LinSa schreef:Mijn kleurengenetica is niet heel best, maar ik dacht dat perlino x vos palomino wordt?
Cremello x vos is 100% palomino.
Perlino x vos is valk, palomino of smokey black.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:Linsa, wat voor type wil je gaan fokken? Puur sportgericht? Ik zou bij het kiezen van een hengst voor haar heel erg Letten op beweging en bovenlijn. Zelf zou ik de verbinding naar achter beter willen zien en een beter stuwende achterhand, opwaarts gerichte pony in de beweging. Met name dat vind ik belangrijk voor het mennen. Kleur kijk ik persoonlijk nooit naar.
Karina schreef:Ja, klopt, ik heb met Willie Wortel 2 smokey blacks gefokt uit een vos merrie. De tweede is bij nieuwe eigenaars van de merrie geboren, de eerste is verkocht naar Portugal, nu tweejarige hengst die ik vorige maand terug heb gezien en echt gave pony aan het worden. Begin mei verwachten we er een van Willie Wortel uit onze silverbay merrie Porsche, heeeel benieuwd.
regtur schreef:Karina schreef:Ja, klopt, ik heb met Willie Wortel 2 smokey blacks gefokt uit een vos merrie. De tweede is bij nieuwe eigenaars van de merrie geboren, de eerste is verkocht naar Portugal, nu tweejarige hengst die ik vorige maand terug heb gezien en echt gave pony aan het worden. Begin mei verwachten we er een van Willie Wortel uit onze silverbay merrie Porsche, heeeel benieuwd.
Van Willie Wortel zijn wel een paar meer smoky blacks geboren, maar meestal uit vossen met grijze manen ( is dat sooty?), een enkele uit een donkere valk, of uit een koffievos. Maar zover mij bekend niet een uit een zwarte of bruine, hoe zit dan dan?
Gigixponys schreef:Mag ik ook even een vraag stellen?
Ik heb vroeger een welsh b gereden en heb haar pas teruggevonden, waardoor ik nu haar afstamming weet. Ze is van Casperhof's Eddy x Winnie's Jordy (v. Eyarth Harlequin). Ze is een hele goede springpony en nu vroeg ik me af of dat typisch voor deze lijnen is?
En van de hengst (Eddy) kan ik geen info vinden, weet iemand meer over hem?
ukkiepuk schreef:Gigixponys schreef:Mag ik ook even een vraag stellen?
Ik heb vroeger een welsh b gereden en heb haar pas teruggevonden, waardoor ik nu haar afstamming weet. Ze is van Casperhof's Eddy x Winnie's Jordy (v. Eyarth Harlequin). Ze is een hele goede springpony en nu vroeg ik me af of dat typisch voor deze lijnen is?
En van de hengst (Eddy) kan ik geen info vinden, weet iemand meer over hem?
Weet je zeker dat het niet Casperhof's Freddy was?
Welshjes zijn volgens mij over het algemeen genomen erg goede springers.
nynkeline schreef:Mag ik me ook melden? Vind het interessant om mee te lezen! Ben sinds vorig jaar in bezit van een welsh nwr veulen. Nu dus enter. Nog niet toe aan fokken dus, maar is wellicht zeker iets voor de toekomst.
Probeer me er dus wat meer in te verdiepen omdat ik vrijwel alleen in het kwpn wereldje zit, nog niet zoveel idee over alle hengsten etc. Ken er uiteraard wel enkele. Maar wat meelezen en ideeën op doen is nooit verkeerd!
pien26 schreef:@Fotografie91
Het wordt spannend. Tijd kan niet snel genoeg voorbij gaan, pony wordt het ook zat
[ [url=m/nL796p.jpg]Afbeelding[/url] ]