[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:53

ik krijg ook geen gehoor en eerlijke uitleg, ik pas ervoor langer mee te werken aan deze vorm van discriminatie dus als regels zo blijven komen er deze winter geen cobs van mij en a's op de keuring liveries is een ander verhaal maar heb 2 cobs staan en 1 a ik pas ervoor om maar weer alles te slikken, ik weet het ze zullen er gene nacht minder om slapen , maar zo krijgen ze nooit cobs ze zijn er wel!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:09

cuneracobs schreef:
ik krijg ook geen gehoor en eerlijke uitleg, ik pas ervoor langer mee te werken aan deze vorm van discriminatie dus als regels zo blijven komen er deze winter geen cobs van mij en a's op de keuring liveries is een ander verhaal maar heb 2 cobs staan en 1 a ik pas ervoor om maar weer alles te slikken, ik weet het ze zullen er gene nacht minder om slapen , maar zo krijgen ze nooit cobs ze zijn er wel!

Ik snap de frustratie wel een beetje. Is het idee van Vivana niet wat? Tijdens de training eronder en een week voor de keuring er weeer onder vandaan? Puur om teveel slijtage te voorkomen.
Wanneer hij dan niet goed genoeg meer zal bewegen moet je je (zoals ik eerder al zei) mijn inziens afvragen wat een dergelijke hengst als vaderdier waard zal zijn.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:21

ik ben zelf hoefsmid en ik vind het niet fair tegen over een dier om hem te trainen met beslag er onder weg te halen en dan te eisen van dat dier dat deze op het harde 100% scoord en op die kleine volte ook , daar komt bij dat je door je aanwezigheid je weer toegeeft aan dit rare regelement.
ik ben helemaal niet een anti stamboek iemand ( juist tegen over gesteld ) want vind dat met name met de cobs laatste jaren er super gekeurd word maar dit kan niet langer

uryanne

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:27

Hoe zit het met oudere hengsten die in de sport uitgebracht worden bij het NWPCS? Moeten die speciaal voor de keuring de ijzers er onderuit?
Als je in Engeland kijkt op een show is het toch juist een unicum als er een (oudere) hengst zonder ijzers de ring inkomt of vergis ik mij?

Ben het dan eigenlijk wel eens met je. Inderdaad is het niet echt fair tegenover een hengst. Nogmaals; als hulpmiddel, niet als corrigerend middel lijkt het mij geen enkel probleem.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:06

@Uryanne, als ik het goed begreep staat in het regelement (staat ook in welsh magazine) 'normaal beslag toegestaan voor alle stamboekhengsten van 4 jaar en ouder'. Ik vat dat op alsof dat over alle secties gaat.

Edit; of bedoel je oudere hengsten die nog niet opgenomen zijn in het stamboek en voor het eerst aangeboden worden? Dat geldt voor de merries op RK ook, daar moeten ook de ijzers er onderuit voor stamboekopname.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:01

hier nog iemand die de stallen en wei kwijtraakt...

heb gelukkig nog de tijd tot de veulens geboren zijn maar toch,vind maar eens plek voor 5 pony,s tegen die tijd.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:23

inowa@ het lijkt een beetje schering &inslag te worden. Wij kregen in aug ook te horen dat de plek die wij voor de winter mogen gebruiken, per 20 sept verkocht werd. Het is nog onduidelijk wat er precies gaat gebeuren, maar we hebben tijdig maatregelen genomen.1/3 van de ponies verkocht, dan is de stress alweer minder groot.Verder hebben wij land genoeg, maar als het een week regent hebben we teckels ipv welshponies. En alles op stal zetten kunnen en willen we niet.
Jij hebt dus nog wel een marge en tegen die tijd dient zich vast een oplossing aan! succes ermee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:08

@inowa: jij ook al. Balen zeg. Hoe ver zit jij van Nederweert vandaan? Misschien weet ik daar nog iemand voor je.
Hier inmiddels wel een plek voor 3 van de ponies. De 3 kleinste kunnen bij een vriendin op het land. 3 veulens gaan zaterdag naar Drenthe en zondag komt er weer iemand voor Bink. Dan houd ik er nog 6 over om te verhuizen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:36

Melanie5 schreef:
@inowa: jij ook al. Balen zeg. Hoe ver zit jij van Nederweert vandaan? Misschien weet ik daar nog iemand voor je.
Hier inmiddels wel een plek voor 3 van de ponies. De 3 kleinste kunnen bij een vriendin op het land. 3 veulens gaan zaterdag naar Drenthe en zondag komt er weer iemand voor Bink. Dan houd ik er nog 6 over om te verhuizen.

Voor welke zoek jij nog plek?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:22

regtur schreef:
Voor welke zoek jij nog plek?

De drie drachtige merries, de oude Dyfed merrie, Damon en mijn D pony ruin.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:04

Hallo Allemaal,

Weet dat ik eigenlijk nooit reageer, maar lees wel mee. ^_^

Kom even spammen hier voor de Young Stock keuring in Heinkenszand. Is 10 december 2011 op stal Vermeu, georganiseerd door Welsh Vereniging rond de Schelde.
Voor ieder wat wils.

Greets,

Diana

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:46

Ik lees hier ook nog wel eens mee...
Lees ook nu dat er ineens veel mensen weer op zoek moeten naar een ander stuk wei.
Erg rot... (ik weet net als velen hier hoe het voelt)

Maar mijn vraag is; wij hoorden laatst dat er in 2012 iets veranderd met het melkquotum, waardoor er veel boeren losse (weide)grond zouden gaan verkopen.
Is dat hier ook bekend?
En weet iemand hier meer van misschien?

(wij staan nu nog goed, maar hebben oren en ogen wel open voor een stuk eigen wei kopen, vandaar dat we hier iets van opvingen)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:26

Wij zijn aanwezig (als hoofdsponsor zijnde) met de 2 hengsten op de Youngstock show.

@melanie en inowa, jullie willen de pony's dichtbij huis houden zeker? Want bij ons in de straat is nog een wei met stallen te huur.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:36

aangezien ik enkel mijn fietsje heb dan wil ik het graag wel in de buurt houden.
op zich is er redelijk wat weide in de buurt wat leeg staat maar niet iedereen wil het verhuren,dat is een lastig punt hier maar denk dat ik het hoe dan ook wel voor elkaar krijg.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:09

rienne, ik wil ook in de buurt blijven. Heb alleen een brommer.
Buster: vanaf 2012 bestaat het melkquotum niet meer. Dit houdt in dat de boeren zoveel melk mogen leveren als ze willen. Dat dit gaat leiden tot meer verkoop van grond klopt deels. Kleine boeren zullen worden weg gewerkt door de grote bedrijven. Zij zullen stoppen met het bedrijf en verkopen. Alleen zal de vrij gekomen grond opgekocht worden door de grotere bedrijven.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:31

Een stuk grond aankopen is hoe dan ook altijd voordeliger en biedt meer zekerheid dan huren. Helemaal wanneer het pensionstalling betreft.Ik heb al veel schrijnende verhalen gehoord van goedwillende mensen, die zelf veel geld en tijd staken in de bouw van stallen, paddock enz. en pardoes aan de kant werden gezet.( de goede niet te na gesproken hoor!) Maar met alleen een stuk grond ben je er niet. Er moet afrastering komen, schrikdraadapparaat, water, sloot of puls, of dagelijks slepen met bussen water. En zonder enige stal of schuilgelegenheid is ook lastig. Verder moet het land bewerkt worden, bloten, slepen , kunstmest zaaien, onkruid verwijderen, mollen vangen, waarbij de bestemming goed in de gaten moet worden gehouden. En dan waterschaps- en polderlasten, soms ruilverkavelingslasten, recht van overpad, om maar een paar zaken te noemen.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:08

Melanie: bedankt voor je antwoord, hier kan ik me iets bij voorstellen!
Regtur: dit is ook waarom wij al lange tijd 'rondneuzen' en nog niet iets geschikts gevonden hebben...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:56

Buster schreef:
Melanie: bedankt voor je antwoord, hier kan ik me iets bij voorstellen!
Regtur: dit is ook waarom wij al lange tijd 'rondneuzen' en nog niet iets geschikts gevonden hebben...

Als het de verwachting is dat veel kleinere boeren gaan stoppen, dan zou het maar zo kunnen gebeuren , dat er ook hier en daar kleinere percelen te koop komen, die niet zo interessant zijn voor grootschalige bedrijfsvoering.
Gemeenten willen ook nog weleens braakliggende stukken verhuren, die aangekocht zijn voor woningbouw en/of industrie. Nu alles wat op zijn gat ligt, blijft er veel grond onbenut liggen. Maar daarmee heb je geen zekerheid, hooguit voor een jaar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:01

Overigens stelde ik laatst dat je pas rond de jaarwisseling echt kunt zien of een merrie dragend is, maar hier kom ik toch op terug. het verschil tussen een dragende, uitgeteld 3e wk april, en een guste is toch wel duidelijk. Beide merries zijn overigens in goede conditie, maar het verschil in buikomvang is heel duidelijk.
Afbeelding

Afbeelding

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:18

Dat is een lekkere dikkert jannie!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:21

Smokey gisteren voor het eerst een bitje ingedaan.
"Hoe gooi ik dat ding uit mijn mond".

Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:27

Jenny, als ze voor je staan lijken ze dikker haha!

dadabo, bitje vind ie niet zo grappig :) Je zit vlakbij trouwens, zie ik nu pas

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:28

T3mptati0n, Ja klopt, had ik wel al gezien.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:21

dadabo schreef:
Smokey gisteren voor het eerst een bitje ingedaan.
"Hoe gooi ik dat ding uit mijn mond".

Afbeelding

Jij hebt in 2 maanden al meer met haar gedaan dan ik in 2 jaar.
Ik heb mijn leven gebeterd en ben nu al lekker met de veulentjes aan de slag.
En dat is een goed gevoel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:52

leuke zwarte hierboven.

vandaag eens op bezoek geweest bij RoughClouds Priscilla,die is nu 2,5 jaar oud.
zusje van presca maar echt nergens in te zien! en ze komen toch echt allebei van pepper.

Afbeelding