[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:23

*dubbelpost*, gaat iets niet helemaal goed
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 01-11-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:24

*dubbelpost*
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 01-11-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:25

Ooo regtur wàt een koppie zeg! (ik bedoel de zwartroan by the way)

regtur schreef:
Weet je wat zo grappig is, je doet ze naar de wei, en dan begint het jaarling te roepen, (Ruperra Cover Girl) en dan realiseer je je dat ze eigenlijk nichtjes, ofzo iets, zijn. Sky is van Ruperra Challenger, dus beiden uit de c -lijn.

Had ik vorig jaar, toen mijn hengstveulen vorig jaar gespeend en verkocht was, reageerde mijn merrie nog vrij lang op een merrie van stal (heeft wel enkele dagen onrustig gedaan, maar bleef daarna nog vrij lang op die merrie reageren). Dat is een halfzusje van mijn hengstveulen. Mijn merrie en die andere merrie 'kennen' elkaar niet, hebben nooit echt contact gemaakt. Denk dat er toch iets 'bekends' klonk.

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:25

Die van ons hebben wel dezelfde hinnik. Beetje dat schelle, wat je wel vaker bij ponies met een kleiner hoofdje hebt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:37

Dit is het "nichtje".
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:55

Die is leuk jenny! Helemaal mijn ding (weeral ;))

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:08

zitake schreef:
Die is leuk jenny! Helemaal mijn ding (weeral ;))

ook mijn ding :P Ondanks haar typische uitstraling heeft ze toch een mooie hals en overal lengte. En dat is een combinatie, samen met veel bot, die je niet zo makkelijk fokt. Soms heb je met aankopen sneller resultaat....

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:08

Wat een mooi hoofd heeft die jenny!

Zitake, mooi merrietje heb je erbij! :~

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:19

Wat voorn maat longeersingel gebruiken jullie? Niet dat ik nu al beginnen met longeren hoor.. maar dan kan ik beetje de boel bij elkaar sparen.. en wat voorn maat dekens hebben die Atjes? Zo leuk he als je alleen maar paarden hebt gehad.. Gaat gewoon nieuwe wereld voor me los! :)

@ Regtur die is knap!! Ik hou ervan!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:39

Ik heb longeersingel maat pony (Harry's Horse). Met dekens ben ik begonnen met 135 onderlengte (ze was erg dun en arm bespierd toen ik haar kocht) en heb nu maat 145. Ze is 1,16m hoog. Hangt ook een beetje van het merk af.
Shop ze!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:43

Hier ook maat 145cm onderlengte (afhankelijk van het merk natuurlijk maar die passen meestal wel), longeersingel net die als diane_basje, maar ooit wil ik eigelijk een mooie leren, maar goed niet zo makkelijk te vinden in ponymaat. Ik gebruik ze nl wel veel en die HH die ik nu heb die is al een keer een ring kwijt geraakt, die ik met mn eigen naaikunsten weer eraan gezet heb ;).
Zadels en hoofdstellen zijn ook een uitdaging :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:53

Hoofdstel heb ik idd maat shet, wilde per se een gecombineerde neusriem, was ook lastig als je een beetje kwaliteit wil. Zadeltje had ik niet (nodig), heb er vandeweek eentje gekregen en ligt super. Maar een (voor kleine pony's relatief) breder zadeltje met kleine inchmaat is idd lastig. Ach, je hebt liefde voor een ras, het shoppen zie ik maar als uitdaging. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

hier ook maat shet, had eigelijk een heel mooi passend, maar dat hebben ze op stal gesloopt, aan elkaar geknupt en mooi weer opgehangen :( , nu een nieuwe maar nog niet omgehad. Ik heb qua zadeltjes een bates pony show (15") en een stubben juventus, die ik ook zelf gebruik, ook dressuur.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

zitake@ kun je je nieuwe aanwinst ook een keertje buiten de stal fotograferen? Zo kun je er niet veel van maken, ik ben nl. wel nieuwsgierig ;( :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:18

Dat wil ik morgen wel een keer doen ja. Ik wou ze vandaag eigelijk zoveel mogelijk met rust laten, morgen kan wel even denk ik ;) Es kijken of ik er een goede foto van kan maken, want tegenwoordig is het donker als ik klaar ben met werken, s morgens mss nog te doen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:22

zitake schreef:
Dat wil ik morgen wel een keer doen ja. Ik wou ze vandaag eigelijk zoveel mogelijk met rust laten, morgen kan wel even denk ik ;) Es kijken of ik er een goede foto van kan maken, want tegenwoordig is het donker als ik klaar ben met werken, s morgens mss nog te doen.

Mag wel wachten tot het weekend hoor!
Je hebt nu 's avonds een uur minder he?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:24

Ja idd, s ochtends krijg ik alles min of meer rond nog bij daglicht, maar s avonds niet meer. Beetje jammer en ook niet zo handig. Ah ik kijk alweer uit naar de volgende zomer.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:00

Ik vind de herfst ook prachtig hoor! Wij zijn het schuurtje bij de hengstenwei aan het opknappen, maar gisteren zaten we in een t-shirtje koffie te drinken, zicht op het water, fantastisch. Kan geen exotisch oord tegenop.
Afbeelding

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:47

Hier longeersingel maat shet, hoofdstel maat shet, halster maat shet, deken maat 145, hangt idd van merk af. HH past goed en BR wil ook nog wel.

Zadel moet ik nog steeds een goede voor vinden, eerst haar maar weer op conditie longeren met pessoa tuig en dan veulen krijgen en dan voor de kar verder.

Edit: Wauw Jenny! Jaloeeeers! :wow:

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:45

zitake schreef:
hier ook maat shet, had eigelijk een heel mooi passend, maar dat hebben ze op stal gesloopt, aan elkaar geknupt en mooi weer opgehangen :( , nu een nieuwe maar nog niet omgehad. Ik heb qua zadeltjes een bates pony show (15") en een stubben juventus, die ik ook zelf gebruik, ook dressuur.

Die stubben is een 17 inch toch (zat eens te googlelen en kwam zo nog meer oude berichten van je tegen)? Past dat nog op een A?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:53

ja is een 17 inch, maar op zich al een vrij kort zadel en ik heb hem laten maken zonder keilkussens achter. Op mijn kleinste welsh past hij niet hoor, maar op mijn grootste merrie 1.20 (maar wel lengte in de rug) daar kan het net bij. Ik rij haar niet zoveel maar wil ik even buitenrijden dan heb ik tenminste een zadel wat mij past en voor haar ook confortabel is. Maar op mijn andere merrie moet ik die dus niet eens proberen. :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:26

Bedankt! Kan ik beetje bij beetje de boel is even bij elkaar gaan sparen.. Dan heb ik tegen de tijd dat het zover is in elk geval alle spulletjes..

Wauw mooi uitzicht hoor Jenny!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:55

Ik voor de dekens 145, halster maat pony en hoofdstel maat minishet.

Regtur; leuk ding!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:45

Gave foto Jenny. Het is ook echt een mooi plekje.

Ik werd vandaag gebeld door Colin Tibbey. Hij komt aanstaande dinsdag mijn veulens uit Wales brengen. Ben blij dat ik ze eindelijk thuis heb dan.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:17

melanie@ jij hebt er ook lang op moeten wachten. Ik wens je heel erg veel succes met deze 2.
Mooie plekjes zijn er ongetwijfeld genoeg, maar ik kan er na 30 jaar nog elke dag blij mee zijn, dat we hier zijn gaan wonen.