Welsh cob iets voor mij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Welsh cob iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:38

hallo ik ik ben michelle en ik ben 14 bijna 15 jaar. ik krijg mijn ouders nu bijna zover voor een eigen paard/pony. maar ik ben gewoon verliefd op welsh cobs ik kan er niks aan doen. maar ik weet niet egt of ze bij mij passen. ik ben maar 1.60 en ik groei wel iets maar niet veel. en ik rij ook paarden maar pony's trekken mij nog steeds het karakter enzo, en ik had gehoord dat welsh cobs een beetje tussen het karakter van een paard en een pony in zitten. het seriuze en de werkwilligheid van een paard, maar wel de dapperheid en ook wel een beetje eigewijs van een pony. kan iemand mij vertellen of dat zo is. oom wil ik niet egt de sport in gewoon wat dressuur oefeningen beetje springen maar voor al recreatie rijden. maar hoe groot kunnen welsh cobs worden want ik zoek wel een hele grote minstens 1.50 kan dat?
en wat is ook een beetje de prijs voor een Welsh cob? :o en als je tips hebt. of gewoon voor en nadelen of andere dingen over welsh cobs reageer A.U.B want ik wil zo veel mogelijk over welsh cobs te weten komen! dankjeeee! :D
Michelle :P

mies_dummy

Re: Welsh cob iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:10

wow wat een reacties XD!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:20

Welsh Cobs van 1.50 + zijn er zeker wel, maar je moet wel even zoeken. Overigens zou je met jouw lengte ook nog wel op een iets kleiner paard kunnen gaan zitten - mijn Welsh is 1.49 en ik ben zelf 1.69, en dat gaat prima.

Onthoud goed dat elke Welsh toch weer anders is en een eigen karakter heeft, het moet toch altijd maar net klikken. Maar de dingen die je opnoemt kloppen wel vrij redelijk. Dapperheid is een kwaliteit die ik vaak heb gehoord en zelf ook erg herken bij mijn merrie, alles willen onderzoeken en bekijken. Serieus zou ik haar echter niet bepaald willen noemen, eigenwijs/koppig dan weer wel.

Dat koppige heb ik ook vaker gehoord dus het is wel belangrijk dat jij stevig in je schoenen staat en hard op durft te treden waar nodig; of je moet zoeken naar een Cob die dat karaktertrekje wat minder heeft.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 14:15

Mjn ouders willen iets anders, :o :o :o :o
hoe kan ik mijn topic sluiten? :o

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:26

mies_dummy schreef:

Maar het moet toch een paard voor jou worden en toch niet voor je ouders, dus hun bepalen wat voor paard jij krijgt :?

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:35

darwin schreef:
mies_dummy schreef:

Maar het moet toch een paard voor jou worden en toch niet voor je ouders, dus hun bepalen wat voor paard jij krijgt :?

Inderdaad! :j
Ik heb ook een Welsh Cob! Ze is 1.52 dus die hoogte moet zeker kunnen. Ik ben zelf 1.70 en ik pas en makkelijk op, mijn moeder rijdt er zelfs af en toe op. Ik denk dat je met een Welsh Cob best alle kanten op kunt hoor! Ik rij Z2 dressuur met haar en een sprongetje doet ze ook met gemak. Ze is ontzettend braaf en betrouwbaar maar onthoud inderdaad wel dat het vrij sterke pony's zijn en dat ze ook echt een eigen willetje kunnen hebben. Bijvoorbeeld met rijden is dat zeker te merken! Ze is echt niet makkelijk maar het ligt er ook wel aan wat ik van haar vraag. Ze is wel super betrouwbaar en met een klein kind loopt ze ook zo weg! Maar zoals iemand eerder al zei: Elke Welsh is anders! Als je nog wat info wil moet je het maar zeggen! (Heb ook foto's in mijn profiel :) )

KYROS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:16

Ik heb ook een welsh cob maar niet zo'n grote. ongeveer 1.46 cm.
ik ben zelf 1.71 en het gaat prima.
ik rijd western en dat gaat erg leuk maar ik rijd ook buiten in het bos en dan heb ik echt wel mijn handen vol aan hem.
Daarintegen rijd mijn dochter van 7 ook met hem en dan is hij hartstikke braaf.
op stal is hij wel eenkennig en laat zich niet zomaar door iemand pakken dat is wel eens vervelend maar eigenlijk ook wel leuk.

succes ik hoop dat je er uit kan komen want je wil

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:08

Ik heb zelf een welsh cob. Zij is een c-pony staat in haar stamboek. Op welsh cobs kan je je hele leven eigenlijk blijven rijden. Ze zijn heeeeel erg sterk. Voor een welsh cob heb je ook echt veel ervaring nodig. Als je pony eenmaal weet wie de baas is dan zijn het heerlijke pony's. Mijn pony is 1.37 en ze heeft ruim een meter gesprongen. Ze is niet echt een dressuur pony maar ze kan het best. Zelf ben ik niet zo van de dressuur dus ik rijd vaak buiten. Dat vind mijn pony super! Maar ze blijven maar door gaan. Jij moet zelf echt besslissen wanneer het klaar is met galloperen enzo maar als je dat niet duidelijk doet dan gaan welsh cobs maar door en door. Ik heb mijn pony dit jaar voor het eerst voor de slee gezet. Dat vond ze ook prachtig dus je hebt ook nog de mogelijkheid met een welsh cob om hem/haar voor een koetsje te zetten.

Ik vind het heerlijke pony's als je ze kan rijden.
Veel succes

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:10

Geweldige pony's die Welsh-Cobs. Ik ben er mee begonnen in mijn ponytijd en niks als plezier van gehad van die beestjes.
Ze waren allemaal heel makkelijk in de omgang en om te rijden, maar ja...wil niet zeggen dat er niet af en toe een foute bij zou kunnen zitten.

VDforsta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:19

Welsh cobs heb je van 1.37 tot 1.60. Dus dat lukt vast wel :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:51

Nog groter zelfs hoor, heb er 1 gereden van 1.62 en de grootste die ik ken is 1.65.

Zijn geweldige paarden/pony's. Heb nu zelf 2 A's, 1 C en een Cob.
Zeer werkwillig en als je eenmaal hun vertrouwen hebt gaan ze door het vuur.

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:53

als jij het toch zo graag wil,
dan hoeven je ouders toch niet te bepalen wat voor pony je neemt.
maar als je wedstrijden wilt gaat doen,
moet je als je 18 jaar bent et paarden starten.
dan mag je niet meer met pony's op wedstrijd.
dus dan heb je nog 3 jaar voor wedstrijden,
als je die welsh cob zou neen.
dat kan nog wel. :)