Zoals jullie weten kregen wij het lang verwachtte veulentje.
Helaas weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat niet alles altijd goed kan gaan

Het veulen werd geboren met hele steile voetjes, hij kon de eerste uren ook niet zelf staan.
Dierenarts gebeld en die wou alleen wat doen als het veulen in levensgevaar was, hij zegt die beentjes moeten nog goed trekken.
Dus ik dacht ook dat komt wel goed

Maar ja hij was gewoon een tikje apart. Ik kon niet helemaal vertel hoe en wat en de dierenarts begreep mij ook niet helemaal daarin

Het veulen deed iedere pas die hij zette de spaanse pas.
Hij sloeg letterlijk met zijn voorvoeten zijn moeder voor der hoofd en over zijn eigen oren heen.
Nou ja zoals jullie vast wel kunnen begrijpen kon ik wel janken! een veulen waar je zo lang op wacht en zoveel verwachtingen van hebt, zie je zo lopen en hij leek in ieder geval pijnloos dus dan is de angst dat die zo blijft lopen!
Zijn manier van lopen gefilmd en meteen naar de dierenarts gestuurd.
Deze belde mij op dat die het nog nooit gezien had! Deze man is 65+ dus ja draait al heel wat jaren mee

Dierenarts zaterdag op bezoek omdat die het veulen eerst rust wou geven en niet teveel beweging om zijn been stand zelf te laten verbeteren eerst.
Gelukkig liep die gisteren ochtend al zoveel beter maar hij stond nog wat stijl op zijn ene beentje, nu heeft die een injectie hiervoor gekregen (zoals ik begrepen om de pezen op te rekken)
En ik kan nu heel blij en trots zeg dat hij officieel gezond is

Zijn beentje is helemaal recht getrokken en gelukkig was het uit eindelijk gewoon dat die te veel opgevouwen in zijn moeder heeft gelegen.
Hij is behoorlijk flink en zijn mams is behoorlijk dik

En vandaag mocht die voor het eerst buiten

Maar het was wel even weer voor mij een stap terug uit mijn sprookje en even weer in de realiteit leven.