Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
T3mptati0n schreef:Jenny; Hoe doet ukkepuk het die we laatst afgespeend hebben?
regtur schreef:T3mptati0n schreef:Jenny; Hoe doet ukkepuk het die we laatst afgespeend hebben?
Goed. Ondanks dat ze heel schuw en brutaal leek, liet ze het toe dat ik haar overal aanraakte en borstelde. Ze had maar een keer een terugval, toen draaide ze haar achterhand naar mij toe. Ze wilde gaan meppen, maar dat mag niet.
Als het lukt het in 1x goed te corrigeren, proberen ze het nooit weer. Ze wordt nu al heel aanhalig en daar ben ik blij mee. leuk om zo progressie te zien.
Het paloveulen begint ook door te krijgen dat mensen geen monsters zijn, omdat ze aldoor op hun achterbenen staan en rare geluiden uitstoten. Dat komt dus ook helemaal goed.
rienne schreef:Vind het ook een beetje naïef. De fokker kan daar toch ook niks aan doen. Wormen kan een pony altijd hebben. Er zijn hier genoeg discussies over geweest. En te lange hoeven ja, dat is ook een beetje aan jou hé?
1 van onze pony's heeft ook knie die soms vast slaat. En die is altijd op tijd bekapt, groeide gelijkmatig en goed in het voer dus wil niet altijd iets zeggen.
uryanne schreef:Een aantal jaar geleden was ik al eens op een info avond van onze dierenarts die hij samen met virbac organiseerde. Toen werd al gezegt dat mensen veels te veel ontwormden en dat dat alleen maar resitentie opleverde. Nu is ook de politiek overtuigd![]()
Sindsdien ontworm ik alleen wanneer ik denk dat dat nodig is (dikker wordende buik e.d.). Alleen de veulens ontworm ik preventief. Ik zie meer heil in goed weilandbeheer. Paarden/ ponies worden bij mij ook niet geent. Alleen de dieren die regelmatig het erf moeten verlaten.