Hij was eeecht vervelend vandaag!
Had geen zin om te dressuren, dus ik dacht; ga lekker rondje naar buiten (klein rondje wat hij al eens eerder alleen heeft gelopen met mij) maar meneer durfde na de oprijlaan geen stap meer te verzetten. Kom op zeg, elke zaterdag ga ik die kant op met buitenrijden en nu durft ie niet! Had voor de zekerheid spoortjes om gedaan ipv zweep mee, maar wat ik ook deed hij ging alleen maar in z'n achteruit of bleef staan. Dus ik steeds stukje voor stukje geprobeerd, ben 10x afgestapt en ernaast gelopen, 2x deed ie braaf en ben toen stukje gaan draven maar dan gaat ie weer ineens op de rem.
Toen ben ik maar terug gegaan en in de bak gereden. Hij had helemaal grote neusgaten en deed net alsof die het heel eng vond allemaal... schijterd. Maar in de bak wilde die ook niet lopen, toen zweep erbij gepakt
flink moe gemaakt en toen heeft ie nog best lekker gelopen. Toen ik die zweep ging halen had ik hem in de bak laten wachten, en toen ik terug kwam keek hij echt van; wat ging jij doen? Met z'n lieve koppie... jaa daar trap ik niet in!