[HK]Welshpraat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thinkaboutit

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:16

Sjoert schreef:
Al doende leert men. *LOL*

ach, dat is ook weer zo.
Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:17

Peter, hoe staan je merries er nu voor?
Dreams nog steeds goed bezig onder het zadel?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:17

Maar wel zo gefrustreerd dat je graag naar zijn adviezen luistert! en er dan ook nog iets mee doet ook. Dus blijkbaar spreek ik wel met een kern van waarheid! Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:19

Sjoert schreef:
Peter, hoe staan je merries er nu voor?
Dreams nog steeds goed bezig onder het zadel?

Dreams is haar vet aan het inruilen voor spieren. Zondag eerste keer een dressuur wedstrijd(onderling) Daarvan dat ik zaterdag kom. Als alles goed gaat, wordt Gala volgende week donderdag even zadelmak gemaakt! Haha!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 08-11-06 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:19

PeeWij schreef:
Maar wel zo gefrustreerd dat je graag naar zijn adviezen luistert! en er dan ook nog iets mee doet ook. Dus blijkbaar spreek ik wel met een kern van waarheid! Haha!

kom maar eens bij ons op stal kijken naar de nwr's, dan ben je zo verkocht Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:21

thinkaboutit schreef:
PeeWij schreef:

kom maar eens bij ons op stal kijken naar de nwr's, dan ben je zo verkocht Haha!

Het gaat niet alleen om de Nederlandse NWR sectie, maar ook zo iets als de Central Prefix, waar de leden van het NWPCS niets van afweten. Zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen die typisch bij het NWPCS horen, maar totaal niets met ons moederstamboek te maken hebben! En dan vind ik persoonlijk de NWR nog niet eens iets verkeerds, maar waarom NWR als je al WPB hebt?
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 08-11-06 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:21

Peter is verkocht aan de A'tjes en volgt het Engelse stamboek. Hij zal nooit gek worden van een NWR. Knipoog

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:22

PeeWij schreef:
Het gaat niet alleen om de Nederlandse NWR sectie, maar ook zo iets als de Central Prefix, waar de leden van het NWPCS niets van afweten. Zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen die typisch bij het NWPCS horen, maar totaal niets met on moederstamboek te maken hebben! En dan vind ik persoonlijk de NWR nog niet eens iets verkeerds, maar waarom NWR als je al WPB hebt?

Eerlijk gezegd, vind ik de NWR's meer Welsh uitstraling hebben dan een WPB

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:23

zal het part bred dan zo'n enorme toevoeging zijn denk je?

Sjoert

PeeWij schreef:

Dreams is haar vet aan het inruilen voor spieren. Zondag eerste keer een dressuur wedstrijd(onderling) Daarvan dat ik zaterdag kom. Als alles goed gaat, wordt Gala volgende week donderdag even zadelmak gemaakt! Haha!

Mooi zo! Haha!
Dat zadelmak maken.. worden daar foto's van gemaakt? Schijnheilig

Charly

thinkaboutit schreef:
zal het part bred dan zo'n enorme toevoeging zijn denk je?

Ík vindt van niet

toptoys

Ben ondertussen in de winkel...
Wat ze die kinderen tegenwoordig te eten geven, weet ik ook niet. Ik heb het in ieder geval niet gehad Clown !

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:26

ik zelf denk dat je met de sektie nwr dichter bij de welsh pony blijft.
misschien is het wel een toevoeging voor de sport pony's in het algemeen

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:27

Dit is de exacte omschrijving van het WPCV, vertaalt vanuit de rasomschrijving van ons moederstamboek! Als je je NWR overscshrijft van het NWPCS naar de WPCV komt hij in dit studbook! Waarom dan weer een eigen iets bedenken! Daarnaast bekijken jullie het als een apparte secties en door de bril van een gebruiker! Ik kijk als fokker met inderdaad de gedachte aan ons moederstamboek!
Is dat zo vreemd, We fokken toch de Welshpony, in welke vorm dan ook, maar wel volgens de rasomschrijving die ruim 100 jaar geleden is opgesteld door het WP&CS!

Het Welsh Sportregister is eigenlijk hetzelfde als de Part Bred in Great Britain. Een rijpony met een duidelijke welsh uitstraling. Maar bij het sportregister zijn alle kruisingen met alle Welsh pony's toegestaan. Het is een betrouwbare pony voor de grotere jeugd. Goed in springen en dressuur. Deze pony dient bij een goede ontwikkeling evenredig te zijn gebouwd, langgelijnd en met een goede halsvorm. De schouder dient voldoende lengte te hebben en correct( d.w.z.: voldoende schuin) te zijn geplaatst. De rug is buigzaam, niet te lang. De croupevorm is iets hellend; een mooie staartinplant. De romp dient voldoende geribd te zijn. Het voorbeen is goed gesteld, met harde voeten. Het achterbeen is eveneens goed gesteld, met voldoende hoek in het spronggewricht, zodat het goed ondergebracht kan worden. Het beenwerk is correct en hard. De beweging is bij een rijpony van doorslaggevend belang. De stap dient royaal te zijn, met een goed stuwend gebruik van het achterbeen. Bij de Sport register pony's let men dus vooral op de gebruikseigenschappen. Maar de welsh eigenschappen en Welshuitstraling moeten wel bewaard blijven en hij moet minstens 12.5% Welsh bloed in zijn aderen voeren.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:28

thinkaboutit schreef:
ik zelf denk dat je met de sektie nwr dichter bij de welsh pony blijft.
misschien is het wel een toevoeging voor de sport pony's in het algemeen

Zelf vind ik de NWR mooi als sportpony indd, en er zitten er een paar tussen die ook echt voldoen aan de raasbeschrijving van een NWR... Maar ik vind bij een WPB dat je al snel neigt naar een NRPS pony, wat je ook steeds meer ziet in een NWR.... Omdat het grove van een welsh pony er gewoonweg uit is....

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:28

Sjoert schreef:
PeeWij schreef:

Mooi zo! Haha!
Dat zadelmak maken.. worden daar foto's van gemaakt? Schijnheilig

hoezo zoek je oefenmateriaal! Is wel op donderdagavond in een hal en het is nog niet zeker!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:30

Nee, ik wil foto's van eef op een bokkende pony zien. Haha!
Ik kom pas bij jullie terug als er veulens zijn. Tong uitsteken

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:32

Sorry dat ik me er ook even mee bemoei.
De NWR is in het leven geroepen omdat het stamboek een dikke vinger in de pap wil blijven houden bij deze fokkerij.
De WPBR mogen alle kruisingen met Welsh in, dus ook met de Welsh Cob en dat is iets wat ze in het NWR dus kunnen weigeren.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:33

Sjoert schreef:
Nee, ik wil foto's van eef op een bokkende pony zien. Haha!
Ik kom pas bij jullie terug als er veulens zijn. Tong uitsteken

Dan pas, duurt nog zo lang!

Eef op een bokkende pony, weinig kans! Ze gaat er pas op als we het volledig vertrouwen en ze gaat er waarschijnlijk zelf niet als eerste op Tong uitsteken

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:34

Topcob schreef:
Sorry dat ik me er ook even mee bemoei.
De NWR is in het leven geroepen omdat het stamboek een dikke vinger in de pap wil blijven houden bij deze fokkerij.
De WPBR mogen alle kruisingen met Welsh in, dus ook met de Welsh Cob en dat is iets wat ze in het NWR dus kunnen weigeren.

Dus volgen ze het moederstamboek niet in deze kwestie en daar gaat het mij nu juist om!

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:35

Juist, en weet je wat het domme van het geheel is? De best presterende NWR's zit een scheutje Cobbloed in Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:37

Daar is Topcob. Haha!

Hoe is het?!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:39

ach en dat nwr pony's goede rijpony's zijn is van het zomer wel bewezen op de pavo cup voor pony's.
kampioen bij de 6 jarigen: bodo.
reserve kampioen bij de 5 jarige: coelenhage's lorenzo
5e plek bij 5 jarigen: coelenhage's ricardo... (mijn toppertje)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:39

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:42

thinkaboutit schreef:
ach en dat nwr pony's goede rijpony's zijn is van het zomer wel bewezen op de pavo cup voor pony's.
kampioen bij de 6 jarigen: bodo.
reserve kampioen bij de 5 jarige: coelenhage's lorenzo
5e plek bij 5 jarigen: coelenhage's ricardo... (mijn toppertje)

Die dus in Engeland gewoon in het PB register opgenomen zouden worden! Dus nogmaals waarom NWR? Waarom verzint NWPCS iets wat helemaal niet nodig is en al ruim 100 jaar bestaat! Ze maken het zelf verwarrend door er een nieuwe sectie bij te bedenken!

En als het NWPCS de regels van het moederstamboek zou volgen, zouden de genoemde pony's dan minder presteren. Niemand hier die mij tot op heden kan overtuigen van het hoe en waarom van de NWR Sectie!