Regtur, ik heb er nog wel eentje in de aanbieding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:Melanie5 schreef:Heb vandaag te horen gekregen dat ik binnen 2 maanden een nieuwe stal moet hebben gevonden. De mensen waar ik nu van huur, hadden een deel van hun terrein verkocht en gaan nu een nieuw huis bouwen. Ze vonden de ruimte die ze hebben te klein, dus nu gaan ze mijn deel van de stal bij het huis trekken en ik kan dus vertrekken. Dit werd vandaag even tussendoor gemeld. Lekker dan, met de winter voor de deur. Hoe ga ik zo snel een betaalbare plek vinden voor 13 ponies?
Lekker kl*te dus weer.
Het zit jou dus niet mee, dit jaar!
Ik weet hoe het voelt, daar wij afgelopen zomer met een vergelijkbaar probleem zaten, (waarover nog steeds geen zekerheid is) maar toen hebben wij nog een heel aantal ponies kunnen verkopen. Dat zal nu ook niet makkelijk meer gaan, met de winter voor de deur.
Er heeft mij nog iemand gevraagd om een hengst of ruin van 1,20 2 of 3 jaar , maar die heb jij niet?
cuneracobs schreef:toch weer jammer van het stamboek he , met hengstenkeuring gaan we gewoon door met de discriminatie van de welsh ponys tegen over de nwr en wpbr zo jammer, denken ze nu werkelijk dat een cob of een a niet getraind word en dus zn voeten niet zal slijten de winter door??
kan iemand mij het verschil uitleggen kwa eventueel beslag voor een nwr en partbred of de rest van de welsh ponys?
anders klaargemaakt? leg het mij maar uit we hebben vanb verschillende secties hengsten op stal voor de hk maar ik zie het verschil nog niet
heb het beetje gehad met de regeltjes van het nwpcs
zitake schreef:Waarom zou een 2,5 jarige ijzers nodig hebben? Voor al die kilometers die het over de weg moet maken?Ik gok dat ze niet beslaan mogen worden. Ik vind het onzin eigenlijk.
cuneracobs schreef:Nee, ik heb het inderdaad nooit zelf gedaan. Ik heb het wel zien gebeuren.maar wel eens een hengst klaargemaakt? getraind? je zal moeten trainen om een hengst klaar te krijgen op 2,5 jarige leeftijd om hem "klaar" te hebben dan, volwassen!
BlackDevils schreef:cuneracobs schreef:Nee, ik heb het inderdaad nooit zelf gedaan. Ik heb het wel zien gebeuren.maar wel eens een hengst klaargemaakt? getraind? je zal moeten trainen om een hengst klaar te krijgen op 2,5 jarige leeftijd om hem "klaar" te hebben dan, volwassen!
Ik vind het ook niet fair om ze klaar te stomen terwijl ze daar fysiek en mentaal nog niet toe in staat zijn. Dat zelfde geld voor jaarlingen 'klaar' maken. Er zijn maar weinig hengsten die dit aan kunnen. Een hengst moet ook gelegenheid krijgen om daarna nog te groeien. Wanneer ik opmerkingen zie als nog te jeugdig, geen vaderdier en geen hengstuitdrukking bij dat jonge spul dan denk ik liever vooruit. Een vroegbloeier is vaak niet de sterkste. Sommige hebben gewoon wat tijd nodig.
Bolero (NWR) vond ik op de keuring er nog niet klaar voor maar de potentie liet zich wel zien. Toen ik later de foto's zag van het examen van de verrichtingen was ik ook blij verrast. Dat heet ontwikkeling. Ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet op de komende HK.
zitake schreef:Geen enkele 3 en zelfs 4 jarige is klaar om zo klaargestoomd te worden. Ik blijf ervan overtuigd dat ze de leeftijden gewoon naar 5 moeten optrekken, pas dan is een dier goed uitgegroeid, ook de laatbloeiers min of meer, einde discussies daarover. Maar geen enkele hengstenhouder, fokker, gaat opfokken tot 5 jaar.
Of ze nu met of zonder ijzer staan, ook met bekappen kun je een hoop aan stand veranderen, en elke pony wordt ook voor de keuring netjes op de voeten gezet. Dus tja waarom een a of b niet op ijzers zou mogen?
patrick76 schreef:wie legt mij nu dan uit waarom de NWR en WPBR wel ijzers voorgebracht mogen worden? Dar was eigenlijk de vraag van Berry !!!! En dan niet de smoes van het bestuur omdat ze enkele weken later moeten worden aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek.
patrick76 schreef:wie legt mij nu dan uit waarom de NWR en WPBR wel ijzers voorgebracht mogen worden? Dar was eigenlijk de vraag van Berry !!!! En dan niet de smoes van het bestuur omdat ze enkele weken later moeten worden aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek.