[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:30

winoa is ook een welsh a die in de categorie B is ingemeten begin van het jaar omdat ze 1,21m is.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:25

Ik heb dat verhaal over die predicaten bij het WPCV eens doorgelezen, maar dan komen er nog wel een paar van onze ponies in aanmerking voor zo'n zilveren of gouden medaille. Ik weet alleen niet of de eigenaren er belang bij hebben. Bij sportmensen gaat het om andere zaken.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:42

PeeWij schreef:
Melanie we praten hier over KNHS of vergelijkbaar dus een A (sport)pony tot 1.18m En daar vallen toch veel sectie A's in

Eh ik denk dat ik het even niet begrijp maar een sportpony van 118cm is toch écht een B categorie........(een A-sportpony van 118cm bestaat dus niet).
Laat ik het zo stellen, onze Fellow hebben ze erin gemeten die is precies 118cm,maar omdat de meter het toch e´cht een typysche welsh sektie A vond heeft hij er 16,9cm van gemaakt en dan ben je nét binnen de A categorie....
Gaan ze gewoon vanuit de Sektie's waaronder ze vallen is het een ander verhaal...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:31

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je dan niet op alle shows punten voor predikaat kunt verdienen?
Maar goed, voor mij zijn al die predikaten niet zo van belang.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:43

Dyonne schreef:
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je dan niet op alle shows punten voor predikaat kunt verdienen?

Niet op alle shows? Je bedoeld shows die niet via het stamboek worden georganiseerd?
Dat lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Anders zou ik mijn eigen show kunnen organiseren, zelf keurmeester zijn en direct mijn eigen ponies bovenaan plaatsen.
Dan heeft een predicaat inderdaad geen enkele waarde.

Of bedoel je wat anders?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:54

Heb vandaag te horen gekregen dat ik binnen 2 maanden een nieuwe stal moet hebben gevonden. De mensen waar ik nu van huur, hadden een deel van hun terrein verkocht en gaan nu een nieuw huis bouwen. Ze vonden de ruimte die ze hebben te klein, dus nu gaan ze mijn deel van de stal bij het huis trekken en ik kan dus vertrekken. Dit werd vandaag even tussendoor gemeld. Lekker dan, met de winter voor de deur. Hoe ga ik zo snel een betaalbare plek vinden voor 13 ponies?
Lekker kl*te dus weer.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:23

zitake schreef:
Honeys schreef:
Voor m'n hengstveulen ben ik nu op zoek naar een opfok adresje, zowieso voor de winter.. Misschien langer. Weten jullie misschien wat?

Ik heb mijn hengstje in zuidhorn staan, waar ook de pony's van aniek staan. Heel tevreden over.

Ik ben er inderdaad ook heel tevreden over. Prima plekje :j

Voor dat 'gold performance' inderdaad wel dubbel dat het op M1+1 is gezet. Nou zullen veel A-pony die in de sport lopen wel net in de B-maat vallen, maar lastig voor die die dat niet doen.
Dan zouden ze net als NWPCS sportpredikaat voor de kleine maat het op L2+10 moeten zetten. Dus M1 startgerechtigd...

Melanie, dat is zeker een klote bericht. Op zo'n korte termijn voor zo'n grote hoeveelheid pony's is inderdaad een hele lastige opgave. Ze wisten niet al een tijdje dat ze gingen verkopen? Dat ze je even eerder hadden kunnen inlichten, dat het er aan zat te komen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:43

Ik ga hem niet volgende zondag opzoeken maar die erop. Dus 27ste wordt dat geloof ik. Weer even op de foto zetten. Ben benieuwd, hij zal wel weer volop in wintervacht staan ondertussen.
Erg vervelend Melanie, dat is de reden dat ik niet teveel wil lopen hebben. Niet tot ik zelf stallen en land heb.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:44

AniekR schreef:
Melanie, dat is zeker een klote bericht. Op zo'n korte termijn voor zo'n grote hoeveelheid pony's is inderdaad een hele lastige opgave. Ze wisten niet al een tijdje dat ze gingen verkopen? Dat ze je even eerder hadden kunnen inlichten, dat het er aan zat te komen?

In eerste instantie zou er ook niets veranderen. Ik kon gewoon blijven staan was mij verteld. Nu hebben ze dus deze week besloten om het toch anders te doen en daar ben ik dus de dupe van. Wat mij het meest irriteerd hiervan, is dat het gewoon zo even tussen neus en lippen wordt gemeld, zonder enige sympatie. Toen ik zei dat dit wel heel plotseling is en dat ik nu echt met een serieus probleem zit, kreeg ik als antwoord: "sja daar kan ik niets aan doen en dat is het risico van iets huren."

Ik ga morgen met mijn buurman praten, die heeft nog wel wat plekjes in de buurt. Misschien kan ik met hem wat afspreken. Baal echt heel erg. Eerst het gekloot met een baan vinden, dat is nu gelukt, maar nu dit weer. Het houdt nooit op.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:56

zitake schreef:
Ik ga hem niet volgende zondag opzoeken maar die erop. Dus 27ste wordt dat geloof ik. Weer even op de foto zetten. Ben benieuwd, hij zal wel weer volop in wintervacht staan ondertussen.
Erg vervelend Melanie, dat is de reden dat ik niet teveel wil lopen hebben. Niet tot ik zelf stallen en land heb.

Ah leuk! Zit zelf die zondag in Londen. Anders kon ik kijken of ik er dan ook ben.
Hij is inderdaad flink wollig geworden ondertussen ;)

Ja, dat is zeker vervelend Melanie. Het is natuurlijk wel het risico van huren, maar als je er zo lang zonder problemen gestaan hebt, verwacht je toch wel een beetje inlevingsvermogen ja.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:14

Ik zit komende week in london tot en met zaterdag ;). Ben benieuwd nu :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:20

uryanne schreef:
Dyonne schreef:

Niet op alle shows? Je bedoeld shows die niet via het stamboek worden georganiseerd?
Dat lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Anders zou ik mijn eigen show kunnen organiseren, zelf keurmeester zijn en direct mijn eigen ponies bovenaan plaatsen.
Dan heeft een predicaat inderdaad geen enkele waarde.

Of bedoel je wat anders?

Nee, niet op de premium show, zoals ik het lees alleen op de zomershow.

Melanie, dat is flink balen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:34

zitake schreef:
Ik zit komende week in london tot en met zaterdag ;). Ben benieuwd nu :)

Ja joh? Ik donderdag t/m zondag. Misschien komen we elkaar nog wel tegen :P
Ik heb er ook heel veel zin in! :):)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:35

Wie weet! Wij zitten er woensdag al. Donderdag en vrijdag congres. Andere dagen gewoon plezier :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:37

Lekker, ja ik heb ook één dag verplichtingen en de rest lekker een keer Londen in duiken.
Ben er ook alleen nog maar op doorreis geweest met één keer een nachtje daar overnachten. Maar verder dus nog maar weinig van gezien.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:14

Melanie, dat zijn de slechte berichten! Erg kl*te idd zo vlak voor de winter! Hopen dat je wat kan regelen met je buurman.

De rest veel plezier in Londen!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:05

Je zou toch denken dat ze je dan de tijd geven tot het voorjaar, pfff, dan kunnen je beestjes sowieso al op de weide en heb je haast tijd tot volgende winter om een plek te zoeken.
Denken ze echt al dat ze over twee maanden gaan kunnen beginnen met bouwen? Dan is het hartje winter en is alles misschien bevroren? Lijkt mij dat dat toch allemaal zo snel niet kan gaan?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:43

Balte schreef:
Je zou toch denken dat ze je dan de tijd geven tot het voorjaar, pfff, dan kunnen je beestjes sowieso al op de weide en heb je haast tijd tot volgende winter om een plek te zoeken.
Denken ze echt al dat ze over twee maanden gaan kunnen beginnen met bouwen? Dan is het hartje winter en is alles misschien bevroren? Lijkt mij dat dat toch allemaal zo snel niet kan gaan?

Ja ik vind het ook een raar verhaal. Het lijkt mij ook niet dat je in januari een huis gaat bouwen. Maar blijkbaar denken zij van wel.
Heb vandaag met de buren gepraat en die gaan kijken of ze wat kunnen doen. Zelf zitten ze vol met koeien, maar ze kennen veel mensen, dus wie weet leverd dat wat op.
Ik baal wel enorm. Net nu alles weer beter leek te gaan, krijg je zoiets.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:09

Jee wat een drama Melanie, helemaal niet netjes dat ze dat zo laat laten weten :n

Heb nog een fotootje van Azia van vandaag, hoe vinden jullie dat ze eruit ziet? Iedereen zegt dat ze aan de dikke kant is, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. :) Ze is eindelijk van de diarree af, het bleek aan haar nieuwe brok te liggen; daar zit blijkbaar iets in waar ze niet tegen kan.

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:03

Nog twee filmpjes van vandaag.
Rivendell's Cadan en mijn shet Sandor maken kennis met Dylan, Dolly en Wolfje:

Jaarling Rivendell's Reality maakt ook kennis:

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:47

Wolfje en Dolly lijken wel een tweespan, echt grappig hoe ze aan elkaar plakken en hoe moedig Wofl wordt als zijn Dolly te ver weg geraakt, hij loopt op een gegeven moment gewoon de jaarlingmerrie bijna omver om met zijn Dolly mee te gaan. Aan de andere kant zie je hen vaak samen wegkruipen achter de bescherming van Dylan :D .
Wolfje is precies wel de fijnst gebouwde van de hoop.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:47

Niet zo onlogisch eigenlijk dat Wolf aan Dolly hangt, het manneke heeft alleen nog maar vrouwen gezien in zijn leventje :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:02

Ja Wolfje is grote fan van Dolly. Hij is altijd bij haar in de buurt. Ze staan nu met zijn allen bij elkaar in de groep. Ze blijven lekker bij elkaar in de buurt, hoewel de rest best aardig is tegen ze. Vooral mijn grote ruin vindt ze erg leuk.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:02

Dat is nog eens klote nieuws Melanie. Ik hoop dat je dat je iets geschikts kunt vinden.

Leuke filmpjes. Dolly is geweldig! Cadan is wel een draakje he?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:45

Melanie5 schreef:
Heb vandaag te horen gekregen dat ik binnen 2 maanden een nieuwe stal moet hebben gevonden. De mensen waar ik nu van huur, hadden een deel van hun terrein verkocht en gaan nu een nieuw huis bouwen. Ze vonden de ruimte die ze hebben te klein, dus nu gaan ze mijn deel van de stal bij het huis trekken en ik kan dus vertrekken. Dit werd vandaag even tussendoor gemeld. Lekker dan, met de winter voor de deur. Hoe ga ik zo snel een betaalbare plek vinden voor 13 ponies?
Lekker kl*te dus weer.

Het zit jou dus niet mee, dit jaar!
Ik weet hoe het voelt, daar wij afgelopen zomer met een vergelijkbaar probleem zaten, (waarover nog steeds geen zekerheid is) maar toen hebben wij nog een heel aantal ponies kunnen verkopen. Dat zal nu ook niet makkelijk meer gaan, met de winter voor de deur.
Er heeft mij nog iemand gevraagd om een hengst of ruin van 1,20 2 of 3 jaar , maar die heb jij niet?