[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:43

Haha wie dan? Moeten wel mooie heuvels zijn, met van die stenen muurtjes. Liefst een boer met vleeskoeien en wat akkerbouw, kan ik lekker op de trekker rondkarren :)

edit: ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt, begon Patries toen ook al over haha

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:45

regtur schreef:
Mijn man kan ook op heel veel manieren ja of nee zeggen :( ......in 30 jaar leer je wel onderscheiden wat er precies bedoelt wordt..
Toch maar naar Wales dus? :9

_O- _O- LOL

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:41

Melanie5 schreef:
Haha wie dan? Moeten wel mooie heuvels zijn, met van die stenen muurtjes. Liefst een boer met vleeskoeien en wat akkerbouw, kan ik lekker op de trekker rondkarren :)

edit: ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt, begon Patries toen ook al over haha

Eerlijk gezegd weet ik er wel meer dan 1. Je mag ermee akkoord gaan, als wij dan elk jaar bij "jou"mogen logeren. De ene heeft schapen en schiet af en toe met zijn jachtgeweer op mensen die hij niet mag. Da's wel een veilig idee.
Die andere heeft wel vleeskoeien en nog weer een die is wat jonger, die hebben alleen ponies. Allemaal veel heuvel en echte hillbreeders. Geen akkerbouw, alleen heuvels met varens. Maar daar maken ze ook baaltjes van, dus kun je je alsnog uitleven. *\o/*

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:02

Uiteraard mogen julie zo vaak jullie willen komen logeren. Ze moeten niet te jong zijn hor, wel boven de 35 haha. En sja schieten, je moet jezelf wel beschermen he :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:11

Even een praktisch vraagje hier.
Wat met de welshjes die voor de wagen staan s winters. Gisteren weer in de menles meegereden met als resultaat weer een compleet natte pony (van kop tot teen), die na 2 net zo natte zweetdekens nog steeds nat is en eigelijk onder deken moet (ligt nu een 200gr op ongeveer, al sinds september). Vacht is niet extreem lang, maar naar mijn idee nog iets te lang ;). Scheren jullie en zoja welk patroon, hoe zit het met schuren van het tuig en dergelijke?

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:23

zitake schreef:
Even een praktisch vraagje hier.
Wat met de welshjes die voor de wagen staan s winters. Gisteren weer in de menles meegereden met als resultaat weer een compleet natte pony (van kop tot teen), die na 2 net zo natte zweetdekens nog steeds nat is en eigelijk onder deken moet (ligt nu een 200gr op ongeveer, al sinds september). Vacht is niet extreem lang, maar naar mijn idee nog iets te lang ;). Scheren jullie en zoja welk patroon, hoe zit het met schuren van het tuig en dergelijke?

Onze welsh A is alweer een maand geleden geschoren, afhankelijk van de temperaturen in de winter wordt dat nog minimaal 1 en soms 2 keer herhaald.
Alles er af, behalve de benen. Wij gebruiken tuigonderleggers, werkt prima.
Nadeel: veel dekens, na het rijden minimaal 2 zweetdeken wissels totdat hij droog is, staat nu onder een 150-grams deken met regendeken er overheen.
Loopt (zolang het nog goed weer is) 24/7 buiten in zandpaddock.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:31

Ik deed vroeger deels scheren. Dus een streep model. Ik schoor de hals helemaal, de borst en een streep over de zij. De rug liet ik staan en de benen ook. Zo drogen ze snel op de plekken waar ze snel zweten, maar houden ze wel bescherming op hun rug.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:14

wij scheren de onze helemaal op de benen en een klein stukje voor het schoftje na.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:02

patrick76 schreef:
wij scheren de onze helemaal op de benen en een klein stukje voor het schoftje na.

Waarom het schoftje? Borstblad lijkt me belangrijker?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:12

hij is op de schoft altijd gevoeliger dan voor de borst

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:24

scheer helemaal,oke alleen het hoofdje blijf erin,waterdichte gevoerde deken erover en de loopstal in,gaat elk jaar perfect :j

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:43

patrick76 schreef:

Zo is onze Noukie ook geschoren! Vind dat onze pony er heel veel mee is op geknapt nu ze geschoren is.. Pony is veel fijner gaan lopen nu ze haar warmte kwijt kan. Wij hadden ook altijd dat probleem dat ze niet op droogde na het rijden,blij dat we ze nu toch geschoren hebben.... En ja ze staat gewoon lekker buiten met der dekens op.(overdag dan hè s'nachts op stal)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:11

hier word niks geschoren vanwege dracht maar volgend jaar word winoa wel gewoon geschoren omdat we dan fulltime wedstrijden gaan rijden.
zomers en swinters dus

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:54

het meisje wat eerst op winoa reed heeft een eigen pony gekregen dus is ermee gestopt.
gelukkig kon een vriendinnetje van 10 jaar (2 jaar ouder dus) het overnemen en die durfde pepper ook wel aan.

nu is pepper ooit ingereden maar nooit echt goed doorgereden maar wel dusdanig braaf dat je er een klein kind op kunt zetten.
pepper die dus al 1,5 jaar niet echt onder zadel gelopen heeft(wel eens iemand opgezeten maar meer ook niet) mocht dus vorige week eens aan het werk.
gewoon meteen zadel en kind erop en rijden maar,en dat was het ook want ze gedroeg zich prima alsof ze de dag ervoor nog gereden was.

Afbeelding

wat een brave pony is het toch.....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:59

Super zeg dat Pepper t zo fantastisch oppikte! :D Jammer dat t meisje van Winoa (Soleil was dat toch?) ermee gestopt is.. Mja, die zal wel blij zijn met dr eigen pony :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:03

ja tuurlijk,maar ook wel te begrijpen.

ze waren erg fanatiek en ondanks dat ze winoa als de hunne konden beschouwen gaat het toch kriebelen om een eigen te hebben.
en wanneer dat kan dan doe je dat natuurlijk.
gelukkig hebben ze wel binnen een week een vervanger gevonden die ook wedstrijden gaat rijden

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:16

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Verzorgsters zijn 5 keer geweest en vervolgens niet meer. Jammer, maar heeft er wel voor gezorgd dat vanmiddag na 3 jaar fokmerrie geweest te zijn ik mijn merrie maar weer eens ingespannen heb. 3 jaar niet voor de wagen en zo weer inspannen en rijden!

Wie zei er ook al weer dat welsh pony's pittig en druk zijn? :o Volgens mij zijn er geen betere ponies te wensen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:29

Pittig wel, druk, nahh die van mij iig niet... Maar gewoon ontzettend werkwillig!! Toch dat arabierenbloed, werken voor de baas. Dan alleen met een Welsh-twist van eigenwijsheid :D

Och, ik dacht ook een bijrijdstertje paraat te hebben.. Had er geen enkele moeite mee dat ze nog niet kon rijden en dat we in de aanloop naar het rijden samen aan de gang zouden gaan. 2x geweest, heeeele tijd niks gehoord (en ja, dan ga ik haar ook weer niet een berichtje sturen, graag of niet), toen ineens 3 of 4 mails achter elkaar omdat ik wat traag reageerde. Uiteindelijk ik haar gemaild wanneer ze weer wilde komen en dat ik dan wel graag wilde zien dat ze écht stevig genoeg in haar schoenen stond om met een hengst om te gaan (ze was steeds nogal onzeker maar ik denk dat dat goed kan komen) en nooit meer wat gehoord..
Zie ze maar eens te vinden, zeker voor de A-tjes :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:51

ik had hier zelfs keuze! hier is het echt luxeprobleem wat betreft verzorgstertjes.
scheelt als je een pony hebt die wat meer kan

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:57

inowa schreef:
ik had hier zelfs keuze! hier is het echt luxeprobleem wat betreft verzorgstertjes.
scheelt als je een pony hebt die wat meer kan

dat is zonder meer waar. Een onbeleerde pony verzorgen is minder leuk voor die kinderen.
Wat je hier in de omgeving merkt is dat veel meisjes een eigen pony of bevriend zijn met iemand met een eigen pony. Beetje teveel keus :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:21

Onze Fellow heeft donderdag na ruim 2,5 jaar weer eens voor de wagen gelopen,Súper pony of hij het elke dag doet.
Weg op bos in ,crossen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas wat wazig....
Hij is overigens al een keer helemaal geschoren geweest.....

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:36

Leuk he met dat mooie weer! Ben je alleen niet bang dat je negatieve reacties krijgt op die eerste foto?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:38

Pfff waarom ik ken m'n pony beter dan wie dan ook en wat is er verder mis mee?? (hij was blij dat ie mocht rusten)....
En Fellow is alles behalve een heethoofd.En zijn vertrouwen is gebaseerd op mij....(ik heb 'm al bijna 5,5jr en ben dagelijks met hem bezig).

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:06

Dat zei de man met de oude fjord ook net voordat hij het dier met kar en al zag vertrekken :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:16

Geloof mij nou, Fellow nooit!Daarbij, Wilco mijn man die stond er ongeveer 3mtr voor.......die zou 'm echt wel opvangen. Ow een we mennen zonder oogkleppen anders zou hij er misschien wél vandoor kunnen gaan.
Ene pepermuntjes doen veel bij hem hoor :D