[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:19

@dadabo :is een hij, nl criccieth hywel
@Diane_basis :klopt. Ik had ze in het voorjaar en de zomer ook al gezien. Vond ze toen al leuk.
Ik ga met Aniek mee. Gratis is mooier.Jenny digitaal dan wordt er op een tablet getekend bv of op touchscreen scherm. Hierdoor krijg je een gedigitaliseerde tekening.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:59

Ja ik had ze ook al een tijdje op de website zien staan, stond toen ook nog een leuk bruin merrieveulen. Alleen geen ruimte helaas. Maar nu kan ik haar toch een beetje volgen (als je ons hier updates geeft uiteraard), veel plezier met haar!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:18

Vandaag Lollipop naar buiten gedaan. Haar halster was af, maar ze liet wel toe dat ik het weer opzette.
Ook is ze best rustig op stal. Buiten pakken zal dan misschien wat moeilijker zijn. We kijken het wel even aan. Ze is zo mooi!
Als het een dag mooi weer is, zal ik een plaatje schieten.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:51

Als cob-fokker kom ik hier maar af en toe eens binnenspringen, omdat het hier toch voornamelijk over de sectie A gaat.

Nu hebben vrienden van ons advies gevraagd i.v.m. de hengstenkeuze voor hun sectie A merrie. Ik heb hierover volgend topic [WPC] Keuze hengst sectie A geopend.
Alvast bedank voor jullie advies.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:53

Vandaag de WPCV newsletter binnengekregen. Naar aanleiding daarvan moet ik de fokkers/ eigenaren die pony's in het moederland kopen een compliment geven. In het fokreglement is opgenomen dat het gestimuleerd wordt om dieren in het moederland aan te kopen en te verkopen. Heel goed dus :D

Aanvulling op mijn berichten in het andere topic; ik ben er zeer zeker niet tegen om in het kader van bloedverversing pony's te importeren. Wat ik wel vind (en dat kwam er wellicht niet al te duidelijk uit) is dat het een meerwaarde moet zijn voor onze Nederlandse fokkerij. Zeker in deze mindere tijden kwa handel en verkoop.
Het is natuurlijk een hele slechte zaak dat we pony's uit het moederland met open armen ontvangen, terwijl we sommige van 'onze' eigen fokproducten door de achterdeur laten verdwijnen voor een zacht (lees: slecht) prijsje.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:53

uryanne@ het is moeilijk om te bepalen wat anderen zouden moeten kopen. Wij hadden echt niet de intentie er wat bij te kopen op de NWPCSveiling, zeker niet nu het definitief lijkt dat we onze winterweide kwijt raken. Maar zó'n merrie als Lollipop komt niet dagelijks op je pad.
En ze past heel goed bij onze groep.
En wat zijn mindere tijden? Die tijden zijn er altijd, en het gaat ook altijd weer beter. Toen de veiling van het NWPCS net begon( 10 jaar geleden?) werden er ponies verkocht die een paar weken later op de Hedelse markt met winst verkocht werden. Ook op de afgelopen ZLM werden betere zaken gedaan dan op de veiling. Als je je fokprodukten wilt verkopen, moet je ervan uitgaan dat collegafokkers niet je doelgroep moeten zijn.Hooguit collegafokkers in het buitenland.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:12

regtur schreef:
uryanne@ het is moeilijk om te bepalen wat anderen zouden moeten kopen. Wij hadden echt niet de intentie er wat bij te kopen op de NWPCSveiling, zeker niet nu het definitief lijkt dat we onze winterweide kwijt raken. Maar zó'n merrie als Lollipop komt niet dagelijks op je pad.
En ze past heel goed bij onze groep.
En wat zijn mindere tijden? Die tijden zijn er altijd, en het gaat ook altijd weer beter. Toen de veiling van het NWPCS net begon( 10 jaar geleden?) werden er ponies verkocht die een paar weken later op de Hedelse markt met winst verkocht werden. Ook op de afgelopen ZLM werden betere zaken gedaan dan op de veiling. Als je je fokprodukten wilt verkopen, moet je ervan uitgaan dat collegafokkers niet je doelgroep moeten zijn.Hooguit collegafokkers in het buitenland.

eh, ik begrijp je niet zo goed? Ik heb geen kritiek op iemands aankoop beleid.
Enigste is dat het natuurlijk jammer is dat telkens nieuw gekocht wordt en vervolgens het al aanwezige spul voor een zacht prijsje het veld moet ruimen. Wie dat doet is niet van belang. Het gebeurt vaak zat en dat moeten de mensen zelf weten, maar verveolgens niet gaan klagen dat het allemaal zo slecht is en gaat.
Die Lollipop heb ik al maanden geleden te koop zien staan in Duitsland. Volgens mij had je er al een eigen veulentje van kunnen hebben :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:17

uryanne@ telkens nieuw bijkopen en voor een zacht prijsje van de hand doen houdt niemand heel lang vol.Aan de andere kant moeten er wel telkens weer kopers zijn, die de markt gaande houden. Klagen over een slechte markt heeft nog nooit iemand vooruit geholpen.Ik zie het zo, dat het juist NU de tijd is om te investeren in iets leuks.
Wij hadden Lollipop vorig jaar ook al kunnen kopen op de hay-sale, maar toen kostte ze meer. Het veulen wat erin zat was wel heel erg leuk, X factor, als je begrijpt wat ik bedoel......
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:35

Is dat je nieuwe aanwinst, regtur? Mooi diertje zeg, leuk koppie en een lekkere bos behang! Hoe oud is ze? :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:58

Bellarose schreef:
Is dat je nieuwe aanwinst, regtur? Mooi diertje zeg, leuk koppie en een lekkere bos behang! Hoe oud is ze? :)

Ja, dat is Littlewern Lollipop. Wij vinden haar ook erg mooi. Ik denk dat ze 5 jaar is. Twee veulens gehad, dacht ik.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:37

Ze is super hoor Jenny, mooie aankoop. Bij wie gaat ze volgend jaar?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:46

Melanie5 schreef:
Ze is super hoor Jenny, mooie aankoop. Bij wie gaat ze volgend jaar?

welke zou jij doen?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:52

Wij gaan denk ik voor Drummer Boy, vnl om de beweging erin te houden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:52

regtur schreef:
welke zou jij doen?

Drummer Boy.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:49

vanmorgen betijds hebben ze New Challenge's Cheyenne opgehaald. Poolse transporteur neemt haar mee naar Polen. In Polen komt haar nieuwe eigenaresee uit Rusland haar ophalen.

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:34

patrick76 schreef:
vanmorgen betijds hebben ze New Challenge's Cheyenne opgehaald. Poolse transporteur neemt haar mee naar Polen. In Polen komt haar nieuwe eigenaresee uit Rusland haar ophalen.

Спасибо ! :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:10

lv_sws@ uit welk woordenboek heb je die tekens gevist?

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:53

@regtur: gewoon simpel gegoogled, ik ken echt geen woord Russich :P

spasibo betekent: bedankt

was maar een geintje :):)

Lollipop zou het denk ik ook wel in mijn weitje naar haar zin hebben :9

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:02

lv_sws schreef:
@regtur: gewoon simpel gegoogled, ik ken echt geen woord Russich :P

spasibo betekent: bedankt

was maar een geintje :):)

Lollipop zou het denk ik ook wel in mijn weitje naar haar zin hebben :9

Om maar met het laaste te beginnen, er zijn 3 wachtenden voor u. Was toch wel de mooiste van de veiling he? :j
Ik kan uit die omgekeerde letters geen spasibo halen, maar ik geloof je .Als ze noe een andere tal spreken da's nog wel te leren, maar helemaal een ander alfabeth |( dat moest toch niet nodig zijn.
Spreek je het ook zo uit, als het geschreven is?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:48

Het is spasiba trouwens. Letters zijn iets anders dan onze Latijnse letters. Russisch is moeilijker dan Pools, dat spreek ik prima. Kan me net aan redden in het Russisch.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:10

Melanie5 schreef:
Het is spasiba trouwens. Letters zijn iets anders dan onze Latijnse letters. Russisch is moeilijker dan Pools, dat spreek ik prima. Kan me net aan redden in het Russisch.

huh???
dat er uberhaupt iemand uit nederland Russisch spreekt!
dan moet Welsh toch een makkie voor je zijn?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:15

Er zijn zat mensen in Nederland die Russisch spreken hoor. Qua lezen kom ik een heel eind, spreken is wel lastig hoor, zeker als ze snel praten.
Welsh ben ik mee bezig, moet zeggen dat het me nog niet heel erg tegenvalt. De grammatica is wennen, omdat Welsh net als Pools bv, heel erg afhangt van in welke tijd je praat en tegen wie. Zo kan je op 6 manieren ja of nee zeggen in het Welsh, afhankelijk van wie het zegt:)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:51

Melanie5 schreef:
Er zijn zat mensen in Nederland die Russisch spreken hoor. Qua lezen kom ik een heel eind, spreken is wel lastig hoor, zeker als ze snel praten.
Welsh ben ik mee bezig, moet zeggen dat het me nog niet heel erg tegenvalt. De grammatica is wennen, omdat Welsh net als Pools bv, heel erg afhangt van in welke tijd je praat en tegen wie. Zo kan je op 6 manieren ja of nee zeggen in het Welsh, afhankelijk van wie het zegt:)

Mijn man kan ook op heel veel manieren ja of nee zeggen :( ......in 30 jaar leer je wel onderscheiden wat er precies bedoelt wordt..
Toch maar naar Wales dus? :9

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:18

Dat ik ooit naar Wales verhuis, staat vast. De vraag is alleen wanneer. Eesrt hier maar wat vermogen opbouwen. Of meedoen aan de Welsh variant van boer zoekt vrouw haha. ALs iemand weet of daar zoiets bestaat, laat maar horen, dan geef ik me op :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:28

Melanie5 schreef:
Dat ik ooit naar Wales verhuis, staat vast. De vraag is alleen wanneer. Eesrt hier maar wat vermogen opbouwen. Of meedoen aan de Welsh variant van boer zoekt vrouw haha. ALs iemand weet of daar zoiets bestaat, laat maar horen, dan geef ik me op :)

Als je het dan toch voor het kiezen hebt, neem er dan 1 met een paar heuvels. O, ik weet er nog wel een.... <3