[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:03

uryanne schreef:
Ik zou eerst maar eens proberen om de punten te verbeteren die regtur noemt en je daarna wat te richten op de kleurfokkerij... No offence ;)

Soms kan dat in 1 keer hoor. Goede hengst met juiste kleur. Er is zoveel keuze, er is vast een hengst met meerdere goede punten.
Sunnymay: Serock Fairy Arwr heeft En een kleurtje (valk) en geeft goed bot door. Patries heeft ok nog Penboeth Axel. Die staat dit jaar in Duitsland, maar komt terug.

uryanne

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:13

Uiteraard kan dat in een keer, je beperkt je alleen wel erg om direct het totaalplaatje te zoeken. Maar ik vind het (in dit topic en daarbuiten) wel eens teveel over de kleur gaan. Als iemand een merrie wil laten dekken gaat het veelal in eerste instantie over de kleur, de min- en pluspunten van de merrie worden niet eens meer besproken.

Nooit gehoord van de uitdrukking; 'een goed paard heeft geen kleur'? ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:18

Melanie5 schreef:
@Diane: heb je deze al?
Afbeelding

Nee thx wow! Heel gaaf! Is dat het originele formaat en kan je hem anders op origineel formaat mailen of PB'en? In dat geval zal ik mijn mailadres per PB doorgeven. Ik hoor het wel, anders kopieer ik deze. Is dat een foto van jou? En zit er copyright op? Sorry veel vragen.

Serock Fairy Arwr vind ik zelf heel gaaf, zeker veel bot. Alleen regtur zei dat ze op halslengte moet letten en weet niet of hij daarin verbetert. Penboeth Axel is ook heel gaaf, maar kan aparte aftekeningen geven. Beide wel ontzettend mooie hengsten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:43

uryanne schreef:
Uiteraard kan dat in een keer, je beperkt je alleen wel erg om direct het totaalplaatje te zoeken. Maar ik vind het (in dit topic en daarbuiten) wel eens teveel over de kleur gaan. Als iemand een merrie wil laten dekken gaat het veelal in eerste instantie over de kleur, de min- en pluspunten van de merrie worden niet eens meer besproken.

Nooit gehoord van de uitdrukking; 'een goed paard heeft geen kleur'? ;)

Er zijn zoveel verschillende hengsten. Als je de min en pluspunten goed bekijkt, krijg je een aantal passende hengsten. Daar zit er vast ook wel 1 met een kleurtje bij.
Ik wilde vroeger nooit schimmels, maar nu zijn bijna al mijn ponies schimmel. Toch kies ik voor dit jaar bewust voor kleurhengsten (bruin). Past qua lijnen perfect bij mijn ponies en is hetzelfde type.
En als een merrie teveel minpunten heeft, moet ze niet gedekt worden.

Diane: geen copyright, is niet mijn eigen foto, fotograaf is onbekend. Ik heb geen ander formaat.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:09

Oke in ieder geval bedankt voor de foto!

Edit; ik ben het met Melanie eens, ik denk dat als je goed je punten op een rijtje zet, je daar best meerdere hengsten voor te kiezen hebt. En dan is er niks op tegen om het kleurtje daarna mee te laten wegen. Tenzij er alleen maar schimmels bij jouw merrie passen, maar dat zal weinig voorkomen. Er is genoeg te kiezen in Nederland denk ik.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:26

okej sorry dat ik in kom breken :o deze pony was vrijdag op de HK. Staat nu te koop voor geïnteresseerde.
Wel voor de snelle beslisser want hij word maandag gecastreerd als er geen koper is.
http://link.marktplaats.nl/531067263

Nogmaals excuus voor de inbreek. Contact alleen via MP aub :)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:29

Diane_Basje schreef:
En dan is er niks op tegen om het kleurtje daarna mee te laten wegen.

Dan zijn we dat mooi met elkaar eens :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:04

Vliedberg's Firle te koop? Wel zonde dat hij geruind wordt.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:30

sunnymay schreef:
Ik heb nog totaal geen idee welke hengst ik erop laat zetten.
Misschien wel PCS, misschien niet. Ik ben daar niet aan gebonden.
Wil gewoon een leuke geschikte combi voor haar. Dus ik sta open voor ideeen.
Foto in de sneeuw was puur bedoelt als zomaar even een fotootje van haar...

Ik heb een prachtig blue roan hengstje gekocht in Engeland.
We zijn hem nu aan het klaarstomen voor de Youngstock show in Houten.
Geweldig mooie afstamming!
Hij zal dit jaar voor een beperkt aantal gastmerries beschikbaar zijn.
Wil je me meer info, pb me maar.

Ik heb mijn Aladdin merrie onlangs verkocht naar een startende fokker in Zwitserland.
Ze staat sinds maandag bij Regtur om gedekt te worden door WW, daarna reist ze af naar de nieuwe eigenaar.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:02

sunnymay schreef:
....Ik heb altijd al gezegd, dat ik nog een mooie aparte kleur pony erbij wil hebben.
Een eigen fokprodukt is natuurlijk helemaal geweldig, maar ik denk dat er uit mijn Magnolia, niet zo snel een apart kleurtje zal komen.....

@ uryanne: Ik heb niet gezegd dat ik persee een aparte kleur wil fokken.
Ik weet dat een goed paard geen kleur heeft! Zelf was ik nooit weg van vos, maar merendeel is bij mij thuis altijd vos geweest.
Zowieso wil ik meer halslengte. Moeder Mertensia heeft dat al wat meer dan Magnolia zelf.
Het is ook zo, dat ik zeker punten aan de pony wil verbeteren. Ik ben wel erg blij met haar koppie, daar wil ik niet op achteruit gaan.

Diane_Basje schreef:
Het veulen is dus voor jezelf. Dan is het nog de vraag wat je wilt verbeteren aan je merrie en wat je doel met het veulen is. Genoeg keuze denk ik. Succes ermee!

In principe is het veulen voor mezelf. We hebben er de ruimte voor. Ik vind het erg leuk als ze naar de keuring gaat en voor de fok. Niet persee de sport in.

@Melanie: Axel vind ik ook zo'n mooi dier! Maar aangezien die dit jaar in Duitsland staat, is dat misschien een optie voor een ander jaar, als ze hem dan niet opnieuw heeft uitgeleend ;-)
Serock Fairy Arwr is ook erg ruig. Heb hem nog niet IRL gezien.

@ dadabo: Ik zal eens spieken op je site naar je blue roan hengst!
Spannend, je Aladdin merrie door WW laten dekken en dan door naar Zwitserland.
Jenny had het dus over jou merrie.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:50

Ik ben van mening dat er niets tegen is om een kleur te fokken. Wel denk ik dat het moeilijker is om een goede kleurpony te bemachtigen, omdat met een iets mindere kwaliteit kleur toch wel gefokt wordt en men bij een een gemiddelde kwaiteit schimmel sneller denkt het veulen niet kwijt te raken.En ze dus leeg laat.
En fokkers die een goede kleurpony hebben, doen die niet weg.

Deze hengst, kleur palomino, is toch niet veel mis mee?
Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:53

sunnymay@ je weet wat het resultaat is geweest van MertensiaX Fairy Arwr. Als je dit aanstaat gewoon een keer proberen met Magnolia

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:35

regtur schreef:
sunnymay@ je weet wat het resultaat is geweest van MertensiaX Fairy Arwr. Als je dit aanstaat gewoon een keer proberen met Magnolia

Afbeelding

Afbeelding

:D

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:55

regtur schreef:
Ik ben van mening dat er niets tegen is om een kleur te fokken. Wel denk ik dat het moeilijker is om een goede kleurpony te bemachtigen, omdat met een iets mindere kwaliteit kleur toch wel gefokt wordt en men bij een een gemiddelde kwaiteit schimmel sneller denkt het veulen niet kwijt te raken.En ze dus leeg laat.
En fokkers die een goede kleurpony hebben, doen die niet weg.

Deze hengst, kleur palomino, is toch niet veel mis mee?

Jammer dat hij net even omkijkt. Hij spreekt me wel aan kwa bouw. Ben alleen benieuwd naar de halsaanzet, omdat dat bij mijn merries aandacht nodig heeft.
Kleur kun je over discuseren. Ik ben niet zo van de verdunning. Liever roan of stekelharig.

Ik denk dat veel mensen gefocust zijn op kleur, om de reden die je al noemt; 'raak ik mijn veulentje wel kwijt...' tsja, als dat je grootste zorg is in je fokkerij prima. Maar niet helemaal mijn idee :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:14

uryanne@ Deze hengst is niet van ons, maar naar Belgie gegaan. We hebben wel een eerste koop-optie, mocht hij weer te koop komen.
Deze hengst had prima mee kunnen doen op de CHK, veel diepte, perfecte verhoudingen, mooie achterhand, veel bot, mooie halslengte, tikje lang neusje ( in onze beleving, maar wij zijn daar kritisch op),
ruim voldoende beweging, weinig op af te dingen dus.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:17

Ik krijg net een berichtje dat Hendrik Scholten van stal Flevozicht vandaag is overleden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:50

Wat een naar nieuws. Was hij al oud?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:54

Melanie5 schreef:
Wat een naar nieuws. Was hij al oud?

89 hoorde ik.
Vorige week kwam hij hier nog langs rijden in de auto.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:09

Vanmorgen eerste veulen van Shamrock Micro Cleveland geboren. Merrie, schimmel, bles en 4 wit. Papa zeer mee in zijn nopjes.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:47

Patrick gefeliciteerd!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:03

Gefeliciteerd patrick!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:09

is van mijn vader. Net wezen kijken. Lijkt niet verkeerd. Stevig benen eronder, mooi hoofd, kleine oortjes en mooi lichaam. Benieuwd hoe het er over paar dagen uit ziet.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:11

Gefeliciteerd met het veulen van je vader. Is het te vroeg geboren of bewust zo vroeg gepland?
Over een paar dagen een foto?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:17

Gefeliciteerd. Dat is het eerste veulen uit dit topic denk ik?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:23

Gefeliciteerd voor je vader Patrick!

Misschien weet iemand van jullie nog een leuke kinderpony, het liefst met wedstrijdervaring te koop of te ruil?

Er staat bij ons op stal een leuk schimmelruintje dat nog te onervaren is voor een kind van 7 jaar. Het meisje heeft dapper doorgezet, maar is gewoon nog niet gedisciplineerd genoeg om hem door te rijden en raakt nu bang voor de pony. Jammer van de combinatie, jammer van het talent van het meisje en jammer voor de pony.