Familie van mijn pony; Landmanslust Claron (Welsh A pony)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gieli497

Familie van mijn pony; Landmanslust Claron (Welsh A pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 00:23

Hallo paardengekken!

wij heben van Februari een Welsh A pony ruintje,

gekocht om voor de kar te lopen(hobby).

ik heb er geen papieren bij gekregen.
nu ik verder uit gezocht heb blijkt hij wel papieren te hebben en geregistreerd staat bij de KNHS, maar deze willen niet veel zeggen alleen hoe hij in vollenaam heet.

zijn paspoort moet bekend zijn bij de NWPCS, want daar is hij volgens de KNHS uitgegeven.
echter de NWPCS zegt dat ze zijn chip nr. en paspoort niet bij hun bekend is.

nu weet ik alleen zijn hele naam en chipnummer..

wie kan mij hierbij helpen???
de vorige eigenaar die een handelaar bleek te zijn wil niet veel vrij geven en ik wil meer over mijn Pony weten..

hoe ik ook zoek kom maar iedere keer 1 naam tegen; Landmanslust Morning Clipper.
zou dit de vader kunnen zijn?

hoe kom ik aan zijn papieren?
en wie kan me tips geven met zoeken?

Alvast super bedankt!

een nieuwschierige meid ;)

Urielle

Re: Familie van mijn pony; Landmanslust Claron (Welsh A pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:25

Je pony lijkt me gefokt door de stal die Landmanslust als voorvoegsel gebruiken, Joostvangestel weet vast wel wie dat zijn. Ik zit nog niet zo in de Welshjes verder.

Landmanslust Morning Clipper is iig een merrie, ze is wel keur.

Ik kom bij het zoeken best wat A'tjes van Landmanslust tegen, een hengstje Blackie, Corcus, een merrie Bettie, Sylvia, Wiesje, ...

Op de website www.welshpony.com staat als eigenaar van deze stalnaam H. de Visser uit Emmeloord.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:09

-> WPC

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 05:56

Hoi, even het stamboek opbellen, daar zullen ze Landmanslust Claron wel weten te vinden, zodat je ook weet wie de vader is. Het zou zomaar kunnen dat Claron van Ozal is.

Landmanslust was inderdaad de stalnaam van Piet de Visser uit Marknesse. Hij kocht indertijd Baledon Morning Cloud bij onze (ook al overleden) buurman en fokte daaruit Landmanslust Morning Clipper. De vader van Morning Clipper was Varpullan Brutus, een mooie hengst die het best deed in tuig. Diens vader was Vardra Julius en de moeder van Brutus was Varpullan Berbe, die als jonge pony zelfs tweede stond op de Internationale keuring in Ermelo 1984, toen ze eigendom was van eerder vernoemde buurman ;)

Bekendste dochter van Landmanslust Morning Clipper is Landmanslust Corcus, waarop heel stal Sunstar is gebouwd.