[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:47

gewoon doen,hoort bij toileteren

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:20

Mooi foto's allemaal hoor. Voorpluk ben ik niet erg van onder de indruk ;). Heb er hier een 2- jarige staan die haar eigen voorpluk op kan eten wanneer ze dat zou willen _O-

Van toileteren in de winter hou ik eigenlijk niet zo. Maar ik heb de pony's gewoon buiten lopen. Wanneer jullie ze op stal hebben zal het wel wat anders zijn, maar het zit er natuurlijk niet voor niets. Showseizoen is toch nog niet begonnen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:44

Ik haal hier ook niet echt iets van de veulens af, nog niet in elk geval. dekentjes gaan er hier bij -3jarigen ook niet op. Ook niet als ze straks naar de keuring moeten.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:47

Super Regtur!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:54

regtur schreef:
Allemaal weer een beetje aan de slag met de ponies.
Ook hier weer een nieuwtje. Willie Wortel heeft vandaag zijn eerste wedstrijd met de nieuwe amazone gehad. Ze start hem L2 en haalde op twee proeven 3 wp, resp 199 en 194. Mooie binnenkomer.

Ook hier zal hij het weer goed gaan doen. Was daarnet met foto's bezig, en ik kwam de foto's van mijn ritje op Willie wortel weer tegen. Wat een heerlijk beestje om te rijden was dat.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:13

Het is wel in de lijn der verwachting dat het goed zal gaan, maar het is vooral heel leuk voor Berber, die hem nu gaat uitbrengen. Want hoewel het 'makkelijk'lijkt om een bewezen pony omder je te hebben, de klik moet er toch maar zijn en je moet het toch maar weer waarmaken. Maar het begin is er, 2x oranje. We zijn heel blij dat we tot nog toe zulke goede en gedreven en vooral nuchtere amazones hebben gehad, die er samen met hun ouders voor hebben willen gaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:24

je vind ze niet makkelijk hoor die ruiters amazones, ik hoop er ooit ook zo eentje te vinden. voorlopig ga ik er dan maar zelf op. de ruitertjes die echt kunnen doortrainen, dressuur-en springmatig zijn maar op en hand te tellen.

Nog eventjes tussendoor, mijn 3jarige merrie voor de wagen
Afbeelding

Het zwarte jabadabadoo-veulentje
Afbeelding

En het pendragon-veulen
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:15

vind je pendragon nog steeds het mooiste veulen,wel lijkt de hals van je zwarte iets mooier en minder zwaar.
maar dat is moeilijk beoordelen van een foto en in wintervacht.

en toileteren doe ik wel in de winter maar wel tot op zekere hoogte.
winoa was helemaal kaalgeschoren en die heeft dus ook geen baardje,pepper heb ik de baard geknipt omdat ze gereden word en het haar anders tussen de gespen van het hoofdstel blijft zitten wat niet prettig is.
en presca doe ik ook de baard van knippen omdat ze anders echt verschrikkelijk uitziet,haar hoofd lijkt met al dat haar soms ijna vierkant haha.

verder kwa toileteren alleen de staart af en toe knippen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:57

Hier wordt niets geknipt of dergelijke, zeker in de winter niet.
Alleen de staart wil ik weleens knippen, maar is nu ook al tijden niet gebeurd en hangt mij prima.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:15

Wat een mooie foto's allemaal zeg! Presca en Winnetou vind ik allebei erg mooi.
Zitake, jou merrie staat ook prachtig voor de wagen zeg. En je veulens zijn ook allebei prachtig!

Heb vandaag een standfoto geprobeerd te maken van Azia, ben erg benieuwd hoe jullie vinden dat ze eruit ziet. Zou ze een goed figuur slaan op de keuring in april, of kan ik beter thuis blijven? Ben me aan het inlezen, maar heb er nog weinig kijk op of Azia er wat dat betreft goed (genoeg) uit ziet. :)

Afbeelding

(Haar kaak lijkt gigantisch, maar dat is eigenlijk alleen maar baard-haar ;)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:27

Bellarose schreef:
Wat een mooie foto's allemaal zeg! Presca en Winnetou vind ik allebei erg mooi.
Zitake, jou merrie staat ook prachtig voor de wagen zeg. En je veulens zijn ook allebei prachtig!

Heb vandaag een standfoto geprobeerd te maken van Azia, ben erg benieuwd hoe jullie vinden dat ze eruit ziet. Zou ze een goed figuur slaan op de keuring in april, of kan ik beter thuis blijven? Ben me aan het inlezen, maar heb er nog weinig kijk op of Azia er wat dat betreft goed (genoeg) uit ziet. :)

Afbeelding

(Haar kaak lijkt gigantisch, maar dat is eigenlijk alleen maar baard-haar ;)

Leuke merrie hoor. Ik denk dat je je niet hoeft te schamen op de keuring ;)

Ik vind de bovenlijn mooi en vloeiend.
Wel zie ik liever wat meer oprichting. Ook het beenwerk lijkt iets fijn evenals het hoofd wat lang (winterhaar?). Maar het kan heel goed komen dat het in real life anders is. Foto beoordeling kan heel anders zijn dan in het echt. Evenals een beoordeling van een pony in winterhaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:18

Ik vind haar er netjes opstaan hoor! Hoe oud is ze nu? Je moet even kijken of ze in voldoende conditie de winter uitkomt. Maar ik vind haar zeker niet mis. Mooi halsje, mooi hoofdje en rugpijn zeker niet mis. Gewoon proberen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:27

Allebei bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan! Dan ga ik toch maar proberen om alles geregeld te krijgen voor april!
Zitake, ze is nu 2 jaar en 8 maanden. Dan kan ze in april mee doen met de 3 jarigen, toch? Of moet ze dan nog bij de 2 jarigen? (ze wordt in mei 3)

Doen er van jullie nog mensen mee bij de merries? :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:12

De voorlok heb ik een aantal keer een tikje korter gemaakt...Té lang vind ik niet mooi....,maar wat Marouschka bedoelt is dat ie mooi dik is!
En uitdunnen daar begin ik niet aan ;) écht never nooit.Afgelopen september heb ik z'n manen nog gedaan en die mogen nu doorgroeien van mij.
@zitake; ze hebben allenmaal wel wat.
@bellarose;Idd die sik eraf en je hebt een heel ander beeld van je pony,maar evengoed vind ik d'r mooi.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:26

Bellarose schreef:
Allebei bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan! Dan ga ik toch maar proberen om alles geregeld te krijgen voor april!
Zitake, ze is nu 2 jaar en 8 maanden. Dan kan ze in april mee doen met de 3 jarigen, toch? Of moet ze dan nog bij de 2 jarigen? (ze wordt in mei 3)

paarden en pony's verjaren in januari, dus jou merrie is nu 3 en zal op de keuringen/shows mee moeten doen in de rubriek 3 jarigen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:08

Bellarose schreef:

ik zou lekker meedoen,het is een mooie pony en daarbij heb ik soms pony,s op keuringen gezien waar je je als eigenaar echt voor moest schamen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:53

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:16

Leuke foto's van iedereen. Ik heb weinig nieuws te melden, behalve dat ik nog steeds een stal aan het zoeken ben.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:45

Hoe is het bij jullie gesteld met de hoeven??
Onze Wynnetou loopt dag en nacht buiten,hij is afgelopen oktober bij de smit geweest en vandaag weer moet je zien hoe hard die zijn gegroeid in 3mnd tijd...
Afbeelding
En dan zijn groei van (9)augustus en 2e foto van 14januari
AfbeeldingAfbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:21

hij is goed gegroeit hoor!

hier is alles prima met de hoeven,presca is geloof ik in augustus of september voor het laatst geweest en tot nu toe hoeft ze nog steeds niet gedaan te worden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:16

Melanie5 schreef:
Leuke foto's van iedereen. Ik heb weinig nieuws te melden, behalve dat ik nog steeds een stal aan het zoeken ben.

Hier wel zat te beleven. Heb net de website weer bijgewerkt. onder 'Nieuws". En dan ben ik nog lang niet volledig...
Ga je nog naar de CHK?

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:46

@Regtur: Ik heb even je nieuwtjes gelezen! Leuk om zo op de hoogte te blijven...
Nog even dan gaat mijn merrie achter "jouw" 3 merries aan richting Zwitserland, maar voor die tijd mag ze nog even bij lou logeren.
;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:23

Mooi om bij te lezen Jenny.
Welke merrie heb je verkocht dan dadabo?

Hoeveel en wat voeren jullie je jaarlingen die straks naar de keuring moeten.
Krijg af en toe te horen dat ik teveel voer, ze krijgen ongeveer 1 schep (gewoon zo'n pavoschep vol) merriebrok, om de dag 2 scheppen slobber, wortelen, hooi/kuil onbeperkt. De zwarte was wat ielig, maar wordt nu mooi voller. de andere ziet er gewoon prima uit.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:59

zitake schreef:
Krijg af en toe te horen dat ik teveel voer, ze krijgen ongeveer 1 schep (gewoon zo'n pavoschep vol) merriebrok, om de dag 2 scheppen slobber, wortelen, hooi/kuil onbeperkt. De zwarte was wat ielig, maar wordt nu mooi voller. de andere ziet er gewoon prima uit.

Moet jij als dierenarts nu aan ons vragen wat jouw ponies moeten eten? :D

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik krijg wel eens de kriebels van dat soort vragen. Op bokt zie je veel van dit soort topics. Vreemden moeten kunnen bepalen hoeveel een pony aan voer moet hebben?
Dat is mijn inziens wel van vele factoren afhankelijk. Staat er nog gras in de weide? Is de pony snel vet of juist niet? Allemaal zaken die een vreemde niet kan beoordelen en dus ook geen goed advies over kan geven.

Mijn jaarlingen/ tweejarigen krijgen niets anders dan goed hooi (niet onbeperkt!). Af- en toe een boterhammetje of een wortel. Zien er prima uit en spelen en rennen door de weide.
Ik ben altijd wat terughoudend om gezonde, jonge dieren vol aan het krachtvoer te zetten.
Wanneer in maart het gras weer kwaliteit begint te krijgen zijn ze in april alweer te dik. Kan geen biks tegenop ;)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:25

zitake schreef:
Mooi om bij te lezen Jenny.
Welke merrie heb je verkocht dan dadabo?

Vierwindstreken Highlight, zie mijn profiel of kijk eens op mijn website.