[HK]Welshpraat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lauranaomi

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:42

hoi hoi,kbreek effe bij jullie in.Kheb een vraag!!
Ik ben vd week naar een pony wezen kijken van ong 133 cm (ze wordt een grote C)wordt vlg jaar 3 jaar en tis wel een welsh maar geen papier erbij.Ze krijgt in mrt een veulen van een valk kleurig hengstje.
Ze is echt erg braaf en een schimmel.nu ben ik erg aan het twijfelen van wel of niet doen.De prijs is 600 euro wat ik niet eens zo veel vind.
Tziet er allemaal erg gezond uit en de mensen zijn erg aardig.Wat raden jullie mij aan doen of niet doen???

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:44

PeeWij schreef:
Komend jaar wel naar de keuringen met hem? Ook onder het zadel?

Jah zeker weten! Premium show staat op het lijstje, en de Welsh Cup uiteraard Ja

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:45

lauranaomi schreef:
Ik ben vd week naar een pony wezen kijken van ong 133 cm (ze wordt een grote C)wordt vlg jaar 3 jaar en tis wel een welsh maar geen papier erbij.Ze krijgt in mrt een veulen van een valk kleurig hengstje.
Ze is echt erg braaf en een schimmel.nu ben ik erg aan het twijfelen van wel of niet doen.De prijs is 600 euro wat ik niet eens zo veel vind.
Tziet er allemaal erg gezond uit en de mensen zijn erg aardig.Wat raden jullie mij aan doen of niet doen???

Laten keuren door een DA klinisch met buigproeven, als dat gewoon goed is, zou ik niet weten waarom niet.... Zit het veulen bij de prijs in begrepen of moet die na de geboorte en afspeening terug?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:47

lauranaomi schreef:

Bij twijfel niet doen. Je moet er volledig van overtuigd zijn dat dit de pony voor jou is!
Ik zie in je profiel dat je hobbymatig wilt fokken. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om te gaan fokken met een dier zonder papieren. Dat is bijna fokken voor de frikandellenfabriek!
Je ziet zelf ook al dat deze bijna 3 jarige een vraagprijs heeft van 600,= daar koop je bij mij nog geen A merrieveulen voor!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 06-11-06 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:47

waarover wordt er getwijfelt?

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:50

Charly schreef:

of ze het wel of niet moet doen denk ik

Charly

ik moet er vandoor gaan, lees later wel bij hoe of wat. Succes met het maken van de juiste keuze!

Doei!

Charly

suus1991 schreef:
Charly schreef:

of ze het wel of niet moet doen denk ik

dat snapte ik ook nog wel. Maar over welke punten, waarom wel, waarom niet?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:51

Charly schreef:
PeeWij schreef:
Komend jaar wel naar de keuringen met hem? Ook onder het zadel?

Jah zeker weten! Premium show staat op het lijstje, en de Welsh Cup uiteraard Ja

En een premiekeuring?
Misschien dat de Premium wel naar een andere locatie verhuisd. Kan ik verder nog niets over zeggen!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 06-11-06 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:51

haha oke Knipoog

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:52

PeeWij schreef:
En een premiekuering? Misschien dat de Premium wel naar een andere locatie verhuisd. Kan ik verder nog niets over zeggen!

Moet ik even kijken hoe Charly er tegen die tijd uitziet Knipoog! Als ik naar een premiekeuring ga zal het Breukelen zijn Ja

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:52

Ha ha ja dat weet ik zelf eigenlijk ook niet.Kvind het nl niet zo veel geld.En heb geen flauw idee wat ponys moeten kosten,ook ik ben meer van de rijpaarden en daar zit altijd zo mega veel geld in(meestal dan he)Kwil er evt zelf op gaan rijden ben nl niet zo groot en dan later mijn dochter die nu nog pas 4 is.Ja het veulen zit bij de prijs in en ze is vd week nog een keer opgevoeld om er zeker van te zijn dat ze drachtig is.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:54

lauranaomi schreef:
Ha ha ja dat weet ik zelf eigenlijk ook niet.Kvind het nl niet zo veel geld.En heb geen flauw idee wat ponys moeten kosten,ook ik ben meer van de rijpaarden en daar zit altijd zo mega veel geld in(meestal dan he)Kwil er evt zelf op gaan rijden ben nl niet zo groot en dan later mijn dochter die nu nog pas 4 is.Ja het veulen zit bij de prijs in en ze is vd week nog een keer opgevoeld om er zeker van te zijn dat ze drachtig is.

Je kunt haar ook even op het Welshtaxatietopic plaatsen!

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:57

Ja wat papieren betreft hebben jullie zeer zeker gelijk,maar dat vind ik nu net niet zo belangrijk.Jeetje moet weer even terug denken toen ik op het labradorforum zat en melde dat ik graag een labradorpup wou kopen zonder papier.Nou ik ben me toch de grond in gestampt.
Ik zou een broodfokpup kopen ed.Jullie willen niet weten wat er tegen me gezegd is.We hebben nu een pup van 4 maanden zonder papier en het gaat echt heeeeeel erg goed.Maar goed dit effe terzijde.Bij de paarden is een papier zeer zeker erg belangrijk maar dacht dat dat bij de ponys niet zo was.Sorry hoor ben echt een leek wat de pony betreft.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:57

fokken zonder papier lijkt me niet echt handig!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:01

lauranaomi schreef:
Ja wat papieren betreft hebben jullie zeer zeker gelijk,maar dat vind ik nu net niet zo belangrijk.Jeetje moet weer even terug denken toen ik op het labradorforum zat en melde dat ik graag een labradorpup wou kopen zonder papier.Nou ik ben me toch de grond in gestampt.
Ik zou een broodfokpup kopen ed.Jullie willen niet weten wat er tegen me gezegd is.We hebben nu een pup van 4 maanden zonder papier en het gaat echt heeeeeel erg goed.Maar goed dit effe terzijde.Bij de paarden is een papier zeer zeker erg belangrijk maar dacht dat dat bij de ponys niet zo was.Sorry hoor ben echt een leek wat de pony betreft.

Ik heb zelf ook een labrador zonder papieren, teefje van bijna 2, super dier.
Ik zeg ook niet dat pony's zonder papier waardeloos zijn. Ik zag alleen in je profiel dat je geintresseerd bent in de fokkerij. Dan is mijn advies, fok met een merrie met papieren, je kunt nu eenmaal niet alles houden en een pony met papier verkoopt nu eenmaal makkelijker!
Als de pony voor kinderen bestemd is, moeten ze gewoon super braaf zijn. dat is het enige wat dan telt! Pling

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:20

ja das waar ja,je moet je niet aangevallen voelen hoor ik vraag een mening van iemand en dan moet ik dat ook respecteren toch!!??haha.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

Sjoert, ze kan het niet zelf vragen dus doe ik het maar voor Fredje! Waar blijven de foto's? Knipoog

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:49

ja, ik ben ook wel benieuwd naar de bosfoto's!!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:50

Ja het duurt zolang voordat de bosfoto's gepubliceerd worden. Volgens mij moet hij veel verbergen met Photoshop! Knipoog
Wat is daar toch gebeurd!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:51

Er zijn niet eens foto's gemaakt in het bos. Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:52

Sjoert schreef:
Er zijn niet eens foto's gemaakt in het bos. Haha!

En ik wilde graag zien hoe het bos eruit ziet. Is eventueel een optie voor mijn jonge pony's onder te brengen! Balen man Boos!

Maar waar zijn jullie dan de hele dag geweest? Vork

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:03

Was ik weer ff... Leef zowaar nog. Mag afbouwen met m'n beugel (die ortho moest eens weten, heb van het begin dat ding alleen al 's nachts in Tong uitsteken ) Over 12 week pas weer heen, gelukkig.

Verder ehh kerstkaarten gekocht met mn moeder Schijnheilig

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:04

Welshfanatic schreef:
Was ik weer ff... Leef zowaar nog. Mag afbouwen met m'n beugel (die ortho moest eens weten, heb van het begin dat ding alleen al 's nachts in Tong uitsteken ) Over 12 week pas weer heen, gelukkig.

Verder ehh kerstkaarten gekocht met mn moeder Schijnheilig

Wat moet je nu met kerstkaarten, je hebt mijn adres niet eens! Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:06

Whahaha nou geef maar door Clown Zijn hele leuke kaartjes Vork Kon niet kiezen tussen 2 dus heb er nu 50 ofzo... dus ik moet wel aardig wat kwijt Tong uitsteken