Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
welske schreef:Dus nog maar een keer voor de goede orde en voor degene die erg hardleers zijn in hun Engelse opvattingen:
Punt 9 van het algemene Keuringsreglement: De begeleiders worden vriendelijk verzocht correct gekleed in het wit, eventueel gecombineerd met een gilet, of in rijkostuum in de keuringsbaan te verschijnen. Bij de individuele presentatie is een tweede begeleider (minstens 12 jaar oud) toegestaan, niet bij het rondstappen in de groep.
Hier staat dus echt niks geschreven over eventuele Engelse kledij of wat dan ook, maar datgene wat ons Stamboek graag zou willen zien. Onthou hierbij dat we nog steeds in Nederland zijn en niet zoals veel mensen denken dat ze alles maar volgens Engelse normen moeten of zouden moeten doen. Wil je er dus bij lopen zoals ze dat in Engeland doen dan moet je dus niet op een premiekeuring of een andere activiteit van het Stamboek komen.
Dat had ik al een keer gezegd maar niemand die het daar mee eens schijnt te zijn, jammer jammer....
welske schreef:Jongens, laten we niet gaan zeuren over wat nou het beste is of wat jou het beste uitkomt. Er zijn al heel wat jaren dezelfde regels die gerespecteerd dienen te worden en als je daar niet mee kunt leven ga dan ff wat anders doen zeg...
YWC schreef:welske schreef:Jongens, laten we niet gaan zeuren over wat nou het beste is of wat jou het beste uitkomt. Er zijn al heel wat jaren dezelfde regels die gerespecteerd dienen te worden en als je daar niet mee kunt leven ga dan ff wat anders doen zeg...
En de regels van het moederstamboek WPCS bestaan al heel wat langer.
Dient het NWPCS (als dochterstamboek) dan niet de regels van het moederstamboek te volgen ???
Zo zijn er nog wel regels waar het NWPCS afwijkt van het WPCS... Ik denk hierbij aan de manier van hengsten keuren, het geven van premies, NWR, ...
In welke mate kan men dan nog van een dochterstamboek spreken, als men over van alles en nog wat eigen regeltjes begint te maken ?
Dat is o.a. ook de reden waarom ik nooit een pony zou kopen met NWCPS papier of zou deelnemen aan een keuring van het NWPCS.
Nu met de "internationale" ligt dit natuurlijk ietwat anders. Ik hoop maar dat men op die keuring rekening houdt met de wensen van het moederstamboek.
YWC schreef:yorick schreef:Dat is o.a. ook de reden waarom ik nooit een pony zou kopen met NWCPS papier of zou deelnemen aan een keuring van het NWPCS.
want?
Want... ik kan mezelf niet veréénzelvigen met een stamboek dat de regels van het moederstamboek niet kan/wil volgen.