familie van mijn Madeni merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisabeth_1

familie van mijn Madeni merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 00:35

Hallo,
ik ben benieuwd of er nog familie van mijn merrie hier in nederland rondloopt. ik heb haar nu ruim 10 jaar. ze is 11 jaar geleden uit wales geimporteerd volgens mij door ingrid de jong en misschien met een veulen. mijn merrie heet Madeni Groten Goch. ik ben heel benieuwd!!!

idje

Re: familie van mijn Madeni merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:17

Ik heb haar zoon, Madeni Tomos, en FennekeR haar zus.
Leuk om te horen dat Tomos moeder er ook nog is en ik hoop dat je aan haar net zo'n wereldpony hebt als wij aan zoonlief.
Geweldig beest is dat.

elisabeth_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:21

wat leuk!!!! hoe oud is tomos dan? misschien is dat wel het veulen waarmee ze naar nederland gekomen is. en hoe oud is haar zus? misschien lijken ze wel op elkaar. groten goch is nu 18 jaar oud (we noemen haar bonnie hoor, groten goch is bijna niet uit te spreken). ik rij haar western, we rijden bijna elke dag door de bossen bij de veluwe. en ze is dan wel 18, maar het is nog steeds een pittige tante hoor. ik ben niet zo handig met de computer maar ik zal proberen een foto van haar te plaatsen.

idje

Re: familie van mijn Madeni merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:02

Tomos IS het veulen wat met haar mee gekomen is.
Ik heb hem gekocht van een vrouw, die hem, 5 maanden oud, gekocht heeft, toen hij nog bij zijn moeder was.
Zij heeft ze dus samen gezien.
MarijeR hier op bokt, heeft ze ook samen gezien. Haar kun je ook naar Macy (Groten Goch's/Bonnie's zus vragen.
Veel Madeni Cob's zijn er niet meer.
Ik heb wel eens horen zeggen dat Tomos het allerlaatste veuken was van een stud die meer dan 100 jaar bestaan heeft. Zonde!

Als je gaat zoeken in dit sub-forum zul je nog wel het een en ander over onze 'brommer' tegenkomen.
Mloui hier op bokt (mijn dochter) heeft een link in haar onderschrift naar een oud gesloten topic met mooie 'sjoert' foto's.

Wat ik me afvraag, is Bonnie ook zo'n enorme drafmachine?
En een combinatie van koel, fel, slim en eigenwijs?

elisabeth_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:05

leuk om dit allemaal te lezen, en leuk dat jullie ook zo gek zijn met de ponies. bonnie kan echt super eigenwijs zijn en dan moet ik haar echt met handschoentjes behandelen want anders gooit ze helemaal de kont tegen de krib, ik moest in het begin echt met dat karakter leren omgaan. en draven kan ze als de beste, daar kan ze zich ook heerlijk in ontspannen, wat fijn is als ze weer eens te veel energie heeft. dan draaft ze zo lekker, dan kan ik bij wijze van spreken zo met haar naar duitsland draven, ha ha beetje overdreven misschien maar we zijn dan zo een eind weg. al met al een superpaardje. en als ik de weg kwijt ben, weet zij altijd weer de kortste route naar huis, wat soms lastig is, als je nog niet naar huis wil.
als ik goed gerekend heb is tomos nu dus 11, want bonnie was 8 toen ze bij mij kwam, zo groen als gras en overal bang voor. bedankt voor al je informatie, ik ga zeker ook even zoeken bij Mloui en MarijeR.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:19

Mijn ruin is van Madeni Joyful als ik het goed in m'n hoofd heb. Ik heb de papieren niet bij de hand.

elisabeth_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:03

Madeni Joyful is ook de moeder van Bonnie. Volgens mij is zij een vosje. De vader van Bonnie is Cathedine Danny Boy.

ilovemadeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:07

heeihallo,
ik heb ook een madeni :)
haar volledige naam is Madeni Boneddiges.
madeni is 18 jaar en is geboren in engeland.
moeder van madeni is: Madeni Joyful
vader van madeni is: Trefaes Bernin Du.