Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niello schreef:Hallo, ik ben op zoek naar twee welshveulens. Liefst merries. Type A of B. Geen schimmels. Wie weet iets te staan?
Caesar schreef:Niello schreef:Hallo, ik ben op zoek naar twee welshveulens. Liefst merries. Type A of B. Geen schimmels. Wie weet iets te staan?
Komt er nu net 1 voorbij op facebook: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=facebook
Chantalll schreef:700 Euro voor een welshveulen en idd merrie en kleur ? Dat is een doodnormale prijs ... voor een dubbeltje eerste rang wil iedereen. Ik verkoop ze ook absoluut niet voor minder ... ook de hengstveulens en heb altijd mensen die de prijs betalen en tevens dus een juist adres zijn.
Niello schreef:Vanaf een foto is natuurlijk lastig beoordelen of het een goed veulen is. Veulen heeft wel een erg steil achterbeen en geen bijzondere papieren. We kijken dus nog even verder.
roekes schreef:Ik heb vorige week een mooi hengstveulen gekocht van frisia's top gold. Op zijn papier staat dat het een vos is. Hij heeft 3 witte benen, zijn lichaam is voskleur. Hij heeft donkere/ zwarte staart en manen, zou het een valk kunnen zijn? Ik ben benieuwd wat er onder zijn wintervacht vandaan komt
Chantalll schreef:700 Euro voor een welshveulen en idd merrie en kleur ? Dat is een doodnormale prijs ... voor een dubbeltje eerste rang wil iedereen. Ik verkoop ze ook absoluut niet voor minder ... ook de hengstveulens en heb altijd mensen die de prijs betalen en tevens dus een juist adres zijn.
regtur schreef:Chantalll schreef:700 Euro voor een welshveulen en idd merrie en kleur ? Dat is een doodnormale prijs ... voor een dubbeltje eerste rang wil iedereen. Ik verkoop ze ook absoluut niet voor minder ... ook de hengstveulens en heb altijd mensen die de prijs betalen en tevens dus een juist adres zijn.
IK word ook zo moe van al die mensen die denken dat als je zelf een veulen fokt, het "dus wel bijna gratis is"...het begint al met de aanschaf (of opfok van eigen merrie)Voor zij 3 jaar is en gebruiksklaar ben je 1000 euro kwijt. Stel ze krijgt 10 veulens, dan is dat al 100 euro per geboren veulen aan afschrijving. ( ik bekijk het even zakelijk) Dan het dekgeld,laten we een gemiddelde aanhouden van 150 euro. Dan kost je ongeboren veulen al 250. Ok alles gaat goed, geen Da kosten, ofzo. Dan volgt het chippen en registratie, 50 euro? Ik denk ook aan wormkuren en hoefsmid, het eerste jaar. Is het gek om daar ook een post van 50 voor te rekenen, staat de teller al op 350. Let wel, ongeacht of het een merrie of hengst is, ongeacht populair kleurtje of niet.Maar.. dan heb ik nog niet berekend dat de merrie gedurende de dracht en daarna ook eten moet. Is 200 euro per jaar redelijk? Dan stijgt de teller met stip naar 550. Dan heb ik nog steeds de mazzel dat ik een gezond dier heb, want een paar dierenartsbezoeken en je opfokkosten zijn maar zo verdubbeld. Of je nu een kwaliteitsveulen of een vuilnisbakje hebt, de kostprijs ligt ergens tegen de 600 euro. Dan heeft een verkoper die 700 vraagt dus 100 euro verdiendJippie.