Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
regtur schreef:De prijs is meer afhankelijk van de kwaliteit dan van de manier van registreren. Ik denk dat Zitake een goede gemiddelde prijs heeft genoemd. OS registreren is goedkoper, maar heeft geen meerwaarde voor fokkers, die niet hun ponies weer naar Engeland willen verkopen.
Vennebosstud schreef:regtur schreef:De prijs is meer afhankelijk van de kwaliteit dan van de manier van registreren. Ik denk dat Zitake een goede gemiddelde prijs heeft genoemd. OS registreren is goedkoper, maar heeft geen meerwaarde voor fokkers, die niet hun ponies weer naar Engeland willen verkopen.
Ik ben een fokker en voor mij is een OS geregistreerde pony VEEL meer waard dan een niet OS geregistreerde, ik ga zelfs nog een stapje verder, een dier dat niet OS geregistreerd is zal ik nooit gebruiken. Dat OS registratie goedkoper is dan NL registratie is onjuist. Bij de WPCV kan er veel goedkoper geregistreerd worden en zelfs het NWPCS is goedkoper. Al bij al is OS registratie duurder.
Wat de prijzen betreft die jullie noemen voor de jaarlingen klopt dit aardig, maar je praat dan over de onderkant van de populatie. Zodra je over goed gefokte dieren met kwaliteit praat ga je over hele andere bedragen praten.