[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:12

Hier dekken de hengstjes ook al vanaf een jaar als het aan hun lag, en je zult maar net pech hebben dat die ene wel al bevrucht.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:34

Nu, hij zal in september naar hier komen, dan is hij 4 maand.
Als het echt moet vind ik hier wel iets in de buurt waar hij kan staan, zelf kan ik hem als hengst hier ook apart houden, maar zo een jong ding laat ik liefst niet alleen staan.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:36

Mijn veulens dekken ook altijd heel vroeg, volgens de veearts kan het géén kwaad, het komt écht zelden voor dat ze al bevruchten. Ook hoef je je geen zorgen te maken over dat gedrag het is een 'instinct', geen bewuste dekking. @ Friese_menner, hij ziet er top uit en ik ben blij dat ik volgend jaar wéér 2 nakomelingen van hem krijg :-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:32

Chary_xX schreef:
Nu, hij zal in september naar hier komen, dan is hij 4 maand.
Als het echt moet vind ik hier wel iets in de buurt waar hij kan staan, zelf kan ik hem als hengst hier ook apart houden, maar zo een jong ding laat ik liefst niet alleen staan.

Ik weet niet in welke buurt je woont, maar ik heb een hengsten groepje van twee jaarlingen, 2 tweejarige en een volwassen hengst. En in september komt er een cob veulen bij te staan. Daar kan er nog wel 1 bij.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:09

Melanie@ doe jij ook winteropfok dan?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:40

Ja is wel de bedoeling. Heel kleinschalig hoor.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:56

dadabo schreef:
Dit is de kleine doerak!

[ Afbeelding ]

wat een leuke aftekening op het hoofd

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:32

Ja, dank je!
Gisteren zijn we met mijn andere merrie en veulen wezen zwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:10

Heerlijk dit! Mooi hoor!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:54

Meende dat ik gereageerd had maar blijkbaar niet ? Nahja, Gave foto's dadabo, wat tof! Vooral die laatste, een zwemlesje kan niet vroeg genoeg beginnen ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:02

Leuke foto's! Heerlijk dat zwemmen.

Gisteren een bezoekje gebracht aan de Welsh familie van Regtur. Toch wel heel gaaf om te zien en ik ben zelfs een beetje verliefd geworden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:04

Verliefd worden is altijd heel gevaarlijk!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:25

Haha ik ben kieskeurig, dat scheelt, dus ik word niet snel verliefd!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:29

Ik ben nu wel benieuwd ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:54

Gevaarlijk is verliefd worden niet, het kan wel duur worden maar dat is wat anders. Dat liefde op het eerste gezocht is trouwens maar heel zeldzaam. Als je een pony gezien hebt die je daarna niet uit je hoofd kan zetten. Meestal zijn dat niet de minsten ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:20

joostvangestel schreef:
Gevaarlijk is verliefd worden niet, het kan wel duur worden maar dat is wat anders. Dat liefde op het eerste gezocht is trouwens maar heel zeldzaam. Als je een pony gezien hebt die je daarna niet uit je hoofd kan zetten. Meestal zijn dat niet de minsten ;)

Daarom word ik gelukkig ook niet zo snel verliefd. En ik ben al die weilanden doorgelopen, en echt hele mooie pony's gezien; maar deze zag ik en ik zei het meteen! En ja, ik heb er over gedroomd vannacht!

Maar ik kan ook gek zijn van een dier die juist dat ene aparte heeft. Al heb ik mijn gevoelens wel op een rijtje hoor, verliefd op Totilas zal ik niet zo snel worden, want die kan ik toch niet kopen :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:50

Nu ben ik wel heel benieuwd wie je gezien hebt:)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:23

@dadabo Wel lekker dat je met je welshjes bent gaan zwemmen! Kan me voorstellen dat je pony's het heerlijk vonden met dit warme weer!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:09

Ik heb zelf de ervaring dat ik gelijk "Ja dat is 'm!" moet denken als ik iets wil kopen, heb wel eens iets gekocht waarbij ik dat gevoel niet had, maar dat is eigenlijk nooit wat geworden, en altijd weer verkocht.
Nu mezelf dus aangeleerd dat ik alleen nog wat koop als ik echt denk "oh ja die wil ik!"

Vandaag keuring gehad met de enter in Tolbert. Succesvol, 1a premie + uitnodiging CK. Hij liet zich niet super zien omdat hij dacht dat hij alle merries daar wel kon hebben, hij was erg hormonaal aan het stuiteren :+ (en de boer heeft er ook fijn wat extra kilo's voer in gestopt laatste tijd, oke daar is hij mooi van geworden, maar ook knettergek :P )

Commentaar jury was heel netjes, hij was super ontwikkeld in bouw, benen, type en ras, maar moest nog wel wat aan de presentatie doen omdat hij tekort schoot in beweging door zn gestuiter, en daarbij zn lekkere onderhals er ook uitdrukte. Maar wij zijn alweer helemaal tevreden, de fokker liep ook supertrots rond en vele mensen schatten hem al 2 of zelfs 3 ( niet dat de regionale een plek is voor een 3jarige hengst maar oke)

Maar zien of ik hem nog voor Kootwijk wat manieren bij kan brengen

Toch nog nette plaatjes van de brulpaap dankzij Jody ;)
Afbeelding

Afbeelding

En nog een fijne van mezelf =:)
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:14

Goede dag hier gehad !! Vanety veulentje heeft een eerste premie met super commentaar en de merrie mag door naar de CK en liep op kop bij de groep ! Daira TC een ander fokproduct van me behaalde ook als tweejarige een uitnodiging naar het CK :-)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:52

Mooie plaatjes weer!

Chantalll, gefeliciteerd!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:51

Vanavond nog even snel een foto geschoten van het veulen.
Had een eerste premie in Tolbert, evenals de merrie.
Afbeelding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:25

Ik kom nog eens even piepen, niet thuis geweest, dus ook geen pc bij de hand..

Rivendell, ik woon in Belgie, dus Nederland is al snel te ver voor mij.. Hier is niet echt sprake van opfok, daar zijn ze in Nederland meer mee bezig, maar als ik iets zoek om Royalty bij te plaatsen, zoals een ruintje ofzo, dan zal ik hier wel iets vinden, daar heb ik al goed bij nagedacht ( anders had ik hem natuurlijk niet aangekocht :P)

Wij zijn nu ook zijn stalletje aan het klaar maken, de stal staat er al, maar omdat er een tijdje varkens inzaten, was die niet meer in gebruik genomen.. Mijn Shet gaat er ook nooit in, die staat altijd met haar snuit in het gras..

Hoe groot is jullie stal voor een A Welsh? Want doordat er 2 varkens inzaten is er een tussenschot ingeplaats, ik mag kiezen of ik het tussenschot laat staan of het weg mag. Ergens vonden ze het hier beter dat het tussenschot zou blijven, zo kan ik de pony's scheiden, maar ik twijfel of de stal dan nog wel groot genoeg is... De stal is intotaal 4m op 6m, dus 1 helft is 2 op 3 meter, is dit wel groot genoeg? Of toch best het tussenschot er uit halen? (heb tot nu toe enkel ervaring met de Shetters). :-)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:45

Chary_xX schreef:
Ik kom nog eens even piepen, niet thuis geweest, dus ook geen pc bij de hand..

Rivendell, ik woon in Belgie, dus Nederland is al snel te ver voor mij.. Hier is niet echt sprake van opfok, daar zijn ze in Nederland meer mee bezig, maar als ik iets zoek om Royalty bij te plaatsen, zoals een ruintje ofzo, dan zal ik hier wel iets vinden, daar heb ik al goed bij nagedacht ( anders had ik hem natuurlijk niet aangekocht :P)

Wij zijn nu ook zijn stalletje aan het klaar maken, de stal staat er al, maar omdat er een tijdje varkens inzaten, was die niet meer in gebruik genomen.. Mijn Shet gaat er ook nooit in, die staat altijd met haar snuit in het gras..

Hoe groot is jullie stal voor een A Welsh? Want doordat er 2 varkens inzaten is er een tussenschot ingeplaats, ik mag kiezen of ik het tussenschot laat staan of het weg mag. Ergens vonden ze het hier beter dat het tussenschot zou blijven, zo kan ik de pony's scheiden, maar ik twijfel of de stal dan nog wel groot genoeg is... De stal is intotaal 4m op 6m, dus 1 helft is 2 op 3 meter, is dit wel groot genoeg? Of toch best het tussenschot er uit halen? (heb tot nu toe enkel ervaring met de Shetters). :-)

Groot zat , zeker voor een veulen/jaarling!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:29

Rivendell schreef:
Nu ben ik wel heel benieuwd wie je gezien hebt:)

Ik kan het nu wel officieel zeggen aangezien het allemaal super snel gegaan is. Ik heb de merrie Z.omerdijks C.atootje bij Regtur gekocht! Ze staat nu heerlijk in de stal bij te komen van de reis. Wat een geweldig dier al, liep super de trailer op, hele reis goed gegaan en thuis loopt ze al rond alsof ze niet anders gewend is! Morgen op mijn gemakje lekker laten wennen aan mijn paard van 1.85, die gelukkig normaal wel braaf is met andere paarden.

Ben er super blij mee en ik hoop dat ze de verwachtingen waar gaat maken. Volgend jaar met een beetje geluk een veulentje en dan hoop ik ook wat shows en keuring mee te draaien. Allemaal heel spannend, alle eerste keer voor mij. Mijn familie zit er gelukkig wel in en met beetje hulp van Regtur komt het vast goed! Ik ga nu lekker slapen want was een hele reis en toch wel spannend.

Maar... Er zijn er hier inmiddels meer al op de verliefd tour!!