Maar ik ga op bed, trusten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LietJ_RobJ schreef:wat vinden jullie hiervan, is een opdracht voor Nederlands,
gaat over zinloos geweld.Citaat:Zinloos Geweld
Mijn mening.
Ik denk dat meer politie op straat wel gaat helpen, omdat de kinderen dan niks meer durven te doen. Ze zijn bang dat ze worden aangehouden. Ze moeten de politie in steegjes zetten omdat daar altijd veel kinderen in elkaar worden geslagen. Vooral s’avonds worden er veel kinderen in elkaar geslagen. Je hoeft de hond maar uit te laten en je kunt zomaar opeens in elkaar worden geslagen.
De stichting Zinloos Geweld vind ik goed omdat ze er zoveel mogelijk aan proberen te doen. Ze hebben ook dingen die niets helpen, zoals de stickers. Ik vind ze heel erg zinloos omdat ze niks eraan doen. Verder weet ik zelf niets meer voor de stichting te verzinnen, omdat ze eigenlijk alles al uitproberen of al uitgeprobeerd hebben.
Ik vind zinloos geweld niet nodig. Het slaat nergens op. Hebben ze er een reden voor om het slachtoffer in elkaar te slaan? Nee! Het kan gewoon niet. En als ze er een reden voor hebben dan ga je elkaar nog niet in elkaar slaan. Je moet het gewoon proberen uit te praten of in de klas erover hebben.
Een oplossing voor zinloos geweld vind ik dat de kinderen iets dat ze kapot hebben gemaakt zelf moeten betalen of schoonmaken wat ze vies hebben gemaakt. Ik vind ook dat ze de ziektekosten moeten betalen voor degene die ze in elkaar hebben geslagen. Ze moeten ook via nieuws zeggen dat er zwaardere straffen komen, dan durven de kinderen niks meer te doen zoals in elkaar slaan en kapot of vies maken.
dit zijn btw 258 woorden