Mooie veulentjes allemaal, gefeliciteerd! Vandaag is onze pony gescand, helaas ook de 2e inseminatieronde niet gepakt. De andere eigenaar is nu aan het dubben wat te doen, nogmaals insemineren of een andere hengst die wel natuurlijk dekt zoeken. Ik heb het liefst het eerste maar goed, ik wacht het even af. De merrie heeft wel eerder veulentjes gehad, maar voor zover we weten allemaal na natuurlijk dekken. Volgens de dierenarts zag het er allemaal wel normaal uit van binnen. Wat zouden jullie doen?
Zo waarschijnlijk onze drie jarige inschrijven voor Ermelo. En dan nog eventjes een keuze maken waar we nog meer heen gaan ^^ Jullie al een beetje keuzes kunnen maken?
Na twee keer insemineren zou ik het zeker nog een keer proberen, het is nog vroeg in het jaar en het weer begint nu pas echt mooi te worden.
Chantalll
Geplaatst: 29-05-17 20:15
Kim ;
10 Juni Welsh B Club Jubileum (Daira TC en Mikado TC)
17 Juni WPCV Show Noord (Daira TC en Mikado TC)
24 Juni Reg. Keuring Exloo (Daira TC en Mikado TC)
29 Juli Reg. Keuring Tolbert (Yazhi TC en Vanety TC)
12 Augustus Int. Welsh Pony and Cob show Ermelo ( Daira TC en Mikado TC)
19 Augustus : CMK Kootwijk ( Hopelijk alle 3 de merries op voor Ster)
Misschien nog Hamaland en WPCV Zuid Houten, maar dat moet ik nog ff bekijken.
KittyDylan
Geplaatst: 29-05-17 20:18
Geen keuring voor mij dit jaar maar hopelijk volgend jaar sowieso naar Sevenum met de oudste.
Wat zal slimmer zijn, een ander haar voor laten brengen? Ik heb 0.0 ervaring met keuringen, namelijk. Volgend jaar hoop ik haar ook te laten dekken Ben stiekem al goed rond aan het neuzen haha
Vandaag even een veulen uit een gastmerrie op de foto gezet. Hoewel, gastmerrie? Het kon een zelfgefokte zijn: Baledon Hy-Society X Zomerdijks Willie Wortel en dan nu en veulentje van Dirion Dewi. Ik vind haar mooi gelukt.
Van harte met alle nieuwe veulens, blijft prachtig al die kleintjes!
Hoe is zo'n internationale show? Ik twijfel om mijn 3-jarige merrie ervoor op te geven. Hoe denken jullie daarover? Ik heb er helemaal geen ervaring mee, alleen nog maar meegedaan aan de keuringen van het NWPCS.
Internationale show is heel leuk, maar met name bij de NWR kan je voor wat verrassingen komen te staan. Op de internationale worden de NWR pony's bij de WPBR bijgevoegd, want international zijn ze allemaal Welsh halfbloeden.
Op zichzelf is het wel heel leuk, want je krijgt een volledige andere kijk op de pony's en als het resultaat niet deugt, kan je altijd de jury de schuld geven. Ik ga er wel van uit dat de concurrentie zwaarder is dan op de gemiddelde keuring onder Engels systeem. De jury voor de Part-breds zijn: Robert Parker Jones of the Croston Stud, United Kingdom & Susan Hellum, Norway. Misschien kan je wat googelen wat die zoal zelf aan huis hebben staan.
Bedankt voor je reactie Joost. Het lijkt me inderdaad leuk om eens een andere blik op de pony('s) te laten werpen. Ik kan helaas weinig vinden over de juryleden bij de partbreds. Misschien gewoon maar opgeven en kijken wat het is...
Wij hebben besloten volgend jaar pas naar de keuring te gaan met onze 2 jarige hoewel ze nu wel erg knap word
RTM
Geplaatst: 01-06-17 19:51
Oef wat een mooi koppie! Onze merrie is afgelopen vrijdag bevallen van een palomino merrietje Echt een plaatje, en zo lief en makkelijk Bevalling ging heel voorspoedig. Twee dagen/nachten gewaakt en net het halve uurtje dat ik boodschappen ga doen...
Wat een schatjes die veulentje! Ik ben benieuwd hoe die WelshxIJsco opgroeit!
De kogel is door de kerk, onze merrie gaat nu op voor een natuurlijke dekking...Ysselvliedts New Jersey is de hengst waar de keus op gevallen is. Nu maar hopen dat ze drachtig wordt.
Wat betreft die internationale show, dat lijkt me ook erg leuk eens mee te maken en het is vanaf hier best te doen. Ik vraag me alleen af of we daar wat te zoeken hebben als onervaren Welsh-eigenaren. Ik heb wel vaker NRPS'ers voorgebracht (ook succesvol ), dus denk dat ik me best red met een Welsh, of ben ik overmoedig?
LaDonna Ik denk dat de basis hetzelfde is Je zou eventueel van te voren nog bij een andere keuring kunnen gaan kijken, bijv. Wpcv zomershow noord. Dan kun je ter plekke zien hoe het gaat en je kunt mensen vragen hoe ze bepaalde dingen doen
Wij hebben vanmiddag onze driejarige ingeschreven voor de internationale Ben heel erg benieuwd!
Kim_RC
Geplaatst: 05-06-17 12:45
Het trainen gaat hier ook weer beginnen. Helaas nog niet zeker of we onze tweejarige mee nemen of niet, op dit moment is ze heel eigenwijs, mag ik haar geen halster om doen ect.. Dus nu iedere dag proberen halster om te doen ect., zodat ze daar aan went, en dat we dat weer gewoon mogen En natuurlijk met onze driejarige weer lekker oefenen
Vraagje, Mijn veulen begint te verharen en moet eind juli (heteren) naar de keuring. Kijkt de jury Door een half verhaard veulen heen of kan ik beter scheren? En hoe lang van te voren kan ik dan het beste scheren?
Scheren is niet toegestaan,jury kijkt er wel doorheen. Zolang jij zorgt dat de haren mooi plat liggen en je veulen er netjes bijloopt kwa toilet dan is er geen enkel probleem