[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:23

Zo ik ben bij gekomen na 4 zeer hectische dagen!
Zoals jullie weten kregen wij het lang verwachtte veulentje.
Helaas weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat niet alles altijd goed kan gaan :(
Het veulen werd geboren met hele steile voetjes, hij kon de eerste uren ook niet zelf staan.
Dierenarts gebeld en die wou alleen wat doen als het veulen in levensgevaar was, hij zegt die beentjes moeten nog goed trekken.
Dus ik dacht ook dat komt wel goed :)
Maar ja hij was gewoon een tikje apart. Ik kon niet helemaal vertel hoe en wat en de dierenarts begreep mij ook niet helemaal daarin :+ ging die voor het eerst los in de bak bij ons en hij liep echt heel raar! Wij hadden het in de 30 jaar dat wij fokken (mijn ouders) nog nooit gezien.
Het veulen deed iedere pas die hij zette de spaanse pas.
Hij sloeg letterlijk met zijn voorvoeten zijn moeder voor der hoofd en over zijn eigen oren heen.
Nou ja zoals jullie vast wel kunnen begrijpen kon ik wel janken! een veulen waar je zo lang op wacht en zoveel verwachtingen van hebt, zie je zo lopen en hij leek in ieder geval pijnloos dus dan is de angst dat die zo blijft lopen!
Zijn manier van lopen gefilmd en meteen naar de dierenarts gestuurd.
Deze belde mij op dat die het nog nooit gezien had! Deze man is 65+ dus ja draait al heel wat jaren mee ;)
Dierenarts zaterdag op bezoek omdat die het veulen eerst rust wou geven en niet teveel beweging om zijn been stand zelf te laten verbeteren eerst.
Gelukkig liep die gisteren ochtend al zoveel beter maar hij stond nog wat stijl op zijn ene beentje, nu heeft die een injectie hiervoor gekregen (zoals ik begrepen om de pezen op te rekken)
En ik kan nu heel blij en trots zeg dat hij officieel gezond is :)
Zijn beentje is helemaal recht getrokken en gelukkig was het uit eindelijk gewoon dat die te veel opgevouwen in zijn moeder heeft gelegen.
Hij is behoorlijk flink en zijn mams is behoorlijk dik :')

En vandaag mocht die voor het eerst buiten :) Nou ik was natuurlijk zo trots als maar kon haha en heb van blijdschap staan huilen haha :)
Maar het was wel even weer voor mij een stap terug uit mijn sprookje en even weer in de realiteit leven.
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 05-09-20 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geanonimiseerd op verzoek gebruiker

Seven

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:41

Toevallig vandaag wat in de wei foto's gemaakt van de paarden waar onder de 2 welsh dames
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:47

Jeetje, wat een spanning Dieke! Fokken blijft een heel ding, gelukkig gaat het meestal goed. Maar dit zijn de minder leuke kanten. Hoop dat het allemaal goed bijtrekt en hij er later geen last van zal krijgen :)

Ik wil even een paar foto's van Fairytale showen... Want wat ben ik trots op die pony! Een half jaar geleden was het een heel zielig hoopje pony, waarbij ik echt dacht dat ze het op zou geven. En moet je haar nu zien... Ze straalt weer! Je merkt dat ze nog wat minder vlot door de verharing komt, maar desondanks vind ik haar er echt super uit zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:00

RTM schreef:
Jeetje, wat een spanning Dieke! Fokken blijft een heel ding, gelukkig gaat het meestal goed. Maar dit zijn de minder leuke kanten. Hoop dat het allemaal goed bijtrekt en hij er later geen last van zal krijgen :)

Ik wil even een paar foto's van Fairytale showen... Want wat ben ik trots op die pony! Een half jaar geleden was het een heel zielig hoopje pony, waarbij ik echt dacht dat ze het op zou geven. En moet je haar nu zien... Ze straalt weer! Je merkt dat ze nog wat minder vlot door de verharing komt, maar desondanks vind ik haar er echt super uit zien.

[ [url=m/oeUvr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rl0K5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vW6oEa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oOSjCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja even afwachten maar we gaan er vanuit dat het binnen 7 dagen weg is :)

Knappe Fairytale! :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:08

KittyDylan ? Te vet ?? Vind ik niet hoor ...

Denk dat als deze door zijn wintervacht heen is dat het reuze meevalt ...

Dieke: jooh serieus ? Wat een spanning moet dat geweest zijn.
Toch wel weer gezegend dat het hier weer redelijk goed gegaan is.

Mooie Fairytale !

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:14

Chantalll schreef:
KittyDylan ? Te vet ?? Vind ik niet hoor ...

Denk dat als deze door zijn wintervacht heen is dat het reuze meevalt ...

Dieke: jooh serieus ? Wat een spanning moet dat geweest zijn.
Toch wel weer gezegend dat het hier weer redelijk goed gegaan is.

Mooie Fairytale !

Wij krijg ieder jaar zo'n 10 tot 12 veulens en helaas is er dan altijd wel iets met 1 van de veulens.
En nu was mijn kleine stoere mannetje de banketstaaf :(
Maar het is echt al flink verbeterd en het komt gewoon helemaal goed gaan we vanuit maar het is wel een flinke schrik als je zo lang op een veulen hebt gewacht, en het komt eruit zoals ik besteld had met een piemeltje extra dan haha :) en hij begint zo raar te lopen :(
Maar het is echt een schatje en ik heb alles voor hem over haha, dus de dierenarts al s morgens vroeg ervoor wakker gebeld :o
Het geluk zit dit jaar bij onze rijpaarden en de pech zit bij mijn pony's :(
vandaag pech geval nummer 2, jaarling hengstje van mij heeft een scheurtje in zijn kaak (waarschijnlijk trap gehad) en staat met een ontstoken kaak aan de pijnstillers en kan alleen maar slobber binnen krijgen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:24

Pffff wat een gedoe zeg ... hopelijk volgend jaar bij je eigen wat meer geluk. Heb er zelf öok voor het twee volgend jaar ...

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:30

Chantalll schreef:
Pffff wat een gedoe zeg ... hopelijk volgend jaar bij je eigen wat meer geluk. Heb er zelf öok voor het twee volgend jaar ...

ja poeh echt wel :(
Ja jij hebt ook al genoeg pech gehad met Daira ;) dus jou geluk is nu ook aan de beurt!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:34

Mjah Daira vertrekt naar haar nieuwe baasje ergens november, hoop dat ze het dit jaar nog mooi gaat doen op de shows en keuringen.

Schimp en Vanety zijn allebei drachtig ...

Schimp 24 februari 2018 en Vanety 2 weken later ongeveer.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:46

pien26 schreef:
Ik word zo ongeduldig, merrie zit nu op 354 dagen.
Wanneer laat je checken of het goed zit? (Merrie toont niet ziek hoor)

Hihi geduld idd. Hier 353 dagen gewacht.
Afbeelding
O, het is er al lees ik, gefeliciteerd!

Aniek, knappe jaarling!

Larissa, mooie bij die bloesem!

O, leuk nog meer veulentjes en oudere Welshen.

Dieke, gelukkig wel goed nu.
Het blijft toch wel spannend altijd hoor.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:20

pien26, gefeliciteerd met het veulen! Alles goed?

sneeuwpop, dacht al zoiets. Ik heb nog meer foto's ook van de veulentjes, maar vandaag weer hectiek op stal en ik ben zelf niet fit, dus ben nog niet zo ver met uitzoeken ervan :o

Bedankt allemaal, ben zelf ook erg weg van Raisa! :j
nynkeline, die van mij is nog niet zo heel groot hoor. Heb haar nu twee maanden niet kunnen meten omdat ze elke keer lekker buiten stonden, maar gok dat ze nu richting/rond de 1.30m is. Beetje laatbloeier vermoed ik net als haar moeder was, maar als ze net zoals haar zo'n 1.44m wordt ben ik tevreden ^_^
Papier zal opgestuurd moeten worden en dan krijg je een nieuwe terug waar jij als eigenaar op staat als het goed is.

Julia, leuke foto's bij de bloesem! Helaas hebben wij niet zulke mooie bomen in de buurt ;)

xEline, leuk bloed hoor. En leuk dat je ook met haar wilt gaan dekken.

Dieke, kan me goed indenken dat je dan toch even helemaal van de kaart bent. Maar fijn dat het helemaal goed lijkt te komen!
Heerlijk dat hij toch lekker buiten heeft kunnen spelen, was er ook (eindelijk) goed weer voor. Mijn koukleumpje heeft ook voor het eerst heerlijk languit in de zon kunnen slapen vandaag :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:03

Dieke vaak trekt zo iets vrij snel bij hoor. Hier ook wel eens een gehad die zo krom was, zag je na een paar weken niks meer van.

Mooie bloesemfoto's!

Raisa <3

Dyonne Knap veulentje!

Ook veulentje van sneeuwpop gezien!

Hier vandaag ook nog even het een en ander op de foto gezet, ideaal weer hiervoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:06

Mooie foto's zeker ook met die bloemen op de achtergrond!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:17

Nice !!!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:29

Chantalll schreef:
Mjah Daira vertrekt naar haar nieuwe baasje ergens november, hoop dat ze het dit jaar nog mooi gaat doen op de shows en keuringen.

Schimp en Vanety zijn allebei drachtig ...

Schimp 24 februari 2018 en Vanety 2 weken later ongeveer.

Leuk dat schimp en vanety zo dicht bij elkaar zitten! Kunnen ze lekker samen opgroeien :)
Ben echt benieuwd wat er uit Vanety gaat komen :D

Cemlys schreef:
Dieke vaak trekt zo iets vrij snel bij hoor. Hier ook wel eens een gehad die zo krom was, zag je na een paar weken niks meer van.

Hier helaas ook vaak genoeg krommen benen, daar trekken wij ons al niet zoveel meer van aan omdat het toch wel recht trekt bij die kleintjes :)
Het was meer zijn beweging die mij echt heel bang maakte maar gelukkig is alles nu zo goed als normaal :)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:15

@ AniekR

Alles goed. Uier moet op gang komen. Gister afgewacht en een halve dag gegeven. Nog geen denderend uier. Als het veulen drinkt komt er wel melk uit dus dat komt wel goed. Vandaag ben ik nog niet geweest. Er moet gewoon gewerkt worden... Kan meekijken op de livestream en het huppelt vrolijk rond dus zal wel snor zitten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:21

Dat zijn er meer Dieke, waarom is dat toch ?? :') _O-
Zie zelf erg uit naar weer een kleine van onze Schimpie <3 *\o/*

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:43

Fotografie91 schreef:
Zo ik ben bij gekomen na 4 zeer hectische dagen!
Zoals jullie weten kregen wij het lang verwachtte veulentje.
Helaas weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat niet alles altijd goed kan gaan :(
Get veulen werd geboren met hele steile voetjes, hij kon de eerste uren ook niet zelf staan.
Dierenarts gebeld en die wou alleen wat doen als het veulen in levensgevaar was, hij zegt die beentjes moeten nog goed trekken.
Dus ik dacht ook dat komt wel goed :)
Maar ja hij was gewoon een tikje apart. Ik kon niet helemaal vertel hoe en wat en de dierenarts begreep mij ook niet helemaal daarin :+
ging die voor het eerst los in de bak bij ons en hij liep echt heel raar! Wij hadden het in de 30 jaar dat wij fokken (mijn ouders) nog nooit gezien.
Hij deed iedere pas die hij zette de spaanse pas.
Hij sloeg letterlijk met zijn voorvoeten zijn moeder voor der hoofd en over zijn eigen oren heen.
Nou ja zoals jullie vast wel kunnen begrijpen kon ik wel janken! een veulen waar je zo lang op wacht en zoveel verwachtingen van hebt, zie je zo lopen en hij leek in ieder geval pijnloos dus dan is de angst dat die zo blijft lopen!
Zijn manier van lopen gefilmd en meteen naar de dierenarts gestuurd.
Deze belde mij op dat die het nog nooit gezien had! Deze man is 65+ dus ja draait al heel wat jaren mee ;)
Dierenarts zaterdag op bezoek omdat die het veulen eerst rust wou geven en niet teveel beweging om zijn been stand zelf te laten verbeteren eerst.
Gelukkig liep die gisteren ochtend al zoveel beter maar hij stond nog wat stijl op zijn ene beentje, nu heeft die een injectie hiervoor gekregen (zoals ik begrepen om de pezen op te rekken)
En ik kan nu heel blij en trots zeg dat hij officieel gezond is :)
Zijn beentje is helemaal recht getrokken en gelukkig was het uit eindelijk gewoon dat die te veel opgevouwen in zijn moeder heeft gelegen.
Hij is behoorlijk flink en zijn mams is behoorlijk dik :')

En vandaag mocht die voor het eerst buiten :) Nou ik was natuurlijk zo trots als maar kon haha en heb van blijdschap staan huilen haha :)
Maar het was wel even weer voor mij een stap terug uit mijn sprookje en even weer in de realiteit leven.
Als ik het had geweten had ik je gerust kunnen stellen. Wij hebben het ook een keer gehad, paar keer zelfs, maar trekt vanzelf bij. Ziet er wel heel beangstigend uit. Kan idd komen van te krappe ruimte in de merrie. We hebben er ook weleens een gehad met een dubbel gevouwen oor, of een scheve nek. Komt allemaal goed.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:02

Fotografie91: jeetje ja zo zie je maar dat het niet vanzelfsprekend is dat het allemaal vanzelf gaat. Wordt momenteel op het werk (paraveterinair op een paardenkliniek) ook regelmatig op de feiten gedrukt.
Gelukkig lijkt het nu dus goed! Top! Gefeliciteerd!

Mooie foto's Cemlys!

Aniek: ah ok! En thnx zal het papier ff opsturen. Is dat allemaal maar geregeld. Ook al duurt het nog 2 jaar voor we weer naar de keuring gaan :)

Knappe fairtytale! Mooie foto's hoor!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:05

OOOO voor mij nog 21dg......het schuren wordt wel steeds erger nu.....
Ik zie hier al die knappe veulies voorbij komen...ik ben zo nieuwschierig aan 't worden.
Heb onlangs mijn jaarling naar huis gehaald van ellende,dacht een goede plek gevonden te hebben...niks bleek minder waar,dacht dat het mensen met verstand van paarden waren gezien ze er zelf 8 hebben waaronder 1 dragende merrie. :?
Zo kwam ik vorige week bij hem uit....
Afbeelding
Afbeelding
Dus afgelopen vrijdag opgehaald en buiten gezet en gewoon eens gaan voeren en nog eens extra ontwormt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals de vooruitzichten zijn gaan we hem as zondag naar Almelo brengen naar een betere plek!
Jammer dat het bijna 2uur enkel reizen is dwz dat ik hem zelden in life kan zien...

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:05

Zucht, wat is het ook een plaatje! Jammer dat het vertrouwen beschadigd is... Waar gaat hij naar toe in Almelo? Kom er regelmatig langs, wil best een keertje om de deur kijken hoor O:)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:00

RTM schreef:
Zucht, wat is het ook een plaatje! Jammer dat het vertrouwen beschadigd is... Waar gaat hij naar toe in Almelo? Kom er regelmatig langs, wil best een keertje om de deur kijken hoor O:)

Hij gaat naar Mia Hessink :D
Daar heb ik een veel beter gevoel bij...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:18

vivana schreef:
RTM schreef:

Hij gaat naar Mia Hessink :D
Daar heb ik een veel beter gevoel bij...

Uh het ligt in Kloosterhaar... is maar 2,5 tot3u bij mij vandaan....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 00:23

Eindelijk even tijd om een paar foto's van onze nieuwgeborenen te maken. Geen geweldig weer, maar daar gaan we ook niet op wachten.Afbeelding
Zomerdijks J... m. Zomerdijks Jobke , V. Dirion Dewi
Laatst bijgewerkt door regtur op 05-05-17 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 00:24

Zomerdijks J. M. Zomerdijks Joy of Drummer, v. Dirion Dewi.Afbeelding