uryanne schreef:zitake schreef:Hoeveel en wat voeren jullie je jaarlingen die straks naar de keuring moeten.
Krijg af en toe te horen dat ik teveel voer, ze krijgen ongeveer 1 schep (gewoon zo'n pavoschep vol) merriebrok, om de dag 2 scheppen slobber, wortelen, hooi/kuil onbeperkt. De zwarte was wat ielig, maar wordt nu mooi voller. de andere ziet er gewoon prima uit.
Moet jij als dierenarts nu aan ons vragen wat jouw ponies moeten eten?![]()
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik krijg wel eens de kriebels van dat soort vragen. Op bokt zie je veel van dit soort topics. Vreemden moeten kunnen bepalen hoeveel een pony aan voer moet hebben?
Dat is mijn inziens wel van vele factoren afhankelijk. Staat er nog gras in de weide? Is de pony snel vet of juist niet? Allemaal zaken die een vreemde niet kan beoordelen en dus ook geen goed advies over kan geven.
Mijn jaarlingen/ tweejarigen krijgen niets anders dan goed hooi (niet onbeperkt!). Af- en toe een boterhammetje of een wortel. Zien er prima uit en spelen en rennen door de weide.
Ik ben altijd wat terughoudend om gezonde, jonge dieren vol aan het krachtvoer te zetten.
Wanneer in maart het gras weer kwaliteit begint te krijgen zijn ze in april alweer te dik. Kan geen biks tegenop
nee ik vind dat ze prima gevoerd worden, daar verander ik niets aan, maar ik was benieuwd of het dan zoveel afwijkt van wat een ander voert.