[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:43

Na lang twijfelen heb ik toch besloten beide merrie's niet in te schrijven voor de HK ;) Maar zullen wel deelnemers zijn.

Verder heb ik dit jaar niet zo veel meegekregen van de jurycursus of de sectie D denktank. Dus ik kan je het niet vertellen, Berry.

Temptation, gefeliciteerd!
Ines, leuke foto's van je kleine dames. Zwartje is ook leuk! En ook leuke foto van Deano. Ookal zie ik deze ex-buurman van Roos geregeld nu ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:16

cuneracobs schreef:
duidelijk , dan blijft dus de vraag welke nieuwe?? of gaat 1 iemand het doen?
'
ik heb ook ingeschreven voor de hengstenkeuring , ben benieuwd of er een beetje aantallen komen.

1 van ons, maar niet door onszelf. Als veulen verkocht. k Heb er goeie berichten over gehoord, maar ja, eerst eens zien.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:50

regtur schreef:
cuneracobs schreef:
duidelijk , dan blijft dus de vraag welke nieuwe?? of gaat 1 iemand het doen?
'
ik heb ook ingeschreven voor de hengstenkeuring , ben benieuwd of er een beetje aantallen komen.

1 van ons, maar niet door onszelf. Als veulen verkocht. k Heb er goeie berichten over gehoord, maar ja, eerst eens zien.

niet van jullie dus . .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:54

AniekR schreef:
Na lang twijfelen heb ik toch besloten beide merrie's niet in te schrijven voor de HK ;) Maar zullen wel deelnemers zijn.

Verder heb ik dit jaar niet zo veel meegekregen van de jurycursus of de sectie D denktank. Dus ik kan je het niet vertellen, Berry.

Temptation, gefeliciteerd!
Ines, leuke foto's van je kleine dames. Zwartje is ook leuk! En ook leuke foto van Deano. Ookal zie ik deze ex-buurman van Roos geregeld nu ;)

Haha _/-\o_

Ja zwartje wordt ook steeds leuker, maar die is nog vol aan het ontwikkelen. Deano was blij weer even buiten te zijn. Hij vloog in het rond ~~}>

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:36

patrick76 schreef:
regtur schreef:

niet van jullie dus . .[/quote]

Nou ja...je snapt toch wat ze bedoelt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:42

:x :x <<) <<)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:44

Iemand die een adresje weet waar je goede en mooie 'typische engelse' kleding kan vinden? mag ook Engeland zijn.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:45

Met mijn pony gaat het nog steeds erg goed.

Alleen wordt het verhaal steeds vreemder. Ze zou 3tjes hebben (volgens de manege), ik vraag ja op WAT dan? Want op de foto's is helemaal niks te zien. Vervolgens geen reactie. Ook op andere vragen krijg ik geen antwoord om het verhaal te verduidelijken.

Ook kreeg ik geen reactie op dit:
Mijn eigen DA zei: ik zie zelden pony's van 15 die er nog zo goed bij staan!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:38

Wat een vaag verhaal rienne. Ik denk dat ze van de pony afwilden, maar misschien bang waren geen koper te vinden en dat ze jou dit verhaal verteld hebben zodat je haar terug nam. Het blijft vreemd.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:29

Om even terug te komen op de onduidelijke opmerking die ik maakte over de CHK. Een eigen fokprodukt blijft gevoelsmatig altijd een beetje van jezelf. Ook al is -ie als veulentje verkocht. Als hij het slecht doet baal je, en als hij het goed doet ben je er trots op, zo simpel is dat. Dat heb ik niet met een pony van een buurman of vage kennis, of laat ik het zo zeggen, dat voelt anders.Je kunt blij voor iemand zijn, of medeteleurgesteld, maar staat jouw stalnaam ervoor dan is dat van andere orde. En iedereen die zelf ponies showt kan weten hoe dat is.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:00

@regtur: Je opmerking was niet onduidelijk hoor.
Mooi dat als je een pony verkoopt je nog steeds hoopt dat hij het goed gaat doen.
Geniet ervan!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:48

Ach Jenny, je bent niemand verantwoording schuldig.

Vind trouwens ook dat juryleden en aspirant juryleden zich professioneler kunnen gedragen op een openbaar forum.

En verder wil ik iedereen alvast een hele fijne kerst toewensen {:)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:01

rienne schreef:
Met mijn pony gaat het nog steeds erg goed.

Alleen wordt het verhaal steeds vreemder. Ze zou 3tjes hebben (volgens de manege), ik vraag ja op WAT dan? Want op de foto's is helemaal niks te zien. Vervolgens geen reactie. Ook op andere vragen krijg ik geen antwoord om het verhaal te verduidelijken.

Ook kreeg ik geen reactie op dit:
Mijn eigen DA zei: ik zie zelden pony's van 15 die er nog zo goed bij staan!

Hmm ik heb iets gemist....om welke pony gaat het?
En zowieso,moet die manege jouw dat toch aan kunnen aantonen met foto's...die krijg je nl.
En binnen 3mnd na verkoop (zonder keuring)kun je de koop ongedaan laten maken als het blijkt dat ie niet geschikt is waarvoor die bedoelt is.Dan moet ie in die tijd wel gekeurd zijn en verklaring van DA.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:09

Vivana, mijn oude pony is terug bij mij. En ze blijft bij mij.

Ze zou naar de slager gemoeten hebben omdat ze slecht was op alle 4 de benen. Daarna was het vanachter, toen was het hoefkatrolontsteking van voor. Toen ik naar de kliniek belde was het geen hoefkatrolontsteking maar de pees was vergroeiid met het straalbeen.
Dus de foto's opgevraagd en ben daarmee naar mijn eigen DA gegaan. Conclusie, niets aan de hand!

Verder iedereen een fijne kerst

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:16

rienne schreef:
Vivana, mijn oude pony is terug bij mij. En ze blijft bij mij.

Ze zou naar de slager gemoeten hebben omdat ze slecht was op alle 4 de benen. Daarna was het vanachter, toen was het hoefkatrolontsteking van voor. Toen ik naar de kliniek belde was het geen hoefkatrolontsteking maar de pees was vergroeiid met het straalbeen.
Dus de foto's opgevraagd en ben daarmee naar mijn eigen DA gegaan. Conclusie, niets aan de hand!

Verder iedereen een fijne kerst

Ah okay als ie toch terug is...geen woorden meer over vuil maken dan ;)

En namens mij ook ; Iedereen alvast een fijne KERST gewenst! {:)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:38

Iedereen fijne feestdagen!

Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:09

Iedereen fijne kerst gewenst! Hier helaas geen mooie rood/witte foto's. Wel 'n update, Jolin haar buik zie je af en toe bewegen :):)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:21

Girlgamer schreef:
Ach Jenny, je bent niemand verantwoording schuldig.

Vind trouwens ook dat juryleden en aspirant juryleden zich professioneler kunnen gedragen op een openbaar forum.

En verder wil ik iedereen alvast een hele fijne kerst toewensen {:)

dat is iets nieuws. Nooit geweten dat er juryleden of asspirant juryleden actief zijn op bokt. Wel mensen die ooit al eens zijn gezakt voor de cursus. Weten over wie je praat is misschien wel een vereiste voordat je iets roept.

Iedereen fijne kerstdagen gewenst .

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:24

Het maakt niet uit wie je bent...die opmerking over de door Regtur gefokte hengst die naar de CHK gaat was ook niet nodig!
Ook al is de hengst niet meer van haar, wat ze ook gelijk zegt, mag ze daar trots op zijn!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:05

Wist niet dat diegene al gezakt was? :oo

Vind het gewoon jammer dat er mensen bij zijn die dingen zoeken om steeds weer iets over dezelfde mensen en/of hun pony's te zeggen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:09

natuurlijk is en moet een ieder trots zijn op haar/zijn fokproduct en zeker als het netjes en goed op de hengstenkeuring verschijnt. Het is als fokker ook fijn dat er mensen zijn die bij je een veulen kopen, hier toekomst in zien en deze opfokken voor de hengstenkeuring. Vind alleen dat de opfokker en degene die de hengst klaar maakt misschien wel meer een pluim mag krijgen dan de fokker. Zeker gezien het feit dat de eerste er toch meer tijd en energie in heeft gestoken dan een fokker die het dier al als veulen verkoopt.
Mijn reactie is totaal geen aanval op bepaalde mensen of dieren mocht dat gedacht worden.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:13

Girlgamer schreef:
Wist niet dat diegene al gezakt was? :oo

Vind het gewoon jammer dat er mensen bij zijn die dingen zoeken om steeds weer iets over dezelfde mensen en/of hun pony's te zeggen.

als je een klein beetje thuis bent in de wereld weet je dat de juryleden die doorgedrongen zijn tot de daadwerkelijke cursus eerst een aantal jaren moeten stagelopen alvorens ze kunnen slagen of zakken. Er zijn wel een aantal bokkers die aan de cursus hebben willen deelnemen maar bij het toelatingsgesprek al ongeschikt leken of niet de kunde in huis hadden die verwacht wordt.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:18

patrick76 schreef:
natuurlijk is en moet een ieder trots zijn op haar/zijn fokproduct en zeker als het netjes en goed op de hengstenkeuring verschijnt. Het is als fokker ook fijn dat er mensen zijn die bij je een veulen kopen, hier toekomst in zien en deze opfokken voor de hengstenkeuring. Vind alleen dat de opfokker en degene die de hengst klaar maakt misschien wel meer een pluim mag krijgen dan de fokker. Zeker gezien het feit dat de eerste er toch meer tijd en energie in heeft gestoken dan een fokker die het dier al als veulen verkoopt.

Is dat nu allemaal wel zo? Tuurlijk is opfokken en gezond houden en vervolgens in juiste conditie brengen voor een keuring een kunst. Maar een juiste hengstenkeuze maken is ook niet eenvoudig ;)
Misschien kun je zelfs wel stellen dat de kunst van een juiste hengst uitzoeken bij je merrie een grotere kunst is dan een goed veulen kopen (de veulenkampioen bijv.) en daar vervolgens succesvol mee zijn.
Heb ik al wel eens eerder geschreven trouwens.
Voor mij zit de uitdaging niet in het 'kopen van het succes van een ander', maar in het vastleggen van juiste karakters, bewegingen, types enz. enz.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:44

natuurlijk is iets fokken wat goed is een kunst. En des te mooier is het als een ander het mooi vind. Maar een veulen kan heel mooi lijken en toch heel anders uitgroeien. dat weten we ook allemaal en ook daar zijn voorbeelden van te noemen. En hoeveel veulens worden daadwerkelijk bewust gefokt? Denk dat er veel fokkers (lees vermeerderaars/handelaren) zijn die hun grote aantallen merries bij 1 en dezelfde hengst dekken omdat ze die zelf op stal hebben staan.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:55

ja klopt patrick , of het bestuur stond niet achter de persoon...

ik denk dat de huidige markt niet meer toelaat om 1 hengst op verschillende merries te zetten , en ik denk dat een hoop fokkers/vermeerderaars daarmee de fout in gaan , of maar gaan dekken bij de hengst om de hoek....
snap dat soot mensen totaal niet.
ikzelf ben nog steeds erg blij met de gok om een hengst uit noorwegen te halen voor 2 merries, zijn veulen staat nu op stal en ben zeer benieuwd naar volgens show seizoen, echt een show kikkertje
Laatst bijgewerkt door cuneracobs op 22-12-11 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt