[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:58

Ooo dan weet ik al welke idd.

Vader is Ysselvliedts sven,moeder ook een goede merrie.

Ze heeft een mooie afstamming,keuring zou je makkelijk kunnen doen.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:23

Hallo, ik ben op zoek naar twee welshveulens. Liefst merries. Type A of B. Geen schimmels. Wie weet iets te staan?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:50

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:52

:') wou em er ook net opzetten :D

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:58

Caesar schreef:
Niello schreef:
Hallo, ik ben op zoek naar twee welshveulens. Liefst merries. Type A of B. Geen schimmels. Wie weet iets te staan?

Komt er nu net 1 voorbij op facebook: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=facebook

Hartelijk bedankt voor het meekijken. Heb dit veulen ook gezien, maar de prijs is mijn inziens wel erg fors.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:02

Dat is geen rare prijs, verre van, veulen is ook bijna een jaar, merrie en kleurtje.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:06

Ik heb nog een valk hengst veulen te koop. Nu zo'n zeven maanden. Beide ouders vol papier, maar geen deklicentie bij de hengst.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:34

Mijn oom heeft nog een voskleurig a merrieveulen te koop staan. Voor het telefoonnummer stuur me maar een pb

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:12

Cemlys schreef:
Dat is geen rare prijs, verre van, veulen is ook bijna een jaar, merrie en kleurtje.

Als het veulen van mei is, dan is het feitelijk nog maar 7 maanden. Moet toch nog 3 jaar opgefokt worden voordat je er wat mee kan doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:19

Dus... dan moet een goed veulen voor een appel en een ei weg?
Paar jaar geleden paar goede veulens gekocht om en bij deze prijsklasse, zijn gewoon kwaliteitspony 's, die het goed doen op keuring, een is al ster, super karakters, bewegen super, mooi papier erbij met bewezen afstamming,...Zijn er vast genoeg voor minder te koop, wat minder bijzonder maar is maar net wat je wilt hebben staan he.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:44

Vanaf een foto is natuurlijk lastig beoordelen of het een goed veulen is. Veulen heeft wel een erg steil achterbeen en geen bijzondere papieren. We kijken dus nog even verder.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:12

Ik heb vorige week een mooi hengstveulen gekocht van frisia's top gold. Op zijn papier staat dat het een vos is. Hij heeft 3 witte benen, zijn lichaam is voskleur. Hij heeft donkere/ zwarte staart en manen, zou het een valk kunnen zijn? Ik ben benieuwd wat er onder zijn wintervacht vandaan komt <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:39

700 Euro voor een welshveulen en idd merrie en kleur ? Dat is een doodnormale prijs ... voor een dubbeltje eerste rang wil iedereen. Ik verkoop ze ook absoluut niet voor minder ... ook de hengstveulens en heb altijd mensen die de prijs betalen en tevens dus een juist adres zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:46

Chantalll schreef:
700 Euro voor een welshveulen en idd merrie en kleur ? Dat is een doodnormale prijs ... voor een dubbeltje eerste rang wil iedereen. Ik verkoop ze ook absoluut niet voor minder ... ook de hengstveulens en heb altijd mensen die de prijs betalen en tevens dus een juist adres zijn.

Dat dus, hier gaan ze ook niet voor dumpprijzen weg, dan hoeft dat fokken voor mij niet meer.
Van een foto kun je een goed veulen niet beoordelen, dus steil achterbeen enzo tja. Kijken en dan kun je wat over de prijs zeggen.
Afstamming is ook gewoon smaak, voor de een niet bijzonder, voor de ander een aanwinst voor hun fokkerij. Ik denk dat 98 % van de pony s in Nederland voor mij wat afstamming betreft niet bijzonder zijn, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het veulen ;)
Ik denk dat je gewoon het voorjaar moet afwachten, komen vast meer goedkope veulens op je pad dan

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:34

Ben het volledig met jullie eens. Is een mooie prijs en idd, papier zegt niet altijd alles, combi kan heel veel doen

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:12

Niello schreef:
Vanaf een foto is natuurlijk lastig beoordelen of het een goed veulen is. Veulen heeft wel een erg steil achterbeen en geen bijzondere papieren. We kijken dus nog even verder.

Vader vind ik persoonlijk ook een erg mooie hengst, maar het steile achterbeen heeft ze daarvan aangezien hij dat ook wel wat heeft.

Ken wel iemand die een schimmel hengstveulen en een valk hengstveulen heeft. Maar dat voldoet denk ik niet aan je eisen, wel goedkoper

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:12

Iedereen bedankt voor het meedenken,maar we zijn vanmiddag geslaagd voor twee hele leuke merrieveulens. Fijne feestdagen en nog veel plezier met de pony's in 2017!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:58

Fijn dat je dat even doorgeeft voor ik moeite doe om foto's te maken :(

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:14

Niello schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken,maar we zijn vanmiddag geslaagd voor twee hele leuke merrieveulens. Fijne feestdagen en nog veel plezier met de pony's in 2017!

Foto's? ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:26

roekes schreef:
Ik heb vorige week een mooi hengstveulen gekocht van frisia's top gold. Op zijn papier staat dat het een vos is. Hij heeft 3 witte benen, zijn lichaam is voskleur. Hij heeft donkere/ zwarte staart en manen, zou het een valk kunnen zijn? Ik ben benieuwd wat er onder zijn wintervacht vandaan komt <3

ooo daar ben ik erg benieuwd naar.....heb je foto's?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:00

Nog niet vivana, als ik ze heb zal ik ze posten!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:30

roekes schreef:
Nog niet vivana, als ik ze heb zal ik ze posten!

Ahaa okay...ik wacht :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:44

Chantalll schreef:

IK word ook zo moe van al die mensen die denken dat als je zelf een veulen fokt, het "dus wel bijna gratis is"...het begint al met de aanschaf (of opfok van eigen merrie)Voor zij 3 jaar is en gebruiksklaar ben je 1000 euro kwijt. Stel ze krijgt 10 veulens, dan is dat al 100 euro per geboren veulen aan afschrijving. ( ik bekijk het even zakelijk) Dan het dekgeld,laten we een gemiddelde aanhouden van 150 euro. Dan kost je ongeboren veulen al 250. Ok alles gaat goed, geen Da kosten, ofzo. Dan volgt het chippen en registratie, 50 euro? Ik denk ook aan wormkuren en hoefsmid, het eerste jaar. Is het gek om daar ook een post van 50 voor te rekenen, staat de teller al op 350. Let wel, ongeacht of het een merrie of hengst is, ongeacht populair kleurtje of niet.Maar.. dan heb ik nog niet berekend dat de merrie gedurende de dracht en daarna ook eten moet. Is 200 euro per jaar redelijk? Dan stijgt de teller met stip naar 550. Dan heb ik nog steeds de mazzel dat ik een gezond dier heb, want een paar dierenartsbezoeken en je opfokkosten zijn maar zo verdubbeld. Of je nu een kwaliteitsveulen of een vuilnisbakje hebt, de kostprijs ligt ergens tegen de 600 euro. Dan heeft een verkoper die 700 vraagt dus 100 euro verdiend *\o/* Jippie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:30

regtur schreef:
Chantalll schreef:

IK word ook zo moe van al die mensen die denken dat als je zelf een veulen fokt, het "dus wel bijna gratis is"...het begint al met de aanschaf (of opfok van eigen merrie)Voor zij 3 jaar is en gebruiksklaar ben je 1000 euro kwijt. Stel ze krijgt 10 veulens, dan is dat al 100 euro per geboren veulen aan afschrijving. ( ik bekijk het even zakelijk) Dan het dekgeld,laten we een gemiddelde aanhouden van 150 euro. Dan kost je ongeboren veulen al 250. Ok alles gaat goed, geen Da kosten, ofzo. Dan volgt het chippen en registratie, 50 euro? Ik denk ook aan wormkuren en hoefsmid, het eerste jaar. Is het gek om daar ook een post van 50 voor te rekenen, staat de teller al op 350. Let wel, ongeacht of het een merrie of hengst is, ongeacht populair kleurtje of niet.Maar.. dan heb ik nog niet berekend dat de merrie gedurende de dracht en daarna ook eten moet. Is 200 euro per jaar redelijk? Dan stijgt de teller met stip naar 550. Dan heb ik nog steeds de mazzel dat ik een gezond dier heb, want een paar dierenartsbezoeken en je opfokkosten zijn maar zo verdubbeld. Of je nu een kwaliteitsveulen of een vuilnisbakje hebt, de kostprijs ligt ergens tegen de 600 euro. Dan heeft een verkoper die 700 vraagt dus 100 euro verdiend *\o/* Jippie.

Kijk dat inderdaad Jenny, je zult altijd mensen hebben die voor een dubbeltje op eerste rang zullen zitten. Die denken dat een pony nog minder moet kosten als een hond. Of mensen die je aan de telefoon uitschelden omdat ze vinden dat je superbrave kinderpony (die ook een goed papier heeft, degelijk opgeleid is, keuringsresultaten heeft die goed zijn en predicaten) te duur is, het is geen kgprijs vlees wat je betaald he, dus ja prijzen voor een B pony kunnen gelijk liggen aan die van een D pony, want op dat beetje voer zal het niet veel schelen in kostprijs, materiaal, training,... alles is even duur.
Mijn ervaring is dat alles wat voor een normale prijs weggaat ook een goed plekje krijgt, alles wat voor minder weggaat is het maar de vraag wat ermee gebeurt, maar gemiddeld als er iets voor een mindere prijs hier weggaat is het of omdat het niet goed genoeg is, of er scheelt wat mee ;) (wat er uiteraard altijd netjes bijverteld wordt)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:55

Er zijn ook nog altijd de mensen die je betuigde en bereden superbrave pony voor de helft van het geld willen omdat ze alleen willen rijden en niet mennen.

Het is geen functie die je ff uit zet.

Hier komt er komend jaar ook wat te koop maar ook dat gaat echt niet voor weinig weg.