Lakeway's Glorious Hazel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Lakeway's Glorious Hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:15

Sinds vandaag heb ik een merrie aangekocht als kameraadje voor mijn andere merries.

Het is een Welshje B Een vosschimmel ...

Haar vader is IP Warmwell Pageboy
Haar moeder is Moorland's Nerthus

Nu is het zo dat ik totaal geen verstand heb van het hele hebben en houden van Welshen ( Zit helemaal in de Dravers), wel wil ik graag volgend jaar een veulen bij haar.
Welke Hengst adviseren jullie me ... ?

Ik heb haar Paspoort en Stamboekpapieren ... Ze heeft als veulen een eerste premie behaald. Dat is gebeurt 18 Juni 2008 toen ze krap aan een maand oud was.

Ik hoop dat jullie meer over het papier kunnen vertellen en of ze uberhaupt een leuk papier achter zich heeft ...

Hoor het graag van jullie.

Groetjes Chantal

Rivendell

Re: Lakeway's Glorious Hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:33

Ik zou een pony van 2008 nog niet laten dekken volgend jaar, dan is ze pas 2 jaar.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:00

inderdaad een beetje vroeg. Kunt je merrie beter eerst nog een jaartje laten uitgroeien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:44

Ik zou haar ook nog niet gaan dekken hoor. Die van mij is een maandje ouder dan die van jou, maar daar komt volgend jaar, zelfs het jaar erop nog geen hengst op. dekken op 2 jaar vind ik zowiezo te vroeg, op 3 jaar is al redelijker, dan hebben ze op 4 een veulen lopen. Dus ik zou nog een jaartje gaan wachten als ik jou was. In de sectie B heb ik weinig ervaring. Heb je ook foto's van je merrie, op een papier alleen kun je moeilijk gaan beoordelen wat voor hengst erop moet. Daarbij is je merrie nog lang niet uitgegroeid.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 08:52

Oosp jongens Tikfout ! 2005 is ze van ... ze wordt volgend jaar 5 jaar ...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:19

dat is al een stuk beter :). geen probleem dan met dekken.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:56

datmoet je natuurlijk maar afwachten :+

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:03

De merrie in kwestie :

Afbeelding

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 07:52

Iemand die ook maar wat kan adviseren ? Welke Hengst een beetje bij haar zou passen ?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:05

een hengst met een klein hoofd in elk geval....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:11

Chantalll schreef:
Iemand die ook maar wat kan adviseren ? Welke Hengst een beetje bij haar zou passen ?

wat wil je er zelf uitkrijgen, heb je een bepaalde pony voor ogen, dingen die je denkt die beter kunnen. Iedereen heeft daar natuurlijk een eigen visie op. Ik zou ook gaan voor een iets kleiner hoofdje persoonlijk. verder zijn de foto's een beetje moeilijk te beoordelen. Best heb je een goeie zijdelingse foto en eentje op de voorkant bv. Wil je meer richting showpony of meer sportpony? veel vragen dus die toch eerst beantwoord moeten worden alvorens je een hengst kan aanprijzen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:13

inowa schreef:

Ik heb geen enkel verstand van Welshjes, dus wil niemand voor 't hoofd stoten, maar ik ben bang dat deze foto's erg vertekenen. Het perspectief waaruit ze genomen zijn is niet het meest "objectieve" om het zo te zeggen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:16

WhiteRose schreef:
inowa schreef:

Ik heb geen enkel verstand van Welshjes, dus wil niemand voor 't hoofd stoten, maar ik ben bang dat deze foto's erg vertekenen. Het perspectief waaruit ze genomen zijn is niet het meest "objectieve" om het zo te zeggen :)

Daarmee dat ik ook zeg dat het geen ideale foto's zijn natuurlijk. Maar denk niet dat ze een heel klein hoofdje heeft iig, ook niet op andere foto's.