPCV hoeft niet om deel te nemen. Pony dient wel op jou naam te staan denk ik./

Verder waag ik me niet precies aan je vraag.
Ben zelf wel meermaal op de premium show geweest.
Maar er zijn mensen op Bokt dier in het showen veel meer ervaren zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 14:51

ah ok. ik moet hem inderdaad ook nog op mijn naam zetten... schiet er steeds bij in :P

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:59

je hoeft geen lid te zijn van de WPCV om deel te nemen. Moet wel je pony op naam hebben staan. Kunt aan alle 3 de shows deelnemen. Hoeft niet te kiezen. Als je de eerste show, de premium laat schieten als deelnemer, kun je daar eens rustig kijken hoe alles verloopt en wat de preciese bedoeling is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:05

ah ok, ik zie het inderdaad, dacht dat je lid moest zijn om op naam te kunnen zetten maar is dus inderdaad niet zo.

wat betreft de shows komt april mij wat beter uit, hoewel het natuurlijk slimmer zou zijn om inderdaad eerst eens even te kijken...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:51

overigens, wat voor showhalster moet ik gebruiken en waar is dat te koop? :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:40

Pony staat zowiezo op mn naam, maar ze staat nu ingeschreven bij het belgische stamboek en daar ben ik wel lid van.

Amyz, ik heb voor haar een wit webhalstertje (staat mss in mn profiel en anders wel ergens hier op bokt), je kan eens kijken bij de webshop van ijsselvliedt, die hebben flink wat showspullen, ben ik ook mn halster bij gaan kopen, maar ik show haar mss toch in een leren showhalstertje.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:07

he amyz!

Een vriendin van mij had een showhalster te koop, gebruikt voor hij shet bij de keuring.. ik heb er ook nog 2, zwart en wit, maar weet niet zeker of dat echte showhalsters zijn..

Dit is die van die vriendin [EA-TK-AP] BR dekjes, Dekens, Showhalster
Laatst bijgewerkt door Jenkins op 10-01-10 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:19

Met shetmaten moet je een beetje oppassen, heb ook een heel mooi showhoofdstelletje maat shet, maar voor haar nog steeds te groot, daar zal je veulen met zn koppie al helemaal niet in passen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:44

hij is wel heel mooi :) maar lijkt op een arabisch showhalster, weet niet of dat uitmaakt?
ik was idd al even gaan browsen voor een webhalster, maar kon er maar 1 vinden, is met zo'n brede band toch? ik dacht nmlk dat het een soort van touwhalster is maar dat is dus niet zo?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:45

ow btw zitake, had je merrie al eerder op een paar sites voorbij zien komen, maar ze is echt bloedmooi!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:18

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:19

amyz schreef:
ow btw zitake, had je merrie al eerder op een paar sites voorbij zien komen, maar ze is echt bloedmooi!

;) bedankt!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:20

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:37

Ik denk dat je het beste een webhalster of touwhalster kan pakken bij een merrie. Voor een ruintje zou ik een leren showhoofdstel doen met of zonder bit.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:37

t is een hengst hihi

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:38

Dan een leren showhoofdstel met bit ;) Voor een volwassen hengst.

Dit doen wij meestal vanaf een jaar of 2.

Tot die tijd showhoofdstel zonder bit of webhalster

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:02

Amyz: je moet wel lid zijn van een van de Welsh stamboeken om je Welsh op naam te zetten hoor. Hoeft geen lid te zijn van de WPCV om aan hun shows deel te nemen. Denk dat het voor een beginner als jij misschien toch beter is om op een later tijdstip deel te nemen aan een show. Heb het idee dat je er nog weinig kaas van hebt gegeten en nog geen idee hebt van hoe je de pony moet voorstellen en in welke conditie hij moet verkeren. Dit is opbouwende info hoor. Niet verkeerd begrijpen. Kunt dat allemaal op de premium show in april bekijken. Anders is het soms zon sprong in het diepe en kom je van een koude kermis thuis.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:52

jah die had ik idd gezien als enige zitake, leek me zo saai hihi :P
wow, die van Sil is echt mooi! als dat toegestaan is zou ik m graag willen lenen dan hoor :)

patrick; je bedoelt ehh?? ben de draad kwijt... hij is ingeschreven bij het wpcv, maar ik moet wel lid zijn van een stamboek maar niet van het wpcv? :P

en ja, je hebt helemaal gelijk dat ik beter kan wachten, maar ik ben heel verschrikkelijk eigenwijs :P t is niet zo dat ik helemaal geen ervaring heb met shows, alleen heb ik die ervaring alleen met arabieren dus is even anders :)
heb overigens de fokker ook al gemaild voor info, die hadden bij aankoop al gezegd me graag te willen helpen als ik naar de show ging dus doe het niet allemaal op eigen houtje :)

t gaat mij iig puur om info als; gaat hij alleen de ring in of in een groep? en welke gangen moeten er sowieso geshowd worden? (beetje overbodige vraag aangezien hij ze tegen die tijd alle3 aan de hand moet beheersen, maar even voor de beeldvorming).
verder info voor schmink, wordt die gebruikt en in welke mate?

dat soort stuff :)

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:16

Je moet stap en draf laten zien. Je loopt eerst in een groep en op het laatst ook, dit gaat in stap. Draf laat je individueel zien. Schmink kan je doen wat je mooi vind, ik heb geen ervaring met schimmeltjes. Wij gebruiken bij onze pony's altijd babyolie en soms zwart voor rond de ogen. Verder wit krijt voor de witte voeten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:39

amyz schreef:
wow, die van Sil is echt mooi! als dat toegestaan is zou ik m graag willen lenen dan hoor :)

Tuurlijk :D binnenkort maar even kijken of bis m past he :)
Maar ik denk het wel en hoop t ook voor je.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:54

thnx annetb! weet ik weer wat meer :)

heeft iemand miss een foto van een welshje op de show? waar t hoofd ook goed op te zien is? kan ik even zien wat er doorgaans benadrukt wordt :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:20

amyz: Je moet lid zijn van een Welsh stamboek om hem over te laten schrijven op je naam. Maakt niet uit of dat van de wpcv of nwpcs is. Als je lid bent van nwpcs mag je gewoon deelnemen aan shows van de wpcv. Hoeft geen lid te zijn van de wpcv. In jou geval misschien makkelijkst om lid te worden van de wpcv. De fokker van je hengstje kan je daar ook wel de benodigde info over geven