Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uryanne schreef:Tja, ik weet inmiddels wat hij kost... Ik zit niet zo in de oudere hengsten dus ik neem maar aan dat het astronomisch is![]()
Je noemt alleen de stalnamen regtur. Wat is zijn volledige afstamming? Ken er maar een van de fronbach stud.
regtur schreef:De vader is Fronbach Canny Lad, de m. weet ik niet precies, ik zou nog een volledige afstamming krijgen.
Canny Lad hebben wij gezien op de FO 2000 en wilden hem toen al kopen. Ip daarvan kwam Hy-Society, wat ook niet verkeerd is geweest. Maar nu hebben we toch een zoon van Canny Lad. Deze hengst heeft op de Lippens stud gestaan, en is bruin van kleur. Het verbaasd mij dan ook dat er zo'n lichte vos uitkomt. Maar omdat we toch wel wat bezig zijn met kleuren enz. vind ik het wel leuk om dat eens uit te spitten.
Maar nu eerst druk met schaatswedstrijd van de kleinkinderen....
regtur schreef:
prinske52 schreef:heey allemaal
ik heb ook 2 welsh A merrie's schimmeltjes die ik over paar jaar ga dekken
ze zijn show gefokt dus toppertjes om mee te fokken
maar had eens een paar vraagjes , op wat moet je zeker letten bij een hengst kiezen en wat zijn de normale kosten voor een dekking
en vanaf welke leeftijd is het beste om te dekken met je merrie ?
prinske52 schreef:ik heb ook 2 welsh A merrie's schimmeltjes die ik over paar jaar ga dekken
ze zijn show gefokt dus toppertjes om mee te fokken
Diane_Basje schreef:Klopt is idd het flaxen-gen. Dat maakt de manen en staart van een vos lichter, zoals bij haflingers. Een vos heeft van beide ouders het vos-gen meegekregen, dus of de ouders zijn vos of ze hebben het vosgen. Vos is recessief, dus als een hengst een zwart en een vosgen draagt, dan toont hij het zwarte gen. Een bruine draagt ook 1 of 2x agouti, dat maakt van zwart bruin. Een zwarte of bruine kan het vosgen verstopt hebben en een vos kan het bruin-gen verstopt hebben.
Diane_Basje schreef:Een schimmel heeft altijd een basiskleur die hij kan doorgeven, al zie je die niet, zit verstopt onder het schimmelgen. Als een veulen een verdunning heeft moet dit rechtsstreeks van een van de ouders komen.
regtur schreef:Diane_Basje schreef:Klopt is idd het flaxen-gen. Dat maakt de manen en staart van een vos lichter, zoals bij haflingers. Een vos heeft van beide ouders het vos-gen meegekregen, dus of de ouders zijn vos of ze hebben het vosgen. Vos is recessief, dus als een hengst een zwart en een vosgen draagt, dan toont hij het zwarte gen. Een bruine draagt ook 1 of 2x agouti, dat maakt van zwart bruin. Een zwarte of bruine kan het vosgen verstopt hebben en een vos kan het bruin-gen verstopt hebben.
verdunningen , enkel of dubbel hebben geen geheimen meer voor ons, maar dit wat jij nu noemt daar kom ik niet makkelijk uit.
Ik ken een bruine hengt, ook Fron bach, die heeft nooit een vosnakomeling gehad. Terwijl hij alle kleuren merries gehad heeft. Hoe kan dat?
regtur schreef:Ik ken een bruine hengt, ook Fron bach, die heeft nooit een vosnakomeling gehad. Terwijl hij alle kleuren merries gehad heeft. Hoe kan dat?