Welsh taxatie topic.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sumic

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:41

Bonny4life schreef:
en wat denk jij van mijn pony sumic?

Barry: 1,5jr nog onbeleerd, ruin, dan zou ik in eerste instantie denken aan zo'n 500 euro, maar omdat hij al zo'n volwassen uitstraling heeft en een mooie kleur (is steeds meer vraag naar zwart, maar die zijn er niet zoveel) schat ik hem op 800,- (als hij beleerd wordt en alles braaf doet, schiet de prijs wel ineens omhoog denk ik!)

Welsh K: Erg mooie sportpony, is echt jammer dat er geen papieren bij zitten, maar voor de sport is dat niet echt belangrijk. ik schat 3000 euro.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:47

bedankt bij beiden vind ik je een goede taxatie gemaakt hebben, barry komt goed in de buurt waar ik hem voor gekocht heb!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:24

Ik ben benieuwd wat jullie voor deze pony zouden geven:

Afbeelding

Lucky Tender. Welsh Cob merrie, 12 Mei word ze 4 jaar.
Ingeschreven bij het stamboek. Ook geheel compleet is haar stamboek, ouders, grootouders, elk familielid staat erin. Heb het enkel niet binnen handbereik liggen, dus kan het er niet bij zetten. Als er vraag naar is zal ik het er wel ff bijpakken. Knipoog
Trailermak, verkeersmak, geen stal ondeugden en een echte knuffelpony. Heel eerlijk, je kan er zo'n een kind van 3 opzetten. We zijn al vaak met haar naar het bos geweest, en ze vind het geweldig. Ze loopt het liefst voorop, en als ze iets nieuws ziet wilt ze het ook van dichtbij bekijken. Ze is voor niets of niemand bang. Cool

Hier wat links voor meerdere foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXD4R4BS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LUSQ37A4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8RLWXUPT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UYZ6MIWP

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:47

Ik heb geen idee wat de prijzen zijn bij de welsh cobs, maar lucky Tender, 4 jaar bereden, met papieren, geen wedstrijd ervaring, wel erg braaf (ik denk hardop...)schat ik toch op 1750,- (weet niet hoe groot ze is)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:56

sumic schreef:
Ik heb geen idee wat de prijzen zijn bij de welsh cobs, maar lucky Tender, 4 jaar bereden, met papieren, geen wedstrijd ervaring, wel erg braaf (ik denk hardop...)schat ik toch op 1750,- (weet niet hoe groot ze is)

Toch wel mooie prijs vind ik Knipoog
Phoeh, zou ik ook ff niet weten hoe groot ze is.. sinds ik haar heb ik ze namelijk al wel wat gegroeid... En op dit moment is haar kont ook weer iets hoger dan der schoft, ze is weer goed aan het groeien. Maar der ouders waren wel redelijk groot geloof ik, dus die groeit denk ik nog wel ff. Ik zal der binnenkort wel eens gaan opmeten Tong uitsteken

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:21

ik denk zo'n 2000 euro aangezien heb een grote maat is.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:24

hey

ben hier niet goed in !!!! heb maar wat gegokt !

Meedenblik Amigo: 4 jaar, Licht Aangespannen, Dressuur & Springen 100
Bonny4life: in sport, mooie leeftijd. 2200,-
Shadow: niet beleerd, wel zadel mak leuk hoofdje. 650,-
Annebel: mooie leeftijd, nog niet doorgereden. 900,-
Heidehofs Salvador: mooie leeftijd+hoogte zeer veelzijdig, helemaal mijn typ Tong uitsteken 3000,-
Lizzy: betuigd, kent verder nog niet echt veel. 950,-
Lara: het zelfde als Lizzy ! 950,-
Lucky Tender: heel braaf, beleerd, papier, vindt het een hele mooi welsh! 1400,-

zal wel voor geen ene zak kloppen maar dan meld je het maar Tong uitsteken !

gr

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:10

magictwist schreef:
ben hier niet goed in !!!! heb maar wat gegokt !
Lucky Tender: heel braaf, beleerd, papier, vindt het een hele mooi welsh! 1400,-

Vind ik anders ook heel netjes hoor. Knipoog Helaas hebben wij enkel voor de pony ( bijna een jaar geleden ) behoorlijk veel moeten betalen. Nou ja, eigenlijk weer niet. Maar toen de tijd had ik een andere pony, en die was niet te verkopen wegens omstandigheden. Dus die ging terug naar de vorige eigenaar. Die hadden een klein handelstalletje, en we kregen ons geld niet terug.. ( zo'n 3500,- Boos! ), we konden hem enkel inruilen..

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:43

ok bedankt, dat is idd heel lastig als je geen geld terug kan krijgen ! maar je hebt echt een hele leuke welsh vindt ik !!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:47

Bedankt! Haha!
Ben er echt heel blij mee, het heeft wel bijna een jaar geduurd voordat ik het rijden weer leuk vond. Sinds enkele weken eigenlijk. Heb met de vorige pony dus nogal wat mee gemaakt. Verdrietig Was ook aan het begin er bang dat ze bij deze pony weer logen enzo.. had er aan het beginnen echt geen vertrouwen in Nagelbijten / Gniffelen Maar gelukkig is het toch allemaal goed gekomen. Ach gut

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:15

PM Haha! Tong uitsteken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:28

magictwist schreef:
PM Haha! Tong uitsteken

Hahaha Clown

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:42

Ok hier nog een merrie Lachen

Darthuizens Harmonie
Afbeelding
Afbeelding

Darthuizen's Harmonie
- Wordt in juni 4 jaar
- Welsh Cob
- Donkerbruin
- 1m54
- met papieren, vader: Sparkling Boy, moeder: Rijthof's Gwennith
Bekende namen in haar afstamming: Nebo Sportsman, Nebo Prince, Nebo Brenin, etc...
Loopt momenteel E7 in Belgie (amper 10 maanden zadelmak), foto's zijn van de eerste wedstrijd, erg leergierig, leert ook heel erg snel, heel mooie bewegingen, enorm braaf in omgang, heeft 2x een keuring meegelopen waarbij ze 2x 1ste werd in klasse aan de hand en 1x 3de plaats bereden (toen liep ze amper 2 weken onder zadel!)
is 100% verkeersmak
geen stalgebreken, geen zomerexceem, braaf bij smid, hoefsmid, trailer en camionmak
Gechipt!
Echt dressuurpaard, doet dit zeer graag, heel sociaal met andere paarden!

mous88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:16

welsh a merrie
er zitten papieren bij
moeder is bets(valk) zij stamt af van: rowfant sacha x rinet, haar schoft hoogte is 118cm
vader is ceulan suran(vos) afstammeling van: bengad rustling grass x ceulan sidan, zijn schoft hoogte is 119cm

met de moeder is verder nooit meer gedaan als gezelschap en voor de hobby met haar te fokken, haar vader is voor zijn leven lang goedgekeurd met apart verslag

veulentje zelf heeft een kleine kol en een wit voetje, erg mooi fijngebouwd hoofdje, verder ook redelijk fijngebouwd en haar gangen zien der wel redelijk uit.

Afbeelding
op de foto pas 1 dag oud

wat zou je er op het moment voor kunnen vragen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:20

mous88
met een maand of 5 á 6 zal je voor dit merrie veulen al 350 á 450 euro kunnen krijgen en misschien zelfs nog meer, zelf al kende ze nog niks. dit omdat ze een aparte kleur heeft en omdat er papieren bij zitten.
wel zou ik als je de kans had om haar aan vrienden of een kennis te verkopen, voor misschien wel minder geld, voor die optie kiezen, Valk en palomino kleurige merrie's zijn namelijk erg in trek bij handelaren op dit moment!
zelf zoek ik ook nog een leuke valkkleurige merrie, maar jammer genoeg geen veulentje...
leuke pony's heb je! ik heb even je album bekeken op internet! Haha!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:54

Djoena schreef:
mous88
met een maand of 5 á 6 zal je voor dit merrie veulen al 350 á 450 euro kunnen krijgen en misschien zelfs nog meer, zelf al kende ze nog niks. dit omdat ze een aparte kleur heeft en omdat er papieren bij zitten.
wel zou ik als je de kans had om haar aan vrienden of een kennis te verkopen, voor misschien wel minder geld, voor die optie kiezen, Valk en palomino kleurige merrie's zijn namelijk erg in trek bij handelaren op dit moment!
zelf zoek ik ook nog een leuke valkkleurige merrie, maar jammer genoeg geen veulentje...
leuke pony's heb je! ik heb even je album bekeken op internet! Haha!

ja zoiets denk ik ook. zo'n 400 euro kun je er wel voor vragen.

mous88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:05

het is inderdaad de bedoeling om haar vanaf 6 maanden te verkopen en nu heb ik al iemand gehad die er intresse in heeft en dat is onze hengstenhouder. hij heeft tegen me gezegt dat ik alvast over een prijs moest gaan nadenken maar heb dus geen flauw idee want bij mij is het op het moment nog allemaal hobby.maar hier is nog mooier fototje van der met der moeder.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:52

Omdat we waarschijnlijk deze week gaan kijken voor een pony, wil ik graag vragen wat een fatsoenlijke prijs ervoor is:

Ras: welsh
Grootte: rond de 1.38
leeftijd: 4
Verder blijkt de pony broodmager te zijn, maar wel gezond.
Is amper in handen geweest, en kan dus niks.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:26

heb je een foto, is er papier bij, geslacht?

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:56

Oké, nu wil ik ook wel weten hoeveel een van mijn lievelingen op de manege waard is:

Naam: Yucomé
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 12 jaar
Kleur: Schimmel
Papieren: Ja
Klasse: niet geklasseerd kent in de dressuur oefeningen tot de L kan 1.10m springen.
Stokmaat: weet ik niet precies, rond de 1.34m denk ik.
Is manegepony.
Hij is pittig maar bij beginners is het echt een engeltje, verkeers en trailermak. Met buitenritten heel erg fel. Geen gebreken. Hoog knuffelgehalte Tong uitsteken
Meer weer ik niet te vertellen.
Foto:
Afbeelding
en
Afbeelding

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:18

Darthuizens Harmonie: zo rond de 3000 à 3500,=

Wat denken jullie van die van mij?

Welsh Cob Frodo
- Wordt in juni 6 jaar
- zwart-bruin. met appeltjes
- 1m45
- vader: Thordon Parc Prince, Moeder: Henfryn Primrose
v.v:Nebo Prince, m.v: Trevallion Telynores-Y-PLWYF
m.v:Trefaes Bonheddwr, m.m: Madeni Helena

Aangespannen, loopt met gemak een L-proef en lijkt een super springer te zijn (1.20)
Afbeelding

Bubbles
-word in mei 13 jaar
-Bruin-roan
-1m15
-Afstamming onbekend

Aangespannen, super springpony en loopt met gemak een m-proef (voor de kleine pony's L voor de groten)
Afbeelding

Haar veulen: DaJo's Beautiful Girl
- 10dagen oud (hahaha)
- bruin-roan
- Afstamming: Bubbles X RuitenA Morgan
Afbeelding
Afbeelding

En onze Jo-Jo
- 10 word 11
- 1m27,8
- donker schimmel
- Afstamming onbekend

M2 dressuur en L springen
Foto's van de eerste dag dat ze haar had:
Afbeelding
Afbeelding

Nou ben benieuwd Knipoog

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:29

PollyAgain schreef:
sumic schreef:

Toch wel mooie prijs vind ik Knipoog
Phoeh, zou ik ook ff niet weten hoe groot ze is.. sinds ik haar heb ik ze namelijk al wel wat gegroeid... En op dit moment is haar kont ook weer iets hoger dan der schoft, ze is weer goed aan het groeien. Maar der ouders waren wel redelijk groot geloof ik, dus die groeit denk ik nog wel ff. Ik zal der binnenkort wel eens gaan opmeten Tong uitsteken

Volgens mij moet je bij een goeie, raszuivere en beleerde welsh-cob toch beginnen bij zo'n 2500,= hoor Haha!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:18

dajos schreef:
Volgens mij moet je bij een goeie, raszuivere en beleerde welsh-cob toch beginnen bij zo'n 2500,= hoor Haha!

Heb inderdaad intussen al wat hogere prijzen gezien en ben erachter dat de welsh cob (in verhouding met de andere welsh secties) vrij 'schaars' is. Begrijpelijk dat dan de prijzen inderdaad wat hoger liggen dan wat ik in eerste instantie dacht! Haha!
tja ben eigenlijk ook meer thuis in de a-tjes! Maar heb nu weer wat bijgeleerd! Knipoog

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:53

merrieveulen schreef:
heb je een foto, is er papier bij, geslacht?

Ik heb geen foto, het is een merrie zonder papier, en zonder chip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:13

@ PollyAgain: Mooi paardje, jong, geen ondeugden, is super mak etc. Geen wedstrijdervaring neem ik aan ? Clown. Denk toch iets van 1700.

@ Queengekje: Mooi paardje, redelijk groot, goed uitgebracht in de sport etc.
Ik denk zo'n 2300? Lachen

@ Yucome:
Mooie pony, kan lekker springen, goed voor minder ervaren en pittig voor de ervare ruiters..
Wel al 12 jaar..
Ik denk zo'n 1500.