Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien26 schreef:Mijn merrieslijn fokt groot door (vertelde de fokker)
Hengsten van nu 145 kunnen met gemak nog 4 a 5 cm groeien. Als je nu een hengst hebt van 140 is de eindmaat 145. Kan mijn merrie zeker hebben met haar 155cm, als ze al niet wat groter is. Ze is nu drachtig van zandro en die is toch ook 150cm. Kleinere hengsten zijn wel welkom
AniekR schreef:pien26 schreef:Mijn merrieslijn fokt groot door (vertelde de fokker)
Hengsten van nu 145 kunnen met gemak nog 4 a 5 cm groeien. Als je nu een hengst hebt van 140 is de eindmaat 145. Kan mijn merrie zeker hebben met haar 155cm, als ze al niet wat groter is. Ze is nu drachtig van zandro en die is toch ook 150cm. Kleinere hengsten zijn wel welkom
Zie post hierboven, ik denk dat ze er zijn die met 3 jaar 1.45m zijn en nog 4cm groeien, maar ze zullen er ook zijn die dat blijven of uiteindelijk 1.46m worden.
AniekR schreef:De PB vos was inderdaad geheel B gefokt, verder waren er nog twee B x NWR, die waren bruin en palomino. Echter lieten die het allebei in beweging zitten. De bruine nog best aansprekend type.
Ik denk dat voor de grote NWR's zo'n hengstje van 1.45m ook al heel wat is. Ik heb ook leuke "kleintjes" gezien, maar heb zelf dan weer te kleine merrie's daarvoor.
regtur schreef:Wij hebben een A, die als 2 jarige al boven de grootste merrie in onze kudde uitstak.Een merrie die officieus gemeten 1,23m is. Vraag me af of zij, de 2 jarige dus, een serieuze B maat gaat krijgen.
[ [url=m/0eOoc1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r0IKbw.jpg]Afbeelding[/url] ]
vivana schreef:Dat is toch wat de jury ervan vind en ik ben 't er toch wel over eens...