Verschil NWR en partbred

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Verschil NWR en partbred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:38

Dit jaar wordt 1 van mijn Welsh A merries gedekt door een Arabisch volbloed. Ik wil namelijk graag een grotere pony fokken om zelf op te rijden.
Het veulen zal sowieso ingeschreven worden als partbred, daar ik bij het WPCV zit.
Maar wat is bij het NWPCS nou eigenlijk het verschil tussen de NWR en de partbred? Waarom heeft het NWPCS een aparte sectie NWR? Ik las bij de nieuws pagina dat bij het verrichtingsonderzoek 1 hengst als partbred was gekeurd, omdat hij wegens bloedvoering niet als NWR ingeschreven mocht worden.

patrick76

Re: Verschil NWR en partbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:42

bij het NWPCS wordt jou ponyveulen ook ingeschreven omdat hij/zij minimaal 12,5% Welsh bloed voert. NWR is alleen iets voor het NWPCS. Betekend ook Nederlandse Welsh Rijpony. Kijk maar eens in het blauwe jaarboek daar kun je precies de verschillen lezen tussen een Partbred en een NWR en wat voor beide de eisen zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:13

Ik heb geen jaarboek hier. Maar moet een NWR dan minder dan 12,5 % Welsh bloed hebben?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:34

nee minimaal 25% met uitsluitend welsh, Engels, Arabisch of Anglo volbloed bloed. Alle vaderdieren dienen met goed gevolg verrichtingsonderzoek hebben afgelegd.Hengst minimale stokmaat van 1,40 en maximaal 156,9. Merrie minimaal 1,38

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:16

het staat nu toevallig in het welsh clubblad ;)