Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LCharlotte schreef:Zitten er goede Welsh fokkers in Zuid-Limburg?
LCharlotte schreef:Zitten de meeste in dit topic in de type voor voor de wagen of ook echt de sportpony's?
Ik zoek eigenlijk nog steeds iemand die mij zou willen helpen met het uitzoeken van een geschikte hengst voor mijn merrie. Ik weet wel wat ik mooi zou vinden, maar heb geen verstand wat qua bloedlijnen een mooie aanvullig op haar zou zijn..
BlackDevils schreef:Voor de wagen heb je ook een goeie sportpony nodig...
joostvangestel schreef:Blaenau Polish is geïmporteerd door Jan Bouwmans uit Deurne. Die heeft er ook Biesdeels Bronco van gefokt, ook stond hij volgens mij een paar jaar bij Harry Peeters,
Tegen de tijd dat Polish naar Asten kwam waren de Nederlandse fokkers echt op hem uitgekeken, hij had ook beter weg kunnen gaan uit de regio, want hij stond wel erg lang in Oost-Brabant.
joostvangestel schreef:regtur: ja, dat is Willemshof Jolyon, "de" Jolyonvan Vikariens Jolyon uit Willemshof Isabel.
joostvangestel schreef:Vivana: Harry Peeters was de eerste die ooit een Welsh pony naar Nederland haalde in 1958. Als hij er na 54 jaar mee ophoudt zal het wel een tijdje duren eerdat hij ingehaald is.
Regtur: ja, ik ben ook wel positief gestemd, maar het wordt tijd dat hij een nieuw adres vind. Moeders is weer drachtig en het wordt een beetje druk.
Uryanne: de merrie is er eentje van het oertype.Ik ben benieuwd hoe ze er uitziet nadat ze verhaard is.
Melanie5 schreef:Kreeg vandaag een foto van Bink de twede keer onder het zadel. Hij loopt nog erg in de krul en de ruiter is te groot, maar ik vind hem wel erg braaf voor de 2e keer. Het is geen pony om zo maar een klein kind op te zetten, dus om hem zo te zien, maakt me erg trots.
vivana schreef:Tja ruiter te groot (dat geeft niks) met een véél te klein zadel (voor een kindje van 3/4jr) op zijn rug en ook voor dat kind....