hahaha dat ken ik,winoa moet je ook echt niet met oogkleppen voor de kar hebben want die hoort wel van alles maar als ze het niet kan zien dan word ze zenuwachtig. zolang ze het kan horen en zien blijft ze rustig
Heb een menhoofdstel hangen maar ik denk er idd ook over om iig te starten met gewoon hoofdstel.. Biscuit is wat verkeer betreft hartstikke mak en die oogkleppen lijken me gewoon niet fijn, paard ziet zowat niks. Maar even kijken. Krijg hulp van een oud-stalgenootje, die heeft haar pony zelf beleerd voor de kar, ook erg fijn Wel heeeerlijke foto's van Fellow!
In principe kennen de dieren welke ik inspan zowel met als zonder oogkleppen. Alleen tijdens beleren rijd ik zonder oogkleppen. Wanneer ze dat kennen is het eigenlijk altijd met oogkleppen en een liverpool met latex omwikkeld. Reden is eerlijk gezegd omdat ik het mooier vind voor de wagen en ik niet meer na- of voordelen zie van het rijden zonder kleppen .
rienne
Geplaatst: 30-10-11 17:52
Ik heb een pittige en drukke welsh a en de rest zijn 'dooie' dozen. Kun je werkelijk alles mee.
Wij hadden laatst een mentuig besteld maat shet, alles past behalve het hoofdstel. Jezus wat hebben sommige maten tuig shet grote hoofden. Ik denk dat het hoofdstel onze merens nog past (en die heeft al geen klein hoofd). Dusja dan maar het gewone hoofdstel zonder kleppen.
Pfft ik ben idd 3x terug naar de winkel gegaan voor een gewoon hoofdstel... Halsters ook zo'n ramp, intussen past een kleinvallende pony/shet maat om zn neus wel, maar past de keelriem (heet dat zo bij een halster?) weer niet. Wat een ramp is dat, halster/hoofdstel kopen
Wat scheren betreft, hier nog twee lekkere pluizige dames ondertussen
Geen mentuig problemen hier, maar ook met halsters is het een probleem. De kleinste zit tussen shet en pony maat in. De grote juist tussen pony en cob maat. Kleintje heeft nu een goeie, maar grote heeft idd ook dat het onder de keel te krap is. Maar cob zit overal juist weer net te ruim... Heb voor haar net een hoofdstel in ponymaat gekocht, die zit op aardig klein. Dus dat wordt wel weer wat om volgend jaar een hoofdstel voor de ander te halen
Met de C en D halsters ook geen probleem de Atjes ook niet echt maar die hoofdstellen. Zelfs minishet is te groot!
AnneloesF
Geplaatst: 30-10-11 23:00
Mag ik voorzichtig even om jullie stem vragen? Als meelezer post ik de link toch ook hier maar Angel, mn nieuwe aanwinst, toekomstige menpony en eerste stap in de welshpony fokkerij, doet mee voor Bokt merrieveulen van 2011. Zouden jullie op haar willen stemmen? Thanks alvast! [edit, link toegevoegd] [KS] Bokt merrieveulen verkiezing 2011: Stemmen maar!
Namens dit lekkere dametje:
Laatst bijgewerkt door AnneloesF op 30-10-11 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt
mijn stem is gegaan naar ......een fjord haha , ik heb werkelijk helemaal niks met die koudbloeden maar als je de topics van hepsi hebt gevolgt snap je het wel.
Vind het schitterend om te zien dat zo veel mensen op Rebel hebben gestemd trouwens! Duimen dat ie gouden boktveulen wordt, hebben hij en Melanie absoluut meer dan verdiend!
Mag ik me hier ook melden? Heb 14 februari dit jaar een welsh A gekocht, wil deze volgend jaar voor merrie keuring doen en eventueel in de toekomst mee gaan dekken.. En aangezien ik niet veel kaas gegeten heb omtrent de welshjes misschien dat jullie me op weg kunnen helpen