[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:00

patrick76 schreef:
zijn de afgelopen jaren meerdere Gilfach merries op de keuringen geweest die door de eigenaren daar zelf zijn uitgezocht en gekocht tijdens een stud bezoek. Merries lopen in het Oosten deslands en zijn zeker niet de minste merries en twee jaar terug ook een jaarling geshowd in Heteren uit een Gilfach merrie.

Nu herinner ik me het wel weer, dat was met die open dag van de vriendenkring. Bij stal Naoberhoeve liep toen een merrie met een veulen, die was net aangekomen uit Engeland. Was dat geen veulen van een Penboeth hengst?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:03

patrick76 schreef:
hebben toen wel de mooisten er uit gezocht en zeker het jongere spul was van minder kwaliteit. De belangstellenden en geintereseerden zullen de merries vast wel gezien hebben op de keuringen.

Ik had deze even gemist, om welke reden was het jongere spul van minder kwaliteit? Verkeerde fokkerijkeuzes, andere richting ingeslagen? Ik vond het veulentje wat toen bij Schulenburg liep wel erg rassig, maar ja, die was toen nog maar een paar dagen jong.

patrick76

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:54

Klopt helemaal Regtur al denk ik persoonlijk dat er een betere merrie en een betere fokkende merrie in Nederland is die van de Gilfach stoeterij komt. denk inderdaad dat de fokker verkeerde keuzes heeft gemaakt qua hengstenkeuze al kunnen de genoemde jonge dieren er op een later tijdstip natuurlijk heel anders uitzien. Beide merries waren toen drachtig van de Penboeth hengst. En die hengst was weer een half of volle broer van de Penboeth hengst die het zo goed deed op Lampeter, Glanusk of een andere grote show.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:01

patrick76@Ik ken de Gilfachstoeterij helemaal niet, maar met de kennis die jij ervan hebt, vind je dan de Penboethhengsten er wel of niet op passen? Penboeth is toch wel een fokkerij die naam heeft gemaakt.
En waarom zijn de oudere beter?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:50

Diane_Basje schreef:
Royaltjuh, hoe is het nou met jouw knappe kleintje? Angel toch?

Goed!! :):) Zit nu alleen geen model in met die berenvacht (ze verwacht -15 denk ik) dus voorlopig even geen kiekjes...
Heb wel een filmpje _O- http://youtu.be/voB8fQtkmFw

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:22

Haha leuk filmpje, die is vlug zeg. Ze lijkt wel van elastiek zo soepeltjes beweegt ze.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:39

Royaltjuh@ Ik vind die berevacht wel meevallen hoor!Zowiezo vind ik dat de ponies een dunnere vacht hebben dan andere jaren. Zou dat toch met de zachte winter te maken hebben?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:05

patrick76 schreef:
Klopt helemaal Regtur al denk ik persoonlijk dat er een betere merrie en een betere fokkende merrie in Nederland is die van de Gilfach stoeterij komt. denk inderdaad dat de fokker verkeerde keuzes heeft gemaakt qua hengstenkeuze al kunnen de genoemde jonge dieren er op een later tijdstip natuurlijk heel anders uitzien. Beide merries waren toen drachtig van de Penboeth hengst. En die hengst was weer een half of volle broer van de Penboeth hengst die het zo goed deed op Lampeter, Glanusk of een andere grote show.

Ik heb eventjes de foto's erbij gezocht, oftewel toevallig teruggevonden, toen ik aan het zoeken was voor uploads voor de website. Hier staat dus een Gilfachmerrie met veulen op. Wat is de naam van deze, en hoe heten de andere, die in Ned zijn? Er is niets over te vinden.
Afbeelding

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:49

Ten eerste, de merrie van Henri Kracht is geen Gilfach merrie. Deze op de foto is volgens mij van het toneel verdwenen. De andere is 2 keer geshowd tot op heden en is inmiddels voorlopig keur. Uit deze merrie 2 jaarlingen geshowd. Beide 1e premie en 1 ck.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:00

patrick76 schreef:
Ten eerste, de merrie van Henri Kracht is geen Gilfach merrie. Deze op de foto is volgens mij van het toneel verdwenen. De andere is 2 keer geshowd tot op heden en is inmiddels voorlopig keur. Uit deze merrie 2 jaarlingen geshowd. Beide 1e premie en 1 ck.

Ach ja, andere Henri, maar hoe heten de merries dan die jij kent?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:39

Ik kwam bij het opruimen een boekje tegen van de youngstock keuring in Breukelen, van 2005. Ann Bigley jureerde daar. Ik had toen een aantal ponies mee en in de rubriek merrie veulens zat ook de merrie Dyfed Sonata. Ik weet nog dat het een vos/bruin roan was. Ze was toen van Davy Wormgoor. Patrick of Yorick, heeft hij die merrie nog of is ze verkocht? Kwam haar wel tegen bij uitslagen van Almkerk, hier op Bokt.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:26

Sonata was inderdaad van broer Davy. Als veulen van enkele uren oud aangekocht tijdens een stud bezoek. Merrie is als jaarling en twee jarige succesvol geshowd en ook meerdere kampioenschappen behaald. Merrie is helaas in een onweersbui getroffen door de bliksem. Staat inmiddels wel een volle broer van te koop in Nederland. Geloof inmiddels 6 jaar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:17

patrick76 schreef:
Sonata was inderdaad van broer Davy. Als veulen van enkele uren oud aangekocht tijdens een stud bezoek. Merrie is als jaarling en twee jarige succesvol geshowd en ook meerdere kampioenschappen behaald. Merrie is helaas in een onweersbui getroffen door de bliksem. Staat inmiddels wel een volle broer van te koop in Nederland. Geloof inmiddels 6 jaar.

Maar van die Gilfach meries weet je niet de namen? Ik kan niets vinden bij de keuringsuitslagen.
Niet dat het verder zoveel uitmaakt, want de hengst die wij hebben vind ik best genoeg. Maar het zou leuk zijn om te weten of er goede familieleden van hem hier zijn.
We kregen gisteren nog via,via wel een foto toegestuurd van zijn papa, en die is super. Ik ga die niet plaatsen ivm mogelijk copyright.
Misschien kunnen we de Gilfach stud opnemen in een toekomstig stoeterijbezoek...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:51

meende dat wij de eerste Hollanders waren die de stoeterij hebben bezocht een paar jaar geleden. Zijn van die momenten die me lang zullen heugen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:54

regtur schreef:
patrick76 schreef:

Maar van die Gilfach meries weet je niet de namen? Ik kan niets vinden bij de keuringsuitslagen.
Niet dat het verder zoveel uitmaakt, want de hengst die wij hebben vind ik best genoeg. Maar het zou leuk zijn om te weten of er goede familieleden van hem hier zijn.
We kregen gisteren nog via,via wel een foto toegestuurd van zijn papa, en die is super. Ik ga die niet plaatsen ivm mogelijk copyright.
Misschien kunnen we de Gilfach stud opnemen in een toekomstig stoeterijbezoek...

ken maar 2 oudere Gilfach merries in Nederland. Die van Schulenburg en van Davy. Henk Wamelink kocht daar destijds een veulen cq jaarling. Is hij volgens mij vorig jaar mee op de keuring geweest. Weet zo ff niet meer waar precies.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:44

Es kijken of we ook een bezoek in kunnen plannen. Het klinkt iig allemaal heel spannend en veelbelovend. Maar in feite is elke stud de moeite van een bezoek waard.
Hoe onbekender en afgelegener hoe mooier.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:57

Hmm, Gilfach Universe is toch redelijk bekend. Overgrootmoeder van Brynseion Cadivor en een merrie die het in een jaar van hillpony tot Royal Welsh winner schopte.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:13

Ok, da's dan alweer wat. Ik moet zeggen dat ik via Google niets kon vinden, maar misschien ook geen goed aanknopingspunt had. maar goed, de hengst blijft hier waarschijnlijk niet, de man heeft al toegezegd hem wel te willen hebben, wat ons eigenlijk een beetje aan het hart gaat. Hij is echt wel erg mooi.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:38

enkelen van jullie weten het al maar zal het nu toch openbaar melden.

ik ben helaas genoodzaakt om presca te verkopen,het gaat hier niet bepaald goed en het doet me ook erg veel pijn deze beslissing te moeten maken.

ik hoop vooralsnog een mooi huisje voor haar te vinden bij iemand die haar haar waard is.
het liefste bij iemand die met haar wil showen en haar uiteindelijk als fokmerrie gaat gebruiken.

en hopelijk vind ik snel iemand,hoelanger het gaat duren des te meer ga ik twijfelen maar helaas kan ik gewoon niet anders.....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:03

inowa@ Zou je niet liever je eigen fokprodukt houden, dan? Ze is een hele mooie merrie.
Ik weet het is moeilijk keuzes te maken.
Wij hebben een uurtje geleden ook te horen gekregen dat we over een week onze ponies weg moeten halen, van het land dat we in gebruik hadden. Echt heel jammer, dit beperkt onze mogelijkheden ook enorm.
Maar zo is het leven.
Voor een goede pony vind je vast snel een nieuwe eigenaar!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:10

ik zou ze het liefste allemaal houden maar dat gaat echt niet meer.
ik heb al grote moeite met presca,probeer je dan maar voor te stellen wat er gebeurd als ik winoa of pepper weg moet doen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:40

Inowa, vreselijk moeilijk, maar daar vind je vast wel een mooi plekje voor.

Even een vraagje, ik weet dat het eerste Welsh Magazine altijd later komt ivm de hengstenkeuring, maar iemand enig idee wanneer we die ongeveer kunnen verwachten?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:37

Heb jij het magazine ook nog niet gehad diane?
Ik dacht dat het weeral aan de post hier lag. Heb overlaatst eens gevraagd of hij zijn werk wel graag deed. We hadden als bedrijf zijnde al 3 dagen! geen post gehad. Hij zegt nee eigelijk niet hoezo? Ik zeg ja omdat wij altijd verkeerde post krijgen.

Maar echt jammer dat je Presca weg moet doen inowa.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:38

Verschijningsdatum stond voor vandaag, maargoed, kan natuurlijk een dag afwijken. Ga er maar vanuit dat het er maandag is, voor zover ik weet komt het met Sandd, weet niet of die wel op zaterdag bezorgen.

*edit.
Zie dat die alleen op vrijdag en dinsdag bezorgen, dus dan ga ik maar uit van volgende week dinsdag. :)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:50

Sinds ze naar Sandd zijn gegaan is het ellende met de bezorging. Kan wel eens 3 weken verschil tussen zitten dat iemand het magazine ontvangt. Groot drama die Sandd bezorging!