RK Sevenum 11 Juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

RK Sevenum 11 Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:03

Ik heb hier nog geen topic over gezien, dus bij deze. Ik heb twee ponies ingeschreven, dus ik ben van de partij.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:27

Ik heb die dag in de volgende rubrieken pony's: hengstveulen vanaf 1 mei, jaarling merrie en een 10 jaar en oudere merrie met veulen. Alles natuurlijk sectie A Het hengstveulen hebben we zelf gefokt. Rest is van bekende, daarnaast weet ik nooit wat er op de keuring nog wordt gevraagd om voor te brengen!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:07

Zo, wij doen ook weer mee. Dit jaar voor het eerst met een merrie, normaal zou het voor ons veel te ver zijn.Want eigenlijk gaan we met ons hengstje voor "bestgaande" en de "Welshcup."
Net zo ver rijden, natuurlijk, maar helaas was er geen andere datum over, gezien de selekties die hij moet rijden. En dan moet je een keuze maken.
Ik vind Sevenum wel leuk! Ondanks de stortbui van vorig jaar!

Eilinora

Re: RK Sevenum 11 Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:02

ik ben er ook aanwezig,alleen zonder pony,s.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:09

ik ben er ook heb vandaag de kaartjes binnengekregen met de post. Ik start in de Z1 dressuur bij de 18+ , is altijd wel een mooi terrein daar.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:02

Ik kom misschien wel kijken, maar mijn pony laat ik thuis.

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:26

Is er ook ergens een programma te vinden wat wanneer en hoelaat is?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:36

verschillende paarden rassen en rijerij enzo..
begint geloofik om 9 uur en op 11 juli

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:06

Wij zijn er ook weer, ingeschreven in de rubrieken:

Welsh Cup:
Blue (v. Leunsveld Lord) DL2 gereden door Jennifer Janssen
Foxy (Orchard's Boginov) BB gereden door Oscar Peeters

Bestgaande Rijpony kleine maat:
Foxy (v. Orchard's Boginov) gereden door Oscar Peeters

Bestgaande Rijpony grote maar:
Blue (v. Leunsveld Lord) gereden door Jennifer Janssen

Keuring:
Blue (v. Leunsveld Lord) rubriek: Merries zonder veulen 6-9 jaar nr. 123

De eigenaar en fokker van deze 2 pony's is Cees Timmermans

Zijn er dit jaar rugnummers of heb ik dit verkeerd uit het boekje begrepen. anders neem ik mijn cross-rugnummerhouder mee :+

Dus ook wij hebben een druk programma, om 8.45 de eerste :Z

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:35

Komt er ook iets van mennen aanbod? Zoja weet iemand hoelaat ongeveer? En de keuring zelf is die de hele dag door?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:24

volgensmij is er de hele dag keuring behalve met bestgaande... er is ook bestgaande voor menpony's

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:35

ik moet rond half 10 in het Z1, zag dat ik de enige was in de volwassenen groep.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:12

Het was een geslaagd dagje!

vanmorgen ging alles fout wat fout kon gaan versliep me, met vlechten viel het potje elastiekjes op de grond doorgegaan en toen ging pino te ver achteruit dus halster kapot, pony in stal gelopen mijn naald kwijt enz.

Dus ook laat met de rest doen gingen uiteindelijk een half uur later weg dus viel mee. Daar aangekomen even secretariaat opgezocht en zadelen dachten we, ijzer hing er scheef aan. Dus moest een smid opgetrommeld worden. Ondertussen stiften gedraaid, ik mocht nu na het Z2 starten dus dat kwam ook goed uit.

Losrijden ging lekker, hups de ring in en het ging fijn. :D Het liep allemaal veel soepeler, dus was tevreden. In de tweede proef ging de activiteit ver achteruit dus die was minder maar zaten ook goede stukken in.

Tevreden en wachtten op de uitslag. Ik was dan wel de enige maar toch ik was eerstte met 208 in de eerste en 204 in de tweede proef dus ik heb er 2 winst bij. Ik zit nog maar 1 puntje van mijn doel verwijderd Z2 startgerechtigd zijn! en ik mag naar de CK.

zo zie je maar een slechtte start van de dag kan toch nog omgedraaid worden in wat positiefs :+

Het was goed georganiseerd allemaal en leuk om ook eens wat van de keuringen enz. mee te krijgen. Geeft toch weer wat extra's aan zo een dressuurwedstrijd. +:)+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:10

hier begon de dag ook matig. Tirion had zich lekker vies gemaakt, dus de dag begon met wassen. Het was een fantastische dag, vooral ook omdat mijn zoontje er zo van heeft genoten. Jan mag zelfs door naar Kootwijk om daar mee te helpen de eer van zuid te verdedigen als beste jonge voorbrenger. En veulen Twilight maakte een geweldige dagopener door haar rubriek te winnen. Maar na 4 keer in de baan werd ze het toch nogal moe, dus het kampioenschap ging terecht naar het oudere hengstveulen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:35

leuk hoor gefeliciteerd!! Soms is het ineens te veel voor dat jonge grut he, maar toch heel goed gedaan.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:40

vera_pino en joostvangestel gefeliciteerd!
Ik had geen ponys mee maar wel wezen kijken, vond het ook een mooie dag. Het was niet te warm en maar een paar druppeltjes regen, dus niets te klagen toch?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:48

Gefeliciteerd aan beide! Leuke resultaten. Het zijn altijd zo'n dagen die slecht moeten beginnen, leuk als ze alsnog mooi eindigen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:44

bij ons ging het ook goed!
Blue heeft alle oranje linten die ze kon halen gehaald!!
Met de keuring vonden ze haar net niet fors genoeg anders was ze een stermerrie geworden, maar nu dus een 1e premie :wow: boven alle verwachtingen
Net voordat ik de ring in moest met dressuur verstapte Blue zich... maar herstelde gelukkig op tijd, de dressuur ging echt heel goed :)) dus ook in het DL2 allebei de ringen gewonnen met 188 en 184. Daarna nog bestgaande rijpony waar je met de "echte" uitgestrekte draf kon merken dat Blue zich verstapt had, dus maar wat rustiger aangedaan, (bleek dat ik alleen was :+ ) deze rubriek dus ook gewonnen.
hierdoor mag Blue dus met de Welshcup en bestgaande rijpony grote maat door naar de CK.

hierna bleek dat Blue ook nog voor het kampioenschap in de keuring mee moest lopen maar we hadden de vlechten er al uit :=

met Foxy ging het ook goed, met de dressuur allebei de keren net geen wp, met bestgaande rijpony kleine maat moest foxy tegen de hengst Willie Wortel waar ze niet van kon winnen uiteindelijk ook niet door naar de CK maar voor de 4e keer op concours deed ze het goed!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:39

Jammer dat Foxie niet door mag, wij vonden hem nl wel goed lopen en idd jammer dat er maar twee waren voor bestgaande onder het zadel kleine maat

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:52

Nou onze dag. Druk veel ponys in de A ring gehad en allemaal met een uitstekend resultaat.
Het begon al met de hengstveulens na 30 april. Met ons eigen gefokt veulen Vughterheide's Dreamcatcher. Op kop geplaatst met een eerste premie.
Bij de jaarlingen. De pony van goede vrienden van ons,waarvoor ik altijd de pony's show Op kop geplaatst met een eerste premie en uitnodiging voor Kootwijk.
10 jaar en oudere merrie's voor stamboek opname met de pony van klanten op kop geplaats en een uitnodiging voor Kootwijk.
Met onze groep hadden we de fokker van stal Challange belooft om te helpen met zijn 6! pony's met de volgende uitslagen:
beide merrie veulens 1ste premie Jaarling 3e plaats 1ste premie en CK 2 jarig eerste premie. en beide voorlopig keurmerries uitgenodigid voor de CK. Toen met de fokgroep de ring in. Complimenten van de jury en een aanweizing voor de CK

De kampioenschappen:
Ons eigen hengstveulen deed lang mee maar greep "volgens de jury" net naast het kampioenschap omdat het andere hengstveulen iets meer presentatie heeft.
Het jaarling was niet opgewassen tegen de 2 jarige in het jeugdkampioenschap
het sectie kampioenschap was voor beide voorlopig keurmerries.
Geslaagde dag kon bijna niet beter. Nu op naar Gieten. Stand op dit moment: 10 laten zien, waarvan 3 veulens op regionale keuringen 6 kootwijk ( de 2 jarige van vandaag mag wel met de fokgroep naar Kootwijk) nog 4 pony's te gaan op de regionalekeuringen waaronder geen veulens. Dus als alles meezit straks in Kootwijk met 10 A pony's

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:07

Ja maar foxy vond het ook nog erg spannend thuis liep hij gewoon aan de teugel enz. :+

dat zijn er behoorlijk wat Peewij dat wordt een druk programma in Kootwijk