Ik heb sinds een week een welsh pony. Het is de bedoeling om haar komend voorjaar te dekken en daar had ik een topic voor aangemaakt. Misschien wel op het verkeerde deel van het forum zie ik nu, gezien het grote aandeel rijpaarden daar. Graag zou ik jullie mening/suggesties horen wat betreft de hengstenkeuze voor mijn pony.
[EHK] Hengstenkeuze voor Welsh NWR

Maar sta toch voor een min-of-meer probleem. Onlangs een hengstveulen geimporteerd, paar weekjes in quarantaine gezet. Zag er niet slecht uit,dat niet, en na 3 weken bij ons, nu ruim 2 weken geleden, ontwormd. Tegelijk met onze eigen, net gespeende veulens. Zelfde middel, zelfde dosering. Onze hadden geen enkel wormpje in de mest, wat me verbaasde, de aangekochte barstte ervan. Er zijn een week lang horzellarven afgekomen. Echt, elke dag met opruimen lagen er weer ballen met van die rode dingen. Dat maagje moet wel helemaal vol hebben gezeten. DE eerste mest zat ook vol met kleine witte friemels. Ik heb getwijfeld om nog een kuur te geven, maar heb besloten te wachten tot op 4 weken na de vorige. Tot mijn verbazing vind ik nu weer mest-met-inhoud. Ik denk dat het spoelwormen zijn, jonkies van 2 a 3 cm lang. Die zijn dus kapotgegaan van die eerdere kuur (?) Wat is nu wijsheid?? Onze eigen wil ik eigenlijk nog een kuur geven, omdat daar niks afgekomen is, deze wil ik nog een kuur geven, juist omdat eer zoveel afkomt.Is dit normaal? IK zie wel tot mijn blijdschap dat het veulen veel en veel levendiger is, en zelfs al zichtbaar aankomt. ( terwijl ik hem er niet echt slecht vond uitzien, kun je nagaan....) Wie o wie kan er wat zinnigs over zeggen?
) Nu zie je tenminste zn bles weer 
Nog even afwachten wat het word