[HK]Welshpraat 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thinkaboutit

Re: [HK]Welshpraat 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:04

Westernfreak schreef:
thinkaboutit schreef:
als ze geboren worden is het altijd spannend.
hoop altijd op hengsten~!!!!
dit jaar helaas mis gehoopt.
hopelijk volgend jaar weer beter en hopen dat ons paard ook weer een hengst krijgt!!

Hoop op hengsten ? Meestal wordt er gehoopt op merrieveulens!
Mij maakt het niet zoveel uit, alhoewel een merrie beter te verkopen is als veulen zijnde en als je een opvolgster wilt hebben ook wel makkelijk Haha!
Onze beste merrie gaf bijna alleen maar hengstveulens, waarvan we nu dus nog ééntje in bezit hebben (Teb)...van haar had ik graag nog wel een merrie gehad. Nou ja...nu spaar ik voor haar kleindochter Tong uitsteken

ja juist hengsten!! kun je ze weer bewaren voor de hengstenkeuring als ze goed lijken!
en dat proberen we met de paarden ook. en als het niet goed genoeg lijkt, ballen eraf en dan heb je mooi sportpaard. is makkelijker verkopen. als je bv paarden naar amerika verkoopt, is het makkelijker om hengsten of ruinen te verkopen. daar is in bij de sport paarden meer vraag naar

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:06

keresa schreef:
we mogen eigenlijk niet zeuren hé als het maar gezond is

daar heb je ook weer helemaal gelijk in!! dat is het aller belangrijkste.
en af en toe een goed merrie veulen is natuurlijk ook super, kun je ook weer mee verder

Westernfreak

keresa schreef:
en die kleindochter heb ik dus
Altingshof Marina op de foto hier boven

Ja

En inderdaad, we mogen blij zijn als er een gezond veulen uitkomt. Er kan erg veel gebeuren in de tussentijd, helaas...

Muzefee

keresa schreef:
we mogen eigenlijk niet zeuren hé als het maar gezond is

Klopt... Vind het bij Lin wel spannend hoor. Lijkt ook wel of ik een stuk voorzichtiger ben. Weet nog altijd niet wat er precies is mis gegaan afgelopen jaar.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:07

hallo iedereen! ik was er ook weer!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:08

ja, dat zijn geen leuke dingen als het mis gaat.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:09

Nee idd, en we weten dus echt niet hoe het komt, of het door de merrie kwam of dat het daarbinnen al niet goed is geweest. Wel is de bevalling moeilijk gegaan. Scheve mond

Hay Eefke

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:09

hi eefke, alles goed?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:11

thinkaboutit schreef:
ja juist hengsten!! kun je ze weer bewaren voor de hengstenkeuring als ze goed lijken!
en dat proberen we met de paarden ook. en als het niet goed genoeg lijkt, ballen eraf en dan heb je mooi sportpaard. is makkelijker verkopen. als je bv paarden naar amerika verkoopt, is het makkelijker om hengsten of ruinen te verkopen. daar is in bij de sport paarden meer vraag naar

Dat kan ik me voorstellen...
Moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de diertjes 3 jaar te houden Lachen En bij de A'tjes haal je het er financieel ook niet uit als je ze als sportpony verkoopt na 3 jaar.
Dat is dus het voordeel van een sportpony ! Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:12

hoi Eefke

Jody je let dan ieder volgend jaar nog beter op je pony
ik heb het met pleunie ook gehad eerste veulen is in het vlies blijven zitten en ik was een half uur daar voor nog geweest nu blijf je ernog steeds extra op letten of het wel goed gaat terwijl ik weet dat ze het ook zonder ons kan haar tweede veulen heb ik niet geboren zien worden maar toch liep hij er gelukkig gezond bij

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:14

Westernfreak schreef:
thinkaboutit schreef:

Dat kan ik me voorstellen...
Moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de diertjes 3 jaar te houden Lachen En bij de A'tjes haal je het er financieel ook niet uit als je ze als sportpony verkoopt na 3 jaar.
Dat is dus het voordeel van een sportpony ! Haha!

daar heb je gelijk in. maar gelukkig hebben wij die mogelijkheid wel en dat is ook de opzet van het verhaal.
en ik kan me inderdaad voorstellen dat een atje als sportpony minder opbrengt dan een d pony die EK loopt of een goed sport paard dat naar amerika verkocht wordt

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:14

ja hoor! wel erg natgeregend vandaag pfff, het hield maar niet op he?!

Veulentjes zijn leukkkk. Van jongs af aan hoop ik altijd op merries hahaha.
Als mijn verzorgpony namelijk zou bevallen van een hengstveulen, zou dat veulen met afspenen gelijk verkocht worden en een merrie mocht blijven. Gelukkig altijd merries geboren! Haha! was altijd heel spannend.

Nu maakt het me niet meer uit, als het maar gezond is. Geld voor veulen EN moeder. Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:15

Jah idd, maar omdat we niet weten of het aan Lin lag zijn we dus van niks zeker. Dus dit jaar extra opletten, we hebben ook getwijfeld eerst of ze nog onder de hengst zou, maar wel gedaan, ook omdat we weten dat ze graag veulens krijgt en echt een goede moeder is. Ik weet ook dat ze het nu niet leuk vind om geen veulen te hebben. En dan nemen we wel een risico, maar het kan natuurlijk altijd goed uitpakken. We zullen zien Lachen Laat me verrassen!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:16

van welke hengst is ze drachtig WF?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:17

dat jaar dat pleunie haar eerste veulen kreeg en dood was had 1 week later keresa die een veulen had een merrie en die kon ik met 5 dagen laten inslapen maar dan heb je het wel gehad hoor 2 in één week tijd
dus sinds die tijd heb ik als het gezond is een leeft maakt me niets uit als het een hengst is

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:19

Dat is inderdaad het beroerde ervan als je niet weet waardoor het komt.
Werken jullie eigenlijk met een birthalarm o.i.d ?
Wij niet, houden wel regelmatig de wacht 's nachts, maar dan kom je soms nog voor verrassingen te staan. Die merrie's veulenen gewoon in het uurtje dat je er even niet bent....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:20

thinkaboutit schreef:

Honeyhill

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:21

Westernfreak schreef:
Dat is inderdaad het beroerde ervan als je niet weet waardoor het komt.
Werken jullie eigenlijk met een birthalarm o.i.d ?
Wij niet, houden wel regelmatig de wacht 's nachts, maar dan kom je soms nog voor verrassingen te staan. Die merrie's veulenen gewoon in het uurtje dat je er even niet bent....

Wij geen birthalarm. Tjebbe is het birthalarm op stal Tong uitsteken Die word altijd wakker als het zover is Ja

Lin is afgelopen jaar midden op de morgen bevallen, tegen 11 uur. Was Tjebbe druk op de boerderij bezig, dus had niks door.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:22

Welshfanatic schreef:
thinkaboutit schreef:

Honeyhill

das die van janet en jakob he

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:23

Klopt... Schijnheilig

Ben er zelf niet heel gek van, maargoed als het goed is volgende keer Boomer Haha!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:24

wij hebben altijd camera id stal hangen.
en bij ons paard is het erg makkelijk te zien. zodra die doppen krijgt is het binnen een paar uur gedaan, kun je bij wijze van spreken de klok op gelijk zetten

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:30

ik heb ook zon ingebouwde wekker
ik weet ook altijd dat ze aan het bevallen zijn

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:34

Zo had ik dus afgelopen jaar een vreemd voorgevoel dat het bij ons niet vlekkeloos zou verlopen.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:35

keresa schreef:
ik heb ook zon ingebouwde wekker
ik weet ook altijd dat ze aan het bevallen zijn

scheelt heel wat onrustige nachtjes!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:41

ja dat wel maar het is nu zo dat ik niet direct weg kan s'nachts ik heb mij dochter thuis en ben alleen maar waar ze staan worden ze goed in de gaten gehouden en geholpen dus dat is alweer een geruststelling voor mij