[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:24

Een tuigpony is nog geen menpony...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:28

:J Dat is ook waar!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:10

presca afgelopen week,helaas is de foto wat minder omdat mijn camera het in de schemer niet meer goed wil doen.

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:00

Ik lees net dat de KNHS alle indoor-kampioenschappen heeft afgelast.Jammer, ik had graag ons fokprodukt Centurion daar eens willen zien. Uiteraard is het veel en veel vervelender voor de bedrijven die met Rhino uitbraken te maken krijgen. En eerlijk gezegd moet je ook wel blij zijn dat zo'n maatregel genomen wordt. Je zult maar een besmetting meenemen naar huis.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:08

Blaenau Polish is geïmporteerd door Jan Bouwmans uit Deurne. Die heeft er ook Biesdeels Bronco van gefokt, ook stond hij volgens mij een paar jaar bij Harry Peeters, volgens mij is Breukerheide's Waldjunker uit die tijd. Doornzicht's Emma vond ik de mooiste dochter, maar ook Molenweide's Maywood en Yellow Field's Simone waren erg mooi. Polish was een typisch hengstje, maar bewegen was niet zijn sterkste punt. Overigens heeft Bouwmans indertijd de Blaenau "ontdekt" voor de Nederlandse markt, met imports als Blaenau Highlights, Blaenau Florin, Blaenau Flo en Blaenau Chelsea Fan. Ik kan me wel herinneren dat ik Flo altijd schitterend vond. Tegen de tijd dat Polish naar Asten kwam waren de Nederlandse fokkers echt op hem uitgekeken, hij had ook beter weg kunnen gaan uit de regio, want hij stond wel erg lang in Oost-Brabant.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:25

LCharlotte schreef:
Zitten er goede Welsh fokkers in Zuid-Limburg?

Er zouden er veel meer moeten zitten in het enige Nederlandse landschap dat op Wales lijkt. Maurice Bertram (Kenwood stud, sectie B) zit in Simpelveld, Arthur Spronken (Varpullan, sectie A) in Beek. In Vaessen in Margraten (sectie B), als ik me niet vergis. Net over de grens in Genk zit een hele goede A fokker, Stassen (Hengelhoef)

Venray is echt geen Zuid-Limburg, niet eens Midden-Limburg. Ik woon zelf op de grens tussen Noord- en Middenlimburg (Reuver). Aan de andere kant, van hier naar Maastricht rijd ik met een trailer in 45 minuten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:11

LCharlotte schreef:
Zitten de meeste in dit topic in de type voor voor de wagen of ook echt de sportpony's?
Ik zoek eigenlijk nog steeds iemand die mij zou willen helpen met het uitzoeken van een geschikte hengst voor mijn merrie. Ik weet wel wat ik mooi zou vinden, maar heb geen verstand wat qua bloedlijnen een mooie aanvullig op haar zou zijn..

Ik wilde ook al reageren wat is het verschil tussen een menpony en een sportpony, maar zag dat ik daar niet de enige in was.

BlackDevils schreef:
Voor de wagen heb je ook een goeie sportpony nodig...

In dit topic kun je dan beter vragen naar de sectie. Er zitten hier niet zoveel partbredfokkers..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:04

Wat een speciale man die van Varpullan, en wat een prachtige kunstwerken!! Wow!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:47

LCharlotte schreef:
Wat een speciale man die van Varpullan, en wat een prachtige kunstwerken!! Wow!

Hij heeft/had ook prachtige ponies.....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:49

Ja inderdaad die kwamen hier en daar ook voorbij... Jammer genoeg niet in de sectie waar ik interesse in heb, maar wel leuke dieren!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:12

de oma van pepper kwam nog bij hem vandaan,Varpullan Bente

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:10

even een minifotoshootjegedaan. Twee heel verschillende ponies. Een driejarige merrie en een tweejarige hengst, lekker allebei nog in de winterharen, maar daar komen ze snel uit:

Afbeelding

Afbeelding

Altijd weer benieuwd als ze eruit zien als ze die jas weer uitdoen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:19

Joost@ is dat de Jolyon?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

joostvangestel schreef:
Blaenau Polish is geïmporteerd door Jan Bouwmans uit Deurne. Die heeft er ook Biesdeels Bronco van gefokt, ook stond hij volgens mij een paar jaar bij Harry Peeters,
Tegen de tijd dat Polish naar Asten kwam waren de Nederlandse fokkers echt op hem uitgekeken, hij had ook beter weg kunnen gaan uit de regio, want hij stond wel erg lang in Oost-Brabant.

Volgens mij houdt Harrie Peerters geheel op met de welsh mountains fokkerij dat is toch die uit Deurne of niet?!

Tja uitgekeken op Polisch dat zeg je goed en daarom mocht hij als ruin en rijpony door het leven ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:46

regtur: ja, dat is Willemshof Jolyon, "de" Jolyon ;) van Vikariens Jolyon uit Willemshof Isabel.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:51

De Blaenau ponies zijn erg leuke ponies, veel bot, mooie hoofdjes, heel veel leuke kleurtjes. Maar vaak zijn ze niet al te groot. Als je daar rondloopt valt de uniformiteit wel op. En zo hoort het ook te zijn. Ook hebben veel andere stoeterijen, zowel in de UK als daarbuiten gebruik gemaakt van hengsten en /of merries met de Blaenau-prefix.
Vorig jaar was er nog een 2 jarige dagkampioen in Houten.
Ik denk dat de "F"lijn het meeste doordrukt.
Wij zijn nu al een keer of 6 daar geweest, en telkens weer moeten we beamen dat daar kwaliteit loopt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:52

joostvangestel schreef:
regtur: ja, dat is Willemshof Jolyon, "de" Jolyon ;) van Vikariens Jolyon uit Willemshof Isabel.

Die valt me helemaal niet tegen!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:58

joostvangestel schreef:

Ik vind de merrie de mooiste. Ik vind van de hengst de verbinding tussen hoofd-nek wat minder.
Kan je je daarin vinden of ligt het aan de foto?

P.s. vandaag even kort met Andries de Geus gesproken. Die wil de Royal Welsh nog een keer winnen, dus dat beloofd weer wat aankomend seizoen :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:24

Vivana: Harry Peeters was de eerste die ooit een Welsh pony naar Nederland haalde in 1958. Als hij er na 54 jaar mee ophoudt zal het wel een tijdje duren eerdat hij ingehaald is.

Regtur: ja, ik ben ook wel positief gestemd, maar het wordt tijd dat hij een nieuw adres vind. Moeders is weer drachtig en het wordt een beetje druk.

Uryanne: de merrie is er eentje van het oertype.Ik ben benieuwd hoe ze er uitziet nadat ze verhaard is.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:46

joostvangestel schreef:
Vivana: Harry Peeters was de eerste die ooit een Welsh pony naar Nederland haalde in 1958. Als hij er na 54 jaar mee ophoudt zal het wel een tijdje duren eerdat hij ingehaald is.

Regtur: ja, ik ben ook wel positief gestemd, maar het wordt tijd dat hij een nieuw adres vind. Moeders is weer drachtig en het wordt een beetje druk.

Uryanne: de merrie is er eentje van het oertype.Ik ben benieuwd hoe ze er uitziet nadat ze verhaard is.

Qua aftekeningen kan hij naast de nieuwe hengst van ons staan, maar hij is zwaarder van type en ook ietsje lichter van kleur. Zou anders wel een span kunnen zijn. Ik denk nl niet dat "ons"bruintje een dekhengst wordt.
Even in de gaten houden....
De merrie is erg mooi en correct gebouwd, goed stel benen eronder, en mooie hals/schouderpartij. Ruglijntje mocht tikkeltje strakker.
Het hoofd, daar kan ik 1,2,3, niet aan wennen.. maar onze voorkeur is bekend.
Als zij van ons was, zou ik voor Drummer Boy kiezen als partner.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:15

Jullie Willies Wortel is trouwens echt een super gaaf beestje!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:29

Kreeg vandaag een foto van Bink de twede keer onder het zadel. Hij loopt nog erg in de krul en de ruiter is te groot, maar ik vind hem wel erg braaf voor de 2e keer. Het is geen pony om zo maar een klein kind op te zetten, dus om hem zo te zien, maakt me erg trots.

Afbeelding

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:02

Melanie5 schreef:
Kreeg vandaag een foto van Bink de twede keer onder het zadel. Hij loopt nog erg in de krul en de ruiter is te groot, maar ik vind hem wel erg braaf voor de 2e keer. Het is geen pony om zo maar een klein kind op te zetten, dus om hem zo te zien, maakt me erg trots.

Afbeelding

Tja ruiter te groot (dat geeft niks) met een véél te klein zadel (voor een kindje van 3/4jr) op zijn rug en ook voor dat kind....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:06

Hoe zit het hier eigenlijk met het rhino-virus?! zijn er hier mensen waar het in de buurt is?
Hier nog niet maar er worden welal maatregelen genomen,ponyclub van Lierop trainen niet meer en ik denk dat NCH-Asten ook niet doorgaat dit jaar.4daagse wedstrijd as donderdag t/m zondag. Wij moeten eigenlijk donderdagavond en zaterdagmorgen.... ben benieuwd wat ze gaan doen..... Nk is toch afgelast.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:25

vivana schreef:
Tja ruiter te groot (dat geeft niks) met een véél te klein zadel (voor een kindje van 3/4jr) op zijn rug en ook voor dat kind....

klopt, daar gingen ze naar kijken. Volgens mij is het zo'n Wintec of Pinokkio ding. Weet wel dat het erg lastig is om een goed zadel voor Bink te vinden. Ik had 6 zadels en geen 1 pastte hem. Hij is wat kort in de rug en met een groter kind erop, is het lastig om een zadel te vinden dat en op de pony past en bij het kind.
Toch lastig soms, die Welshjes :)