[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:37

nou nog net niet een karbonade maar wel andere lekkere dingen , daar was hij wel voor te porren haha

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:16

Ik heb natuurlijk weer eens een standfoto van onze Wynnetou vandaag(vanmiddag) genomen.
Afbeelding
En zijn ozo lieve boeven koppie
Afbeelding
Halster pas nog niet helemaal zoals je ziet :D (

pietsie

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:01

nu het nieuwe keuringseizoen weer voor de deur staat ....heeft iemand nog belang bij een engels rijjasje donkerblauw ideaal voor leading rein , gekocht voor mijn jongste dochter maar helaas nooit gebruikt.
een heel chique jasje voor kleine kids.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:16

wynnetou ziet er goed uit viv! hij lijkt echt enorm veel op zijn moeder.

ik kreeg gisteren een telefoontje vanuit denemarken voor presca...toch wel ff apart gevoel dan.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:01

Toe maar Inowa...ga je ook al internationaal?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:06

haha,ik weet niet of ie terug belt hoor....had wat vragen en zei toen dat ie voor nu ff genoeg wist

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:35

Ik weet dat een heleboel mensen er niet meer op zitten te wachten, maar ik heb er toch naar uitgekeken. Winterplaatjes zijn zo leuk!
Afbeelding
onze fokmerries
Afbeelding
Treflan Odet
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:51

De plaatjes zijn mooi regtur, alleen moet ik nu door die kl*te sneeuw ploegen met de scooter. Dan is sneeuw ineens een stuk minder grappig:)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:44

Melanie5 schreef:
De plaatjes zijn mooi regtur, alleen moet ik nu door die kl*te sneeuw ploegen met de scooter. Dan is sneeuw ineens een stuk minder grappig:)

Ik voel met je mee, mijn krantenwijk is opeens ook minder leuk als het lopend moet. En nog minder leuk , als er dan ook nog zo'n mens is, dat, als het ook maar iets na zeven uur is, gelijk belt dat de krant te laat is... buitenwegen worden niet gestrooid, en sommige hebben geen berm, alleen een kanaal dicht erlangs.
Maar het is mooi om te zien!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:37

Ik vind de winter ook niet zo erg hoor. Mooi weer, gelukkig niet teveel sneeuw hier, lekkere wollige ponies.
Enigste wat lastig is is het water wat erg bewerkelijk is op het moment...

Afbeelding

Youngstock (1 jaarling en 2 twee-jarigen)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:48

Heerlijk die winterplaatjes, maar je moet inderdaad de deur niet uithoeven. Ik heb gister ook heel wat uurtjes nodig gehad, maar kwam gelukkig nog wel thuis met openbaar vervoer.

Hier dan ook een paar plaatjes van vanmorgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar uur later.
Afbeelding

Afbeelding

Nog een plaatje om af te sluiten.
Afbeelding

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:17

Mooi die winterplaatjes +:)+
Maare wat betreft dat water...Nu er sneeuw ligt is het dan niet zo dat ze dat eten om vocht binnen te krijgen,ken nl plaatsen genoeg waar geen water komt en de dieren dag en nacht buiten lopen....

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:57

vivana schreef:
Mooi die winterplaatjes +:)+
Maare wat betreft dat water...Nu er sneeuw ligt is het dan niet zo dat ze dat eten om vocht binnen te krijgen,ken nl plaatsen genoeg waar geen water komt en de dieren dag en nacht buiten lopen....

Vast wel een beetje. Maar met al dat ruwvoer wat ze krijgen op het moment is de behoefte aan water uit een emmer geen overbodige. Ze drinken toch nog redelijk veel uit de emmer.
En op stal heb ik ook nog een tweetal dieren die moeten natuurlijk ook blijven drinken :D

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:22

mooie winterfoto's, ik heb ook wat foto's gemaakt vanmiddag, idd weer is niet fantastisch als je de weg op moet, en omdat we nu constant met water moeten sjouwen vanuit huis naar de stal, maar wel ontzettend mooi!
inowa onwijs balen dat je presca weg moet doen, hopelijk vind je een fijn nieuw huis voor haar, maar gaat met zo'n mooie merrie ongetwijfeld goed komen!

Ik ben benieuwd wat jullie van Arthur vinden, is al weer even geleden dat ik foto's van hem heb geplaatst, hij word in mei 2 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:00

Inowa, als je op bezoek gaat bij dadabo, kun je ook hierlangs haha! Zit er heel vlak bij!

Mooie foto's allemaal! Jolinda groeit mooi verder, ze mag nog 3 maand en ben zo ongelofelijk benieuwd! Durft er iemand al een gokje te wagen wat het word? :p

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:00

Afbeelding
Afbeelding
Nog even een paar fototjes spammen, aniek nog een keer bedankt voor het maken van de foto's!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:36

Wat is hij toch gaaf Ines. Ik blijf het elke keer zeggen. Ben benieuwd hoe hij uit zijn winterjas tevoorschijn komt.
Sja, die winter ziet er wel mooi uit, maar leuk is anders. De meeste waterbakken hier doen het nog (vlotterbakken). Alleen in de loopstal vriest hij 's nachts vast. Dat is net het laatste stukje leiding waar geen thermo kabel omheen zit.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:39

T3mptati0n schreef:
Inowa, als je op bezoek gaat bij dadabo, kun je ook hierlangs haha! Zit er heel vlak bij!

Mooie foto's allemaal! Jolinda groeit mooi verder, ze mag nog 3 maand en ben zo ongelofelijk benieuwd! Durft er iemand al een gokje te wagen wat het word? :p

valk hengstveulen

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:41

Wat een ontzettende mooie foto's. Ik heb er vandaag ook een paar gemaakt. Ben ze nog aan het opladen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:55

T3mptati0n schreef:

Een veulen _O-

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:32

T3mptati0n schreef:

We gaan gelijk op...Nena zit rond 8 mei.
Ik hoop een mooi merrie valkje

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:33

T3mptati0n schreef:

Is dit voor Jolinda ook haar eerste veulen?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:54

Allemaal mooie winterfoto's! Apart effect ook met dat bevroren vachtje van de pony's.
En tsja.... lastig is het wel. Training vd paarden staat hier stil, waag me met -15 niet opt paard en met die sneeuw maar ff niet met de trailer op pad. Morgen maar eens kijken of de wegen weer wat schoner zijn (gemaakt). De waterbakjes houden het redelijk hier op stal. Alleen de loopstal moet nu uit de ton, dat bakje hielden we niet dooi.

Angel heeft ook gespeeld in de sneeuw, ze vond het vreselijk leuk! Dus hier een topicje voor de liefhebbers [ITP] Primeur! Angel (v. Coelenhage's Dixie) speelt in de sneeuw!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:18

dadabo schreef:
T3mptati0n schreef:

Is dit voor Jolinda ook haar eerste veulen?

Ja dit word zowel haar als mijn eerste veulen! Dubbel spannend haha!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:04

Een dorpsgenoot had hier -22,7 gemeten. Toch vond ik de kou wel mee vallen. Alleen je wimpers gaan dan aan elkaar plakken. Foto's opladen lukte niet,k heb ze op FB gezet. Wij brengen de ponies wel water, maar ze drinken niet eens. Ze krijgen vocht genoeg binnen met de sneeuw, denk ik.
Veel schaatsers, nu. Zal morgen nog wel erger worden.