[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:37

Chantalll schreef:
Oww bedoelde niet om iemand te veroordelen hoor haha .. ik ben zo ontiegelijk schuldig hieraan hahaha.

Ik vind het stiekum ook leuk hoor haha.

Haha nee, maar ik vind er stiekem eigenlijk niks aan daar uren staan te make-uppen, dus probeer het zo kort mogelijk te houden. En uiteindelijk hebben we die pony s ook om te tutten toch, tenminste behalve zo nu en dan, rijden we er bv niet intensief mee.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:43

Hoe zorgen jullie ervoor dat de staart niet recht is? Ik knip hem altijd recht af (dressuurmiep :D ), manen zijn nu ook geknipt (had geen zin om te trekken :o )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:50

Bovenzijde kun je van de zijkant trekken , onderzijde snijden met een mesje in een punt
E dit s winters en bij niet showen de gaat gewoon de schaar er recht in hoor. Lekker kort :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:07

Hier nog precies drie maanden te gaan, dan komt het veulen. Althans dat hoop ik, dat het gewoon op de uitgerekende datum komt. scheelt veel stress, de stress komt nu langzaam bij mij opspelen. In de vorm of ik wel voorbereid ben. Zoveel drachtigen meegemaakt , nu betreft het mijn eigen en krijg ik zenuwen

Hoe staan jullie merries ervoor? En hoe staan jullie zelf ervoor haha

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:15

Ik sta er zelf hoogdrachtig voor dus eerst ik haha, merrie gok ik mei pas. Ze is toen in juni gedekt voor het eerst en heeft tot september bij de hengst gelopen, in september gescand en toen zat er al een best veulen in, dus we gaan van Juni - juli uit. Naja maar gewoon in de gaten houden denk ik.
Verder nog geen merrie stress, alles gaat goed volgens mij, hij/zij komt er vanzelf uit rollen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:38

Hier nog maar 9 weken maar ben er nog niet zo mee bezig.

Merrie loopt nog 24/7 op de wei en doet het prima.
Ze word wel flink zwaarder nu maar dat is logisch.

Verder nog vooral druk met de jaarlingen.

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:10

Cemlys jij zelf succes dan!

Ben benieuwd naar al jullie veulens dit jaar.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:25

Hier de eerste nog 2.5 maand, 2e 10 dagen daarna en de derde duurt nog even.
Succes Ines met jouw kleine over een paar weekjes!

Ga je haar showen Marouschka?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:27

Hier merrie en eigen zwangerschap... ik hoop dat alle 4 de merries geveulend hebben voordat ik zelf aan de beurt ben (eind maart). Zou wel wat rust geven. Kan in mijn verlof wel optimaal genieten van de veulentjes, dat is dan ook het enige voordeel aan deze planning. Ik vrees dat ik hoogzwanger mijn waken doorkom haha...

Maar komt vast goed hoor Kitty; zolang het nog niet 3-4 weken van tevoren is, niet te druk maken. Mijn merrie kwam vorig jaar 3 weken te vroeg maar zagen het gewoon aankomen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:28

Dat is wel de bedoeling kim maar pas later dit jaar.

Ze gaat eerst even de wei op om nog wat meer te ontwikkelen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:40

De natuur zal het wel oplossen. En toch voel ik af en toe zenuwen. Gelukkig duurt het nog een tijdje

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:53

Oh Caesar, dat lijkt me heel zwaar. Nu is elke zwangerschap anders, maar hoop iig dat die van jou mee valt.
Slecht slapen voor de zwangerschap hoor er wel vaak bij, dus dat maakt het waken wel makkelijker :-)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:57

Afbeelding
deze is van vandaag. Ookal een lekker drachtig buikje, maar geen last van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:22

Caesar, ik ben blij dat ik eerst aan de beurt ben. Zou niet eens kunnen helpen waar nodig nu. Slaap heb ik meer dan nodig en ik ben allesbehalve mobiel. Maar dat is bij iedereen ook weer anders.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:18

sneeuwpop schreef:
Oh Caesar, dat lijkt me heel zwaar. Nu is elke zwangerschap anders, maar hoop iig dat die van jou mee valt.
Slecht slapen voor de zwangerschap hoor er wel vaak bij, dus dat maakt het waken wel makkelijker :-)

Heb toevallig vandaag mijn verlof geregeld. Neem 6 weken vooraf op zodat ik in principe alle uitgerekende data thuis ben en me daar dus volledig op kan focussen. Zoals het nu gaat, heb ik daar nog wel vertrouwen in, al merk je wel dat je minder kracht in je lijf hebt qua spieren en sneller bekkenpijn bij grote inspanning. Al met al mag ik ook absoluut niet klagen en met deze zwangerschap zie ik het nog wel in als te doen. En mijn vriend is heel behulpzaam (ervaring met koeien) dus ik verwacht dat ik ga kijken en hij het werk doet :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:48

Hier nog 3 maandjes tot de 1ste welsh komt :D
Kan nu al niet meer wachten ben zo benieuwd wat er uit die merrie komt :)
en de andere is wat later die komt in Juni ben ik ook wel benieuwd naar maar naar Polly haar baby nog meer haha :)
Polly loopt nu gelukkig weer goed voor de wagen (hadden een klein ongelukje gehad :+ )
maar ik laat der nog even doorwerken en daarna mag ze met verlof zodra Anna voor de kar staat :)
en kwa buikje ja ach ze zijn altijd dik hier :Y) Ze houden van eten :Y)
alles staat hier inmiddels binnen het land werd zo slecht en mijn 2 jarige gingen slijten en konden het niet bijvoeren dus ja dan maar binnen :)
en die vermaken zich prima :)

Het zijn beste vrienden en ze houden van hun stoeipartijen haha <3
Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:44

Leuke foto! :D
Lekker, zo'n binnenbak - jaloers :o

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:45

Caesar schreef:
sneeuwpop schreef:

Heb toevallig vandaag mijn verlof geregeld. Neem 6 weken vooraf op zodat ik in principe alle uitgerekende data thuis ben en me daar dus volledig op kan focussen. Zoals het nu gaat, heb ik daar nog wel vertrouwen in, al merk je wel dat je minder kracht in je lijf hebt qua spieren en sneller bekkenpijn bij grote inspanning. Al met al mag ik ook absoluut niet klagen en met deze zwangerschap zie ik het nog wel in als te doen. En mijn vriend is heel behulpzaam (ervaring met koeien) dus ik verwacht dat ik ga kijken en hij het werk doet :D

Succes! ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 02:11

De eerste die bij ons moet gaan bevallen is een aangekochte merrie, de 11jarige Carylmai Rhosyn Rhydd, zij moet ergens eind Februari.
Een poos daarna gaat het echte feest beginnen en krijgen we, als alles goed gaat in de laatste week van april en eerste van mei 5 veulentjes van Dirion Dewi en op het eind van mei nog een laatste, van Willie Wortel. Sommige merries hebben al een hele buik, sommige zijn nog zo plat als dubbeltjes. Van voorgaande jaren weet ik dat wat je ook aan de buitenkant ziet, of denkt te zien er altijd weer verrassingen, maar ook teleurstellingen zijn.

Afbeelding
Joy bijv. van haar dacht ik tot de laatste maand dat ze leeg was. Nu lijkt dat weer zo...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:13

5 veulentjes zijn er behoorlijk veel. Hoop dat het allemaal goed gaat!

Voor ons dit jaar 2 veulens, bij onervaren pony's. Merk wel dat ik dat spannend vind.
Heb de veulens al wel zien bewegen in de buik, dus daar geen twijfels over....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:45

Caesar schreef:
sneeuwpop schreef:

Dan komt dat wel goed ;). 6 weken is trouwens zeer aan te raden haha

Vorig jaar verlof naar beide veulens gepland, geen een van de twee is natuurlijk in het verlof geboren haha. Dit jaar zien we wel waar het schip strand, het is er ook maar eentje dus dat valt wel een beetje mee. Ik ben ontzettend benieuwd maar er nog niet zo mee bezig eigenlijk. Pony is onervaren maar meestal loopt dat wel los.

regtur schreef:
De eerste die bij ons moet gaan bevallen is een aangekochte merrie, de 11jarige Carylmai Rhosyn Rhydd, zij moet ergens eind Februari.
Een poos daarna gaat het echte feest beginnen en krijgen we, als alles goed gaat in de laatste week van april en eerste van mei 5 veulentjes van Dirion Dewi en op het eind van mei nog een laatste, van Willie Wortel. Sommige merries hebben al een hele buik, sommige zijn nog zo plat als dubbeltjes. Van voorgaande jaren weet ik dat wat je ook aan de buitenkant ziet, of denkt te zien er altijd weer verrassingen, maar ook teleurstellingen zijn.

[ [url=m/WtNIDb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Joy bijv. van haar dacht ik tot de laatste maand dat ze leeg was. Nu lijkt dat weer zo...

Benieuwd naar alle dewi veulens dit jaar.
mijn merrie is ook nog weinig aan te zien. Maar dat had haar moeder ook de eerste dracht, we zullen wel zien.
Lekkere drukte wel zo met 5 van die rakkertjes in de wei straks.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:09

Afbeelding

Ben ook erg benieuwd naar mijn toekomstig veulen.
Dea is nu 211dg (op de foto 204dg)
Zo 'smorgens zie je een mooi sport figuurtje met een dragende buik, na 4uurtjes buiten staan is ze al zo rond als een tonnetje.
Dea werkt nog wel zo'n 3a4x per week. 1x een uurtje de rest half uur 20min(dat is aan de longe dan).
En ze gaat nog geregeld mee op wedtrijd,dressuur en springen..Afbeelding

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:41

Vivana mag ik vragen waarom je de pony van de foto zo kort bijgezet? Zie dit niet als commentaar, ik ben gewoon nieuwschierig. En waarom deze manier van bijzetten? (Ik leer graag van anderen.)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:15

roekes schreef:
Vivana mag ik vragen waarom je de pony van de foto zo kort bijgezet? Zie dit niet als commentaar, ik ben gewoon nieuwschierig. En waarom deze manier van bijzetten? (Ik leer graag van anderen.)

Ze had idd 10cm meer lengte mogen hebben...gezien Dea in alles wat gegroeid is na de laatste keer dat ik haar zo heb gelongeerd.
De rest leg ik wel per pb uit gesien dit niks met dit topic te maken heeft. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:26

Moet ik toch even mijn woorden terugnemen. Zijkant idd weinig te zien, voorkant, niet zo plat als een dubbeltje meer :')
Afbeelding
Afbeelding