[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:25

Klein veulen worden al groot hier, dat kleine is er toch heel snel vanaf hoor. Wordt al een echt paardje dit.
Afbeelding

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:10

@ ines. foto's van mijn veulen staan op mijn fb pagina maar krijg ze hier niet geplaatst. Amity's Saar.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:47

zitake schreef:
Iemand die nog een leuk merrieveulen te koop weet staan, sectie A of B?

Wamelink heeft nog 2 merrieveulens van Criccieth Hywel te koop staan. Staan wel op Marktplaats maar dat maakt toch niet uit?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:55

Ik denk dat alle fokkers wel pony's te koop hebben staan. Je moet ze gewoon bellen als je iets ziet wat je aanstaat!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:05

PeeWij schreef:
Ik denk dat alle fokkers wel pony's te koop hebben staan. Je moet ze gewoon bellen als je iets ziet wat je aanstaat!

Precies. Ik heb er ook nog wel een te koop evt. Maar vind het eigenlijk niet gepast om dat in dit topic te vermelden. Wil niemand voor de voeten lopen. :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:18

uryanne schreef:
PeeWij schreef:

Precies. Ik heb er ook nog wel een te koop evt. Maar vind het eigenlijk niet gepast om dat in dit topic te vermelden. Wil niemand voor de voeten lopen. :D

Wat maakt dat uit...de koper is de beslisser en iedereen vind zijn eigenste pony "DE BESTE" :+

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:53

uryanne schreef:
PeeWij schreef:

Dan zul je waarschijnlijk nooitiets verkopen als dat je instelling is. haha. gewoon aanbieden aan potentiele kopers.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:08

yorick schreef:
Dan zul je waarschijnlijk nooitiets verkopen als dat je instelling is. haha. gewoon aanbieden aan potentiele kopers.

Er zijn natuurlijk wel wat meer kanalen om te verkopen dan alleen bokt ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:16

Zou het echt zo zijn dat fokkers hun fokprodukt het beste vinden? En ze dan toch verkopen? Wij hebben bijv. nog wel een merrieveulentje, wat we verkopen willen, maar is echt niet het beste wat we ooit gehad hebben.Helemaal correct, dat wel, maar gewoon te gewoon. Zo simpel is dat. Verder kan ik hier in de buurt zo een aantal fokkers opnoemen die na jaren eindelijk weer eens een paar merrieveulens hebben en die doen ze beslist niet weg. Het aanbod op de diverse advertentiesites bestaat toch voornamelijk uit hengstveulens en veel bereden/sport/kinderponies.Heeft ook te maken met de startkaart-seizoenwisseling.Als je wilt kun je wel een merrietje vinden, maar ik snap de vraag van Ines ook wel.Hier heb je fokkers, die ook weer andere kennen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:59

regtur schreef:
Zou het echt zo zijn dat fokkers hun fokprodukt het beste vinden? En ze dan toch verkopen? Wij hebben bijv. nog wel een merrieveulentje, wat we verkopen willen, maar is echt niet het beste wat we ooit gehad hebben.Helemaal correct, dat wel, maar gewoon te gewoon. Zo simpel is dat. Verder kan ik hier in de buurt zo een aantal fokkers opnoemen die na jaren eindelijk weer eens een paar merrieveulens hebben en die doen ze beslist niet weg. Het aanbod op de diverse advertentiesites bestaat toch voornamelijk uit hengstveulens en veel bereden/sport/kinderponies.Heeft ook te maken met de startkaart-seizoenwisseling.Als je wilt kun je wel een merrietje vinden, maar ik snap de vraag van Ines ook wel.Hier heb je fokkers, die ook weer andere kennen.

De mensen die hier actief zijn zie ik toch ook regelmatig voorbij komen op marktplaats, nwpcs e.d.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:32

Regtur heeft wel gelijk, het merrieveulen en de stermerrie waar ik het op de vorige pagina over had zijn van vrienden van mij. Zijn niet actief op bokt, gaan inkrimpen, dus niks mis met de pony's. Hebben geen stalnaam, maar zijn hobbymatig erg leuk bezig met A'tjes en Cobs (hebben hun eerstgefokte Cob ooit reservekampioen gekregen), dus geen bekende namen, wel leuke pony's.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:38

Waarom zou er iets mis zijn met je pony als je hem te koop aanbied op de nwpcs site of marktplaats of op bokt?? Soms is het toch gewoon zo dat je moet kiezen welke je aanhoudt en welke je verkoopt? En soms is het gewoon overduidelijk en wacht je af, soms is er geen andere keuze omdat óf de wei vol is, óf je boxen zijn bezet.

En laten we eerlijk zijn, soms fokken we zodat we het veulen kunnen verkopen en dus de hobby betaalbaar blijft!

Dat wil niet zeggen dat de kwaliteitseisen die je aan je fokproduct stelt dan veranderen, dat wil alleen zeggen dat je dat jaar de veulens niet besluit te houden omdat het ook wel eens lekker is om te 'cashen' in deze dure tijd! :j

Ik zet de pony's van mij die ik wil verkopen écht overal te koop en ik verkoop iedere keer (gelukkig maar) de pony's die ik kwijt wil. Soms aan een fokker, soms aan een particulier, soms in Nederland, soms daarbuiten. En iedereen die een pony probeert te verkopen of het nu een veulen is of een volwassen pony weet dat je momenteel méér moeite moet doen om ze te verkopen en dat houdt dus ook in adverteren enz.! Ook op Marktplaats of Speurders!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:45

regtur schreef:

Als jij er eentje verkoopt zeg je dan dat ie niks waard is??? Dat zou stom zijn of niet? En dat niet alles perfect is dat kan maar ook voor jong spul zegt dat niet alles. Mensen maken nu eenmaal fouten.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:10

yorick schreef:
Peter, wat heb je van moois gekocht dat in jouw fokkerij en ideaalbeeld past?

Ze staat nu op onze website dus............. :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:27

Diane_Basje schreef:
Regtur heeft wel gelijk, het merrieveulen en de stermerrie waar ik het op de vorige pagina over had zijn van vrienden van mij. Zijn niet actief op bokt, gaan inkrimpen, dus niks mis met de pony's. Hebben geen stalnaam, maar zijn hobbymatig erg leuk bezig met A'tjes en Cobs (hebben hun eerstgefokte Cob ooit reservekampioen gekregen), dus geen bekende namen, wel leuke pony's.

En zo kun je elkaar dan toch op het spoor van een leuke pony brengen, wat je anders niet had geweten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:30

ines; jouw veulen is ook erg mooi aan het worden!

ik ben wel benieuwd wat jullie nu van de 2,5 jarige dochter van pepper vinden (is geen hele beste foto om te beoordelen maar geeft toch wel genoeg weer)

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:43

inowa@ mooie pony! Wat is de papa?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:45

Beukenhof's Bart een 2de bezichtigings hengst van Vlonderzichts Harm maar hij is nu al een paar jaar gecastreerd en word onder zadel gereden ergens

ik heb hem toen voor de merrie,s gebruikt toen hij 2 jaar oud was

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:23

Het veulen dat ik te koop aan biedt zou eigenlijk niet te koop zijn, maar door het komen van een C veulen ,het aanhouden van het B hengstveulen, en het boven verwachting uitgroeien van de jaarling A hengst moeten ook wij helaas keuzes maken. Gelukkig loopt ze nog niet in de weg en "moet" ze dus nog niet weg. Voor een goed tehuis is ze dus evt te koop. Verder heb ik geen moeite met Marktplaat etc.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:28

PeeWij schreef:
yorick schreef:

gezien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:29

Uiteraard betekent het niet wat op marktplaats komt slecht is, integendeel. Maar idd toch heel veel sport en recreactiedieren.

@inowa: Wat een merrie is dat veulen aan het worden. Ik heb ze enkel als veulentje gezien, maar is al echt een pony nu.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:47

Heb mijn pony van marktplaats gekocht nu bijna 3 jaar geleden. Nog geen moment spijt van gehad. :D

@inowa, ziet er goed uit!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:40

Als je graag een pony kwijt wil moet je alle kanalen gebruiken. Des te groter is de kans natuurlijk.
Alleen in dit topic doe ik het niet met de ponies die ik nu heb. Zo graag wil ik ze ook weer niet kwijt ;)

Trouwens, iedereen veel plezier in zuidlaren (degene die gaat tenminste). Ben benieuwd! Ik neem geld mee, maar hoop toch met een volle beurs weer terug te gaan. Heb niets te wensen, dus 'kijke, kijke en niet kopen' :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:59

PeeWij schreef:
yorick schreef:

Erg mooie merrie heb je daar....Is ze ook drachtig?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:12

@zitake: je veulen wordt idd al een echte dame
@inowa: mooie fors is ze geworden. Pepper fokt echt goed hoor
@peewij: mooie merrie die Garnet. Arwr is zo slecht nog niet he? ;)